Moottorin korjaus
Moottorin korjaus
Moro woorumilaiset mitä asiaan mieltä saab 04. 9/5 kaksilitrainen turbo
Kaveri osti saksasta moottori omaan autoon vähän satatonnia ajettu takuu kilometrit.
Moottori tuli ja ensimmäinen huomio oli vanha oli hihna kone toimitettu oli ketjukone,ei ongelmaa apulaitteet vain vaihtoon.Moottori kiinni kalkatus melkoinen toimitjan kommentti venttiilien säätö jumissa siis kupit.Toimittaja halusi moottorin itselleen että laittavat kuntoon tekivät jako rempan kansi oikaisuun ja jotain muuta.Moottori tuli takaisin autoon kiinni ääni vielä pahempi kuin aikaisemmin nyt toimittaja halusi auton että itse toteaa mitä vikaa veivät pääkaupunkiin.Moottori pois toteamus käynnistetty väärin olis kuulemma pitänyt pyöritellä käsin että ketjun kiristäjä ilmaantuu.Eikös kun tuollaine remontti tehdään remontin tekijä pyörittele moottoria ettei ole mitään pielessä.Tämä on ollut ihan täysi farssi koko juttu.
Nyt niitä mielipiteitä asiasta.Nyt auto jumissa kun kyselevät kuka maksaa väärin tehdystä asennuksesta.
Kaveri osti saksasta moottori omaan autoon vähän satatonnia ajettu takuu kilometrit.
Moottori tuli ja ensimmäinen huomio oli vanha oli hihna kone toimitettu oli ketjukone,ei ongelmaa apulaitteet vain vaihtoon.Moottori kiinni kalkatus melkoinen toimitjan kommentti venttiilien säätö jumissa siis kupit.Toimittaja halusi moottorin itselleen että laittavat kuntoon tekivät jako rempan kansi oikaisuun ja jotain muuta.Moottori tuli takaisin autoon kiinni ääni vielä pahempi kuin aikaisemmin nyt toimittaja halusi auton että itse toteaa mitä vikaa veivät pääkaupunkiin.Moottori pois toteamus käynnistetty väärin olis kuulemma pitänyt pyöritellä käsin että ketjun kiristäjä ilmaantuu.Eikös kun tuollaine remontti tehdään remontin tekijä pyörittele moottoria ettei ole mitään pielessä.Tämä on ollut ihan täysi farssi koko juttu.
Nyt niitä mielipiteitä asiasta.Nyt auto jumissa kun kyselevät kuka maksaa väärin tehdystä asennuksesta.
Re: Moottorin korjaus
Ei femman bensakoneita oo hihnalla olemassakaan..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Moottorin korjaus
Ei nyt puhuta täyttä puppua. 9-5 4-syl bensakonetta 1998-2009 ei ole hihnalla olemassakaan, piste. Kaikki ovat ketjujakopäällä. V6 3.0t on poikkeus.
Merkkihuollossa nyt voi vaihtaa vaikka kampikammion kattovalon, ei se tarkoita että moottorissa sellainen olisi.
Eikä sille moottorille tarvi mitään erikoistoimenpiteitä tehdä. Hydrauliset venttiilinpainimet kyllä kalkattaa kovaa ensimmäiset 15min kunnes ilmautuvat. Ketjunkiristin on jousikuormitteisella räikkämekanismilla joten ketju on kyllä kireällä vaikka ei öljynpainetta olisikaan.
Merkkihuollossa nyt voi vaihtaa vaikka kampikammion kattovalon, ei se tarkoita että moottorissa sellainen olisi.
Eikä sille moottorille tarvi mitään erikoistoimenpiteitä tehdä. Hydrauliset venttiilinpainimet kyllä kalkattaa kovaa ensimmäiset 15min kunnes ilmautuvat. Ketjunkiristin on jousikuormitteisella räikkämekanismilla joten ketju on kyllä kireällä vaikka ei öljynpainetta olisikaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Moottorin korjaus
Ei tosiaan satu olemaan. Saab 9-5 mallivuosi 2004 bensaneloset on perinteisiä ketjukoneita.
Tarinan yksityiskohdat on niin epäselvät että jätän kommentoimatta miten olisi toimenpiteet suorittaa mutta kun kone toimitetaan kokonaisena niin ei siihen ketjuun ole tarvetta koskea mitenkään. Jos ketjunkiristäjää on auottu niin toivottavasti on tiedetty mitä ollaan tekemässä.
Koneen vaihtanut tahohan se saa väitellä toimittajan kanssa mitä on tehty ja millä tavoin, ei me täällä voida nähdä miten asennus on tehty.
Tarinan yksityiskohdat on niin epäselvät että jätän kommentoimatta miten olisi toimenpiteet suorittaa mutta kun kone toimitetaan kokonaisena niin ei siihen ketjuun ole tarvetta koskea mitenkään. Jos ketjunkiristäjää on auottu niin toivottavasti on tiedetty mitä ollaan tekemässä.
Koneen vaihtanut tahohan se saa väitellä toimittajan kanssa mitä on tehty ja millä tavoin, ei me täällä voida nähdä miten asennus on tehty.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Moottorin korjaus
Otin puhelimen käteen ja soitin omistajalle autosta olette oikeassa moottorin suhteen.aikaisemmat tiedot oli omistajan antamia.
Mutta nyt kyse onkin mitä jako rempassa tehty.Saabin omissa ohjeissa pitäisi moottoria pyörittää käsin että kiristin tiukkaantuu.Tämä on keskustelua mutta näyttäis olevan auton omistaja hyvin huonossa asemassa.
Mutta nyt kyse onkin mitä jako rempassa tehty.Saabin omissa ohjeissa pitäisi moottoria pyörittää käsin että kiristin tiukkaantuu.Tämä on keskustelua mutta näyttäis olevan auton omistaja hyvin huonossa asemassa.
Re: Moottorin korjaus
Lähinnä sen takia kannattaa konetta pyörittää että ajoitusmerkit ovat kohdallaan koneen avauksen jäljiltä. Joten pitäisi kyllä ammattitaitoisen pyöritellä
Re: Moottorin korjaus
Kyllä sen koneen kasaneen tahon ollut kone kasattava semmoiseen kuntoon, että sen voi käynnistää suoraan. Jos ei voi, niin konetta ei ole tehty valmiiksi.
Konetta pyöritetään tosiaan sen takia, että tarkastaa onko ajoitusmerkit kohdallaan. Jos vaikka ketju kasattu siten,että siinä ollut löysä on jäänyt muuhun kohtaan kuin kiristäjän kohdalle. Silloin ajoitus karkaa väärään paikkaan.Tämä kuuluu moottorin kasaajalle, ei asiakkaalle. Koska asiakkaan kuuluisi silloin käydä kääntämään jakomerkkejä kohdalleen, eli kone ei olekkaan tehty valmiiksi, vain osittain valmiiksi. Kiristin kyllä tiukkaa ilman pyöritystäkin, sillä siinä myös jousikuormitus(eli ei ilmaus on tuulesta temmattu juttu) mutta jos se on löysä vikapaikassa, se jousi pääsee painamaan kiristimen vasta kun se löysä tullut oikeaan kohtaan, eli kiristimen alle, imunokan, ja kampiakselin väliin osuvalle alueelle.Kasattava siten että kaikki ajoitusmerkit on kohdallaan, ja ketjussa oleva löysä on tuossa ed. mainutussa välissä. Silloin ketju tiukkaantuu heti kun kiristimen on kasannut paikalleen, ilman pyörittelyjä.
Konetta pyöritetään tosiaan sen takia, että tarkastaa onko ajoitusmerkit kohdallaan. Jos vaikka ketju kasattu siten,että siinä ollut löysä on jäänyt muuhun kohtaan kuin kiristäjän kohdalle. Silloin ajoitus karkaa väärään paikkaan.Tämä kuuluu moottorin kasaajalle, ei asiakkaalle. Koska asiakkaan kuuluisi silloin käydä kääntämään jakomerkkejä kohdalleen, eli kone ei olekkaan tehty valmiiksi, vain osittain valmiiksi. Kiristin kyllä tiukkaa ilman pyöritystäkin, sillä siinä myös jousikuormitus(eli ei ilmaus on tuulesta temmattu juttu) mutta jos se on löysä vikapaikassa, se jousi pääsee painamaan kiristimen vasta kun se löysä tullut oikeaan kohtaan, eli kiristimen alle, imunokan, ja kampiakselin väliin osuvalle alueelle.Kasattava siten että kaikki ajoitusmerkit on kohdallaan, ja ketjussa oleva löysä on tuossa ed. mainutussa välissä. Silloin ketju tiukkaantuu heti kun kiristimen on kasannut paikalleen, ilman pyörittelyjä.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Moottorin korjaus
Siis onko moottori ostettu Saksasta, kertaalleen rahdattu takaisin Saksaan korjausta varten ja nyt koko auto on toimitettu Berliiniin tarkistukseen? Vai kuka sen koneen on koonnut ja myynyt? Alusta saa sellaisen kuvan, että moottori myytiin käytettynä 100 tkm ajettuna, eikä mitenkään uudelleenkoottuna. Eli oliko tämä ensimmäinen korjauskäynti ensimmäinen kerta kun konetta avattiin?finncat kirjoitti:Moro woorumilaiset mitä asiaan mieltä saab 04. 9/5 kaksilitrainen turbo
Kaveri osti saksasta moottori omaan autoon vähän satatonnia ajettu takuu kilometrit.
Moottori tuli ja ensimmäinen huomio oli vanha oli hihna kone toimitettu oli ketjukone,ei ongelmaa apulaitteet vain vaihtoon.Moottori kiinni kalkatus melkoinen toimitjan kommentti venttiilien säätö jumissa siis kupit.Toimittaja halusi moottorin itselleen että laittavat kuntoon tekivät jako rempan kansi oikaisuun ja jotain muuta.Moottori tuli takaisin autoon kiinni ääni vielä pahempi kuin aikaisemmin nyt toimittaja halusi auton että itse toteaa mitä vikaa veivät pääkaupunkiin.Moottori pois toteamus käynnistetty väärin olis kuulemma pitänyt pyöritellä käsin että ketjun kiristäjä ilmaantuu.Eikös kun tuollaine remontti tehdään remontin tekijä pyörittele moottoria ettei ole mitään pielessä.Tämä on ollut ihan täysi farssi koko juttu.
Nyt niitä mielipiteitä asiasta.Nyt auto jumissa kun kyselevät kuka maksaa väärin tehdystä asennuksesta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Moottorin korjaus
Saksasta moottori avaamaton,sitten remonttiin saksaan ja takaisin kiinni sitten auto pääkaupunkiin avasivat siellä, marinoitten kanssa kasasivat kuka maksaa.nyt mahdollisesti virkavallan avustamana takaisin omistajalle.
Mitä nyt Saabin hyväksi vois tehdä se ansaitsee parasta.Mitä me tästä opimme.
Mitä nyt Saabin hyväksi vois tehdä se ansaitsee parasta.Mitä me tästä opimme.
Re: Moottorin korjaus
Joko on niin paha tilanne että poliisiakin tarvitaan
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Moottorin korjaus
Katsos kun autoa ei olis haluttu luovuttaa ennen kuin olisi maksaja.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Moottorin korjaus
Täs tulee vähä sellainen fiilis että nyt kannatti säästää.
1800€ ois saanu tehdasuuden koneen ovelle toimitettuna. Voihan se tietenkin olla että tämä mainio hihna-jakopäätä omaava Trionic 7 moottori on ollut puoli ilmainen mutta tuskin vaivan arvoinen.
Kait siinä öljypaineita edes pyöritettiin ennenku lyötiin silloi ekaan kertaan tulille?
1800€ ois saanu tehdasuuden koneen ovelle toimitettuna. Voihan se tietenkin olla että tämä mainio hihna-jakopäätä omaava Trionic 7 moottori on ollut puoli ilmainen mutta tuskin vaivan arvoinen.
Kait siinä öljypaineita edes pyöritettiin ennenku lyötiin silloi ekaan kertaan tulille?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Moottorin korjaus
Ja oliko se kalkatuksen syy edes jakopää, vai alakerta? Eipä se jakopää remppa mitään auta, jos alakerta on loppu. Aerossa kone oli kuin alasimeen olisi vasaralla hakannut. Alakerta aivan valmis.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin