Avaimesta/patterin vaihto-operaatiosta ja takaruutasta
Avaimesta/patterin vaihto-operaatiosta ja takaruutasta
Hankinpa itselleni ajokiksi 2000 vm 9-5 farkkuaeron.
Heti muutama ongelma/kysymys:
Kaukosäätö avaimessa ei aina tunnu toimivan, epäilinkin patteria ja menin moisen vaihtamaan (CR1632). Patterin vaihdon jälkeen näpäyttelin avausnappia (ja muitakin) sen 4-8 (oikeastaan lähemmäs 100) kertaa, tuloksetta.
Avain ei päästänyt sisään edes lukosta kääntämällä, joten hain vara-avaimen ja laitoin kaukosäädinavaimen virtalukkoon. Auto käytti lukot kiinni/auki. Sen jälkeen koitin toimenpidettä uudestaan (4-8 näppäilyä), ei toimi. Avaimella kuitenkin pääsee nyt lukosta sisään. Koitin myös virtalukossa painella 10 kertaa avausnappia, ei mitään. Takaluukun avauspainikekkaan ei kerro että avain olisi koodattu pois.
Onko avain mykkä siis?
Sitten seuraavaan ongelmaan, takapyyhkimen ruiskutus on hyvin heikkoa, pumppu kyllä käy kovaa tahtia mutta ei ainetta tule. "Kuvun" alle kurkistus alle paljasti ruosteisen mutterin jonka päässä on se pikkuinen rööri josta suihku tulee, heikosti.
Voiko se olla tukkeutunut, ja miten puhdistus hoidetaan? Tai muuta matkanvarrella joka kuristaisi tuota suihkua?
Kiitos!
Heti muutama ongelma/kysymys:
Kaukosäätö avaimessa ei aina tunnu toimivan, epäilinkin patteria ja menin moisen vaihtamaan (CR1632). Patterin vaihdon jälkeen näpäyttelin avausnappia (ja muitakin) sen 4-8 (oikeastaan lähemmäs 100) kertaa, tuloksetta.
Avain ei päästänyt sisään edes lukosta kääntämällä, joten hain vara-avaimen ja laitoin kaukosäädinavaimen virtalukkoon. Auto käytti lukot kiinni/auki. Sen jälkeen koitin toimenpidettä uudestaan (4-8 näppäilyä), ei toimi. Avaimella kuitenkin pääsee nyt lukosta sisään. Koitin myös virtalukossa painella 10 kertaa avausnappia, ei mitään. Takaluukun avauspainikekkaan ei kerro että avain olisi koodattu pois.
Onko avain mykkä siis?
Sitten seuraavaan ongelmaan, takapyyhkimen ruiskutus on hyvin heikkoa, pumppu kyllä käy kovaa tahtia mutta ei ainetta tule. "Kuvun" alle kurkistus alle paljasti ruosteisen mutterin jonka päässä on se pikkuinen rööri josta suihku tulee, heikosti.
Voiko se olla tukkeutunut, ja miten puhdistus hoidetaan? Tai muuta matkanvarrella joka kuristaisi tuota suihkua?
Kiitos!
Re: Avaimesta/patterin vaihto-operaatiosta ja takaruutasta
Takapyyhin, kyllä se voi olla tukossa ja luultavasti onkin.
En muista tarkkaan mutta jollakin minä sitä rassasin niin sai suihkun voimakkaammaksi.
Voimakas suihku -> jos sen jälkeen suihku jää heikoksi lasille niin sitten on myös tukossa kuvun reiät tai siitä kuvusta puuttuu o-rengas mallinen tiiviste.
Joka myös voi olla tippunut paikkaan missä ensimmäisen kerran kuvun aukaisit
En muista tarkkaan mutta jollakin minä sitä rassasin niin sai suihkun voimakkaammaksi.
Voimakas suihku -> jos sen jälkeen suihku jää heikoksi lasille niin sitten on myös tukossa kuvun reiät tai siitä kuvusta puuttuu o-rengas mallinen tiiviste.
Joka myös voi olla tippunut paikkaan missä ensimmäisen kerran kuvun aukaisit

9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Avaimesta/patterin vaihto-operaatiosta ja takaruutasta
jos järjestelmä kunnossa, niin ilman kupua pitäisi lentää kuin ron jeremyllä, eli kyllä siellä tukkeessa on
rassaa tosiaan vaikka rautalangalla, jollei auta, niin kontin takaverhoilua purkaen ilmestyy enemmin näkyviin
niin ja onnittelut autosta!!!..eikö ihmetytäkin mikset aikaisemmin hommannut aeroa
rassaa tosiaan vaikka rautalangalla, jollei auta, niin kontin takaverhoilua purkaen ilmestyy enemmin näkyviin
niin ja onnittelut autosta!!!..eikö ihmetytäkin mikset aikaisemmin hommannut aeroa

Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Joulu 09, 2013 23:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Avaimesta/patterin vaihto-operaatiosta ja takaruutasta
Itse vaihdoin juuri menestyksellä molempiin avaimiin patterit, kunhan ensin keksin sopivan työkalun avaimen luukun avaamiseen... Harpin piikkipäällä se reikäkin sorvautui operaatiossa vähän isommaksi. Mutta itse pariston vaihdon jälkeen avaimet alkoivat toimimaan muutaman painalluksen myötä. Ne pariston kontaktit kannattaa tietysti tarkistaa ja taivutella tarvittaessa parempaan kulmaan.
--
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Re: Avaimesta/patterin vaihto-operaatiosta ja takaruutasta
Onko tuossa vuosimallissa "stilettiavain" ?
#2285
Re: Avaimesta/patterin vaihto-operaatiosta ja takaruutasta
http://sosdiagnostics.com/images/Diagno ... %20key.jpg
Tälläinen avain. Tarviiko Tech2:sta vai onko avain rikkipox?
Tälläinen avain. Tarviiko Tech2:sta vai onko avain rikkipox?
Re: Avaimesta/patterin vaihto-operaatiosta ja takaruutasta
Lue tämä linkki läpi: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... lit=cr1632
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
Re: Avaimesta/patterin vaihto-operaatiosta ja takaruutasta
Ainut uusi tieto tuolta on että pitäisi yrittää iskeä patteri uudemman kerran sisään. No, koitetaan. Raportoin pian takaisin 
Edit: Ja sehän toimikin!!!
Kiitos.

Edit: Ja sehän toimikin!!!

Re: Avaimesta/patterin vaihto-operaatiosta ja takaruutasta
Pyyhkimestä vielä, ei mennyt ihan neulalla ronklaamisella.
Takapyyhinkoneisto on nyt kädessä ja ilmeisesti pesurin rööri on ruostunut kiinni, välissä on nimittäin jotain erittäin kiinteää jota ei tunnu millään saavan auki.
http://bindibox.net/pyyhin
http://bindibox.net/pyyhin2
EDIT: Sain vasaran ja naulan avulla iskettyä tuon kanavan puhtaaksi, mutta mikään ei tietenkään voi mennä ekalla nappiin. Sulan kiristysvaiheessa booriakseli/takasuutin nimittäin otti ja halkesi kiristävän mutterin sisälle.
Mistä saan moisen pyyhinkoneiston ja mihin hintaan?
Takapyyhinkoneisto on nyt kädessä ja ilmeisesti pesurin rööri on ruostunut kiinni, välissä on nimittäin jotain erittäin kiinteää jota ei tunnu millään saavan auki.
http://bindibox.net/pyyhin
http://bindibox.net/pyyhin2
EDIT: Sain vasaran ja naulan avulla iskettyä tuon kanavan puhtaaksi, mutta mikään ei tietenkään voi mennä ekalla nappiin. Sulan kiristysvaiheessa booriakseli/takasuutin nimittäin otti ja halkesi kiristävän mutterin sisälle.
Mistä saan moisen pyyhinkoneiston ja mihin hintaan?
Re: Avaimesta/patterin vaihto-operaatiosta ja takaruutasta
Myyntipalstalta tai romikselta.
Cougar myy ainakin myyntipalstalla.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=146808
Muutamat osat ostanut kys. myyjältä ja voin suositella.
Cougar myy ainakin myyntipalstalla.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=146808
Muutamat osat ostanut kys. myyjältä ja voin suositella.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726