nyt ei ymmärrä.. kylmäkäynnistin tos auton ja kuului jostain napsaus. sen jälkeen puhaltaa vain kylmää kuskille, mutta apparille ja taka matkustamoon kuumaa(aut.ilmastointi)?
alettuani syynäämään konetilaa tarkemmin huomasin koneen käyvän niin kuumana, ettei venakoppaan meinannut tohtia koskea.(koneen lämpömittari näyttää normi lukemaa). syylari myös kuuma ainakin ylhäältä(alhaalta en päässyt kopeloimaan, ko kaikenmaailman hilavitkutinta tiellä).
paisarissa ei näy minkäänmoista virtauksen elettäkään täys kuumalla koneella vaikka pitää runtua?? korki sihahtaa vain hieman avattaessa.
oudointa tässä on; alavesiletku syylarilta pumpulle (koneseen meno) on täys kuuma ja ylävesiletku termarin kopalta(koneelta tulo) syylariin vain haalea, eli juuri päin vastoin kuin jäähdytin kierron tulisi olla?
eli nyt sais sitä älyä jakaa tännekin!
moniurahihnan sunnalta on mielestäni alkanut kuulua hurisevaa ääntä.
? mistä tietää MENIKÖ VESIPUMPPU ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: ? mistä tietää MENIKÖ VESIPUMPPU ?
Kyseessä kaksi eri vikaa. Toi eka, kalibroi ACC ja kato vikakoodit. Taitaa olla läppämoottorin vipu sökö.
Jos ajattelit, että vesi ei kierrä lämppärin kennolle ja siksi tulee kuskille kylmää, niin mistä kuuma ilma taakse ja apparille menee ?
Kyllä venakoppa käyntilämpösessä autossa on niin kuuma, että ei siinä kättä pidetä.
Onko hihnapyörän torxit kiristelty lukitteen kanssa?Ettei ääni tule sieltä...
Jos ajattelit, että vesi ei kierrä lämppärin kennolle ja siksi tulee kuskille kylmää, niin mistä kuuma ilma taakse ja apparille menee ?
Kyllä venakoppa käyntilämpösessä autossa on niin kuuma, että ei siinä kättä pidetä.
Onko hihnapyörän torxit kiristelty lukitteen kanssa?Ettei ääni tule sieltä...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: ? mistä tietää MENIKÖ VESIPUMPPU ?
Elikkäs kyseesähän on 110% varmuudella koodi numero 08.
Joko akseli lähteny karkuteille tai lämmönsäädöstä varsi poikki.
Akselin voi korjailla itse ja jos varsi poikki niin korjauspala auttaa.
Pittää vaan olla poikki oikeasta kohtaa, huonoa tuuria jos ei ole.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... it#p946802
Joko akseli lähteny karkuteille tai lämmönsäädöstä varsi poikki.
Akselin voi korjailla itse ja jos varsi poikki niin korjauspala auttaa.
Pittää vaan olla poikki oikeasta kohtaa, huonoa tuuria jos ei ole.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... it#p946802
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: ? mistä tietää MENIKÖ VESIPUMPPU ?
acc tai tech2 ei anna aina vikakoodia jos vipu on irti,poikki ja liike ei esty.
Re: ? mistä tietää MENIKÖ VESIPUMPPU ?
Jaa kyllä itsellä koodia pukkas ku oli vipu poikki.
Oli tollai poikki tuo vipstaakkeli
http://www.saabservices.com/9-5%20AC.htm
Ps: tuo on katkennut siitä "oikeasta" kohtaa.
Pps:Äläkä säikähdä tuota kuvaa ei tarvi purkaa noin paljon.
Oli tollai poikki tuo vipstaakkeli
http://www.saabservices.com/9-5%20AC.htm
Ps: tuo on katkennut siitä "oikeasta" kohtaa.
Pps:Äläkä säikähdä tuota kuvaa ei tarvi purkaa noin paljon.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: ? mistä tietää MENIKÖ VESIPUMPPU ?
2 saappia pihassa joista toisesta kiertoilman läppää ohjaavan moottorin vipu poikki(ikkunat huurtuu) ja toisesta ei puhalla kuskin jalkoihin lämpöä.molempien vian tiedän mistä johtuu,muttei kumpikaan anna vikakoodia kummallakaan acc:llä tai tekillä.vimpulat liikkuu vapaasti ottamatta mihinkään kiinni.helppoja korjata ja tapauskohtaisia.