OG 9-5 ostamassa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: OG 9-5 ostamassa.
Olen itsekin useammankin tonnarin omistanut ennen Femmaa ja pähkintä V70 Volvon ja Femman välillä oli aika kova. Yksi asia, joka puolsi Saabia tosi paljon , on nimenomaan tämä ja Ugsaabistien foorumi. Toistuvasti on apuja tullut ja kavereitakin on tätä kautta löytynyt. Tyyppivikoihin kun oikein paneutuu, niin ei ne nyt ihan mahottomia ole. Etenkin kun saa klubilaisilta jeesiä .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: OG 9-5 ostamassa.
Sigun siniseen -98 femmaan on uusittu 250 tuhanteen mennessä muunmuassa:
Jakopää, kytkin, ahdin ja polttoainepumppu, noin niinkuin tärkeimpinä remontteina (+ kaikki iskarit, puslia, IMM, bypass, termostaatti, koiranluut, takajarrut kokonaisuudessaan, virtalukon pohja, SID, remmi, rullat, moottorin kannakkeet ja näitä muita kuluvia tilpehöörejä)
Jos itellä ei ole tiloja/työkaluja/osaamista/taitavia ystäviä jne. isompiin remppoihin, niin kolmeen ensinmainittuun saa helposti kulumaan ID-numeron 6086243 pyyntihinnan verran lisäeuroja
Jep, sininen on eläkkeellä 100km/kuukausi ajosuoritteella, idioottikaan tuosta maksaisi käypää hintaa
Täsmennys: Femma hankittu vuonna 2005, silloin kilsoja mittarissa 155tkm, nyt 285tkm.
Jakopää, kytkin, ahdin ja polttoainepumppu, noin niinkuin tärkeimpinä remontteina (+ kaikki iskarit, puslia, IMM, bypass, termostaatti, koiranluut, takajarrut kokonaisuudessaan, virtalukon pohja, SID, remmi, rullat, moottorin kannakkeet ja näitä muita kuluvia tilpehöörejä)
Jos itellä ei ole tiloja/työkaluja/osaamista/taitavia ystäviä jne. isompiin remppoihin, niin kolmeen ensinmainittuun saa helposti kulumaan ID-numeron 6086243 pyyntihinnan verran lisäeuroja
Jep, sininen on eläkkeellä 100km/kuukausi ajosuoritteella, idioottikaan tuosta maksaisi käypää hintaa
Täsmennys: Femma hankittu vuonna 2005, silloin kilsoja mittarissa 155tkm, nyt 285tkm.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: OG 9-5 ostamassa.
Sellainen kuva näistä kirjoituksista minulle on jäänyt, että tuo 9000 malli on vähän lujempi kuin 9-5. Meidän tonnikalalla on nyt rämistelty n.50 tkm. mittarilukeman ollessa jotain 280 tkm. Autoa ei ole oikeastaan tarvinnut korjata ollenkaan. Bensapumpun letku täytyi vaihtaa, koska korjaamolla oli vaihdettu vääränlainen letku. Sekin oli korjaamon moka.
Mutta ei nuo 9-5:sen viat mitään päätähuimaavia ole. Ainut mikä on, niin nuo moottori ja turbo murheet tulevat tossa n.250 tkm. joten pitääkö kerrankin ostaa auto, mikä on enemmän ajettu ?
Mutta ei nuo 9-5:sen viat mitään päätähuimaavia ole. Ainut mikä on, niin nuo moottori ja turbo murheet tulevat tossa n.250 tkm. joten pitääkö kerrankin ostaa auto, mikä on enemmän ajettu ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: OG 9-5 ostamassa.
Niin, yksilöitä ja käytöstä riippuvaisia on nämäkin vehkeet. Toisilla maaginen raja on toi 200 tkm ja toisilla jotain muuta. Jotkut ajaa yli 300 tkm ilman sen suurempia remppoja. Toisille puslajumpat ja osien vaihdot on tulevaa remonttia, toisille ennakoivaa korjausta ja tielle jäämisen ehkäisyä.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: OG 9-5 ostamassa.
No ainakin yksi asia on parempi kuin tonnarissa ... nimittäin auton kallein osa eli kori.
Ei ihan merkityksetön osa kuitenkaan.
Kyllä noita motteja korjailee ja uusii ennen kuin korjailee mätää peltiä joka on aivan toivotonta hommaa.
Ei ihan merkityksetön osa kuitenkaan.
Kyllä noita motteja korjailee ja uusii ennen kuin korjailee mätää peltiä joka on aivan toivotonta hommaa.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: OG 9-5 ostamassa.
Haluaisin vielä ottaa puheeksi erittäin toimivan ja aktiivisen foorumin. Itselläni on vähän kokemuksia näistä foorumeista, mutta näillä fiiliksillä, tuskin samanlaista muilla auto merkeillä on. Sen puolesta saab on helppo automerkki omistaa, puhumattakaan hinta/laatu suhteesta.
Re: OG 9-5 ostamassa.
Oliiskohan tuo nyt sitten se totuus??ysifemma kirjoitti:No ainakin yksi asia on parempi kuin tonnarissa ... nimittäin auton kallein osa eli kori.
Ei ihan merkityksetön osa kuitenkaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: OG 9-5 ostamassa.
Olen muutamia tonnareita katsellut alustasta ja minunkin mielestäni femmaaan verrattuna kyllä happanee herkemmin. Kyllä kori on monessa mielessä kallein osa. Vaikkapa niin että joutuu maalauttamaan sitä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: OG 9-5 ostamassa.
Terve,
ainakin alkupään ysivitosten kohdalla kannattaa myös ruostetilanne tsekata. Takakaaret taitavat olla arimmat paikat.
ainakin alkupään ysivitosten kohdalla kannattaa myös ruostetilanne tsekata. Takakaaret taitavat olla arimmat paikat.
Re: OG 9-5 ostamassa.
Takakaaret, kontin pohja, varapyöräkotelo, takasisälokari.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Joulu 09, 2013 23:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: OG 9-5 ostamassa.
Omassa 9-5:ssä takaluukkua maalattu, ja sieltä takalasin alareunasta tiivisteen alta näyttäis puskevan uutta ruostetta, tosin se maalaus on rajattu juuri siihen lasin alareunan tiivisteeseen...
Vararenkaan kotelossa on kuulemma paikka, että hitsattukin on jo. Jotain pientä ruostumisen alkua on ainakin kuskin oven alareunassa, siellä saranan suunnalla.
Eipä ole itsellekään ollut aiemmin 350+tkm ajettua autoa, mutta silti tykkään ja oli hyvä hankinta (niitä remppoja on edelliset omistajat tehneet, ja omalle kohdalle näyttäis osuneen ainakin katin vaihto). Ja onhan nämä halpoja, mitä lie maksanut uutena tuo minunkin kulkine, jos se olisi corolla niin maksaisi uutena puolet vähemmän ja nyt vanhana tuplasti enemmän mutta tylsempää olisi ollut autoilu japanianihmeellä.
Vararenkaan kotelossa on kuulemma paikka, että hitsattukin on jo. Jotain pientä ruostumisen alkua on ainakin kuskin oven alareunassa, siellä saranan suunnalla.
Eipä ole itsellekään ollut aiemmin 350+tkm ajettua autoa, mutta silti tykkään ja oli hyvä hankinta (niitä remppoja on edelliset omistajat tehneet, ja omalle kohdalle näyttäis osuneen ainakin katin vaihto). Ja onhan nämä halpoja, mitä lie maksanut uutena tuo minunkin kulkine, jos se olisi corolla niin maksaisi uutena puolet vähemmän ja nyt vanhana tuplasti enemmän mutta tylsempää olisi ollut autoilu japanianihmeellä.
--
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: OG 9-5 ostamassa.
Terve!
Oman kulkineeni ruostekukinnot (takakaaren etureunassa, apparin oven sisäsaumassa) ovat pysyneet hyvin kurissa jokakeväisellä kevyellä ruostefiksauksella.
Off-topicin uhallakin kerrottakoon, että pelkkä ruosteisen pellin päälle sivelty Noverox on pitänyt kukinnot yhtä hyvin kurissa kuin oikeaoppiset käsittelyt - näin siis täällä.
Oman kulkineeni ruostekukinnot (takakaaren etureunassa, apparin oven sisäsaumassa) ovat pysyneet hyvin kurissa jokakeväisellä kevyellä ruostefiksauksella.
Off-topicin uhallakin kerrottakoon, että pelkkä ruosteisen pellin päälle sivelty Noverox on pitänyt kukinnot yhtä hyvin kurissa kuin oikeaoppiset käsittelyt - näin siis täällä.
Re: OG 9-5 ostamassa.
Näähän on maksaneet uutena jotain 45-55tonnia. Onhan arvo pikkusen pudonnut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: OG 9-5 ostamassa.
Kenenkäs klubilaisen entinen 2006 Aero on Tasan autossa Jyväskylässä myynnissä?
Jos joku tunnustaa, niin saa kertoa autosta julkisesti tai privaatisti. Pro Car Servicessä näkyy olevan huollot tehty.
Jos joku tunnustaa, niin saa kertoa autosta julkisesti tai privaatisti. Pro Car Servicessä näkyy olevan huollot tehty.
Saab 9-5 2.0T Linear -07
Re: OG 9-5 ostamassa.
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR