Tuollaisia koodeja on tämä MY00 9-5 Aero 345tkm siis antanut. Eli aikaisemmin on hieman pidemmän (n. 40 km) matkan ajettua antanut varsinkin viinalla ajellessa tuon 1056 = P0420 ja nyt kun ajoin ensimmäistä kertaa oikeasti pidemmän reissun (n. 800 km) antoi kerran tuon P0420:n ja tuon 4402 = P1132 koodin usemmankin kerran. Tuo jälkimmäinen oli siitä mielenkiintoinen että kun se tuli ei moottorivalo syttynyt, mutta sammuttamisen jälkeen uudelleen käynnistettäessä syttyi.
Eli vaihdanko vaan tuon lambadan uuteen ja huolet on ohi, vai pitäisikö tutkailla jotain muuta ensin? Tulpat on vaihdettu vajaat 5tkm sitten uusiin, Amul näyttää nollaa. Moottorin lämmöt ei ole nousseet näin talviaikaan kuin n. 70 asteeseen ajossa. Öljyä tuo kuluttelee jonkin verran eli voisihan siinä tietty olla turbokin puhallellut lambdan ja katin öljyä täyteen.
Vikakoodi P0420 ja nyt myöhemmin P1132
Vikakoodi P0420 ja nyt myöhemmin P1132
Saab 9-5 Aero Kombi 2.3T Manual -00
#5608
#5608
Re: Vikakoodi P0420 ja nyt myöhemmin P1132
Mikä DP ja onko softasta kakkoslambda mykistetty ?
Vikakoodi kyllä viittaa ykköslambdan mittaustulokseen eikä se ole aivan mahdoton syypääkään vanhalla lambdalla ja etanolilla ajaessa.
Moottorin lämpötilan saisit normaaliksi vaihtamalla aidon uuden termostaatin.
Vikakoodi kyllä viittaa ykköslambdan mittaustulokseen eikä se ole aivan mahdoton syypääkään vanhalla lambdalla ja etanolilla ajaessa.
Moottorin lämpötilan saisit normaaliksi vaihtamalla aidon uuden termostaatin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Vikakoodi P0420 ja nyt myöhemmin P1132
Luulisin että orggis DP (muistaakseni olin joskus katsovinani että siinä luki SAAB, en ole ihan varma) ja softasta ei ole otettu kakkoslambdaa pois pelistä.
Termari + nesteet on tarkoitus vaihtaa kesällä ja samalla käyttää turbokin huollossa.
Termari + nesteet on tarkoitus vaihtaa kesällä ja samalla käyttää turbokin huollossa.
Saab 9-5 Aero Kombi 2.3T Manual -00
#5608
#5608
Re: Vikakoodi P0420 ja nyt myöhemmin P1132
Vaihdoinkin termarin nyt koska letkurikon jäljiltä oli sisällä pelkkää vettä, samalla vaihdoin lambdan joka näytti tältä:
http://1drv.ms/1dVOwFF
Päädyin siihen päätelmään että on käynyt rikkaalla, joka taasen on varmaankin johtunut tuosta termarista; kone kylmä lisää soppaa. Vai olenko ihan hakuteillä?
http://1drv.ms/1dVOwFF
Päädyin siihen päätelmään että on käynyt rikkaalla, joka taasen on varmaankin johtunut tuosta termarista; kone kylmä lisää soppaa. Vai olenko ihan hakuteillä?
Saab 9-5 Aero Kombi 2.3T Manual -00
#5608
#5608
Re: Vikakoodi P0420 ja nyt myöhemmin P1132
Taas oli P1132 (FCOD 4402) ilmaantunut pidemmän ajon aikana ja tuo P0420:kin kummitellut muutaman kerran aiemmin. Imuvuotojako siis metsästämään?
Saab 9-5 Aero Kombi 2.3T Manual -00
#5608
#5608
Re: Vikakoodi P0420 ja nyt myöhemmin P1132
Valkoinen töhnä lambdassa on palanutta öljyä, ilmeisesti moottori kuluttaa melko paljon sitä.
P0420 on todennäköisesti väsähtänyt prekatti. P1132 tulee liian rikkaasta seoksesta, epätodennäköistä että vika olisi anturissa.
P0420 on todennäköisesti väsähtänyt prekatti. P1132 tulee liian rikkaasta seoksesta, epätodennäköistä että vika olisi anturissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Vikakoodi P0420 ja nyt myöhemmin P1132
4402 osoittautui ykköslambdan viaksi.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)