Nakutus ongelma!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Nakutus ongelma!

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

Semmonen tuli tässä mieleen kun kävin kokeilemassa taas,3. vaihteella 80km/h vauhdista kun kiihdyttää täydellä kaasulla, ei nakuja näyttäs tulevan ollenkaan,kun taas 4. ja 5. vaihteella samasta vauhdista ja täydellä kaasulla nakuja tulee laskureihin melkosta tahtia,tosin vain 1 ja 2 pyttyihin.

Voiko tuostakaan oikein päätellä mitään ihmeempiä, bensanpaineensäädin tosiankin on orkkis 3bar ja aeron ohjelma,bensalla vieläkin mennään.
Joku kipotin.
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nakutus ongelma!

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Tervehdys :D

Jaa a... Kuinkahan mahtaisi vaikuttaa muuttunut nokka-akseleitten ajoitus, viruneen jakoketjun tai jakop.remontin jälk. ei ole
sattunut nokkien ajoitus ihan kohdalleen...ko: ongelmaan... :?: Tai hiukan vuotavat venttiilit... :?:

t.A
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1914
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Nakutus ongelma!

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Itellä oli kans ongelmia pitkään oman femman kanssa, uusin kaikkee ja vaikka mitä. Yliahtaminen oli kans ongelma. Sit uusin turbon letkut,eli kompressorin- ja hukkaportin kellon letkut niin jopas jotakin, saabilla pystyy jälleen kiihdyttämään kaasupoljin lattiassa ilman että vikavalot vilkkuu ja paineet reistaa. Halpa vika, mutta laiskuuttani en ollut sitä ensimmäisenä kokeillut. :mrgreen:
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Nakutus ongelma!

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

Eri kasetilla kokeiltu ja tulppien paikkaa vaihettu,ei vaikutusta,samaten bensansuodatinkin vaihdettu josta lirahti aika rusehtavaa paskaa,olihan se ollukkin jo 255tkm ja 12 vuotta paikallaan...
Joku kipotin.
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Nakutus ongelma!

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Mikähän allekirjoituksen autoa vaivaa. Knk 1-4 kertyy jollain käynnistyskerroilla n. 80-100/30km. Tasaisesti joka sylinteriin. Etanoli käytössä. 4bar regu. Tulpat vaihdettu. Kasetti n. vuoden vanha aito. Samoin tuntuu että välillä kiihdyttäessä hieman täristää. Softa on vesa67:n.
Välillä voi olla muutama ajokerta ettei nakuja kerry. Vikailmoja ei näy.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nakutus ongelma!

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Immu, bensapumpou, bsuodatin ?
Oletko välissä bensalla ajellut jos jotain töhnää olis suuttimien kärkeen kertynyt ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Nakutus ongelma!

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Joo ajoin jonkun aikaa sitten pari kolme tankillista 98:lla. Laitoin myös etanoli-tankilliseen si-alcoholia. Ei auttanut. Ihmeellistä että ei kerää nakuja joka ajokerralla. Pa-suodatin lienee tässä biopowerissa tankin sisällä.
Kerää nakuja, silloin kun kerää, ihan tasanopeudellakin. Ihan kun olisi esim. kosketushäikkä mikä välillä "tärähtää" päälle käynnistyksen yhteydessä. Ja taas seuraavassa startissa pelaa ok. Outoa.
Ja immukin on vaihdettu pari vuotta sitten.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Nakutus ongelma!

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Termostaattikopassa taitaa muistaakseni olla maadoituspiste josta mm. di-kasetti saa maadoituksensa. Kannattanee tarkastaa kyseisen maadoituspisteen kunto.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Nakutus ongelma!

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Tarkastin maadoituksen, kireässä oli pultti ja kenkä. Eristeestä tuntui liikkuvan. Onkohan aito johto vai paljas johdin putkessa? Melko vmäinen paikka purkamatta tutkia. Jos on oikea eristetty johdin, niin periaatteessa olisi silloin johdin löysällä puristusliitoksesta. En oikein usko.
Mutta sen jälkeen taitaa olla viisi ajokertaa ja nakut nollilla. Matkat kuitenkin sen verran lyhyitä, että saattaa hämätä.
Amul sen sijaan näyttää olevan 710. Ei se ennen ole yleensä 500 ylittänyt.
Nykimistä ei ole tuntunut. On nää vehkeitä. Kannattaisi jättää sid-infon lukeminen vähemmälle ja painaa kaasua :lol:
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Nakutus ongelma!

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Lisää ajeltu. nakut pysyy poissa. Alkaa epäilyttää että siinä maadoituksessa on jotain häikkää joka sormeilulla alkoi toistaiseksi pelaamaan. Täytyy termarin vaihdon yhteydessä tutkia paremmin.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Nakutus ongelma!

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kuumilla keleillä ilmennyt sama ongelma. 2 ja 3 sylinterit nakuttaa nyt mullakin femmassa ja softa ottaa tehot pois niin kuin kuuluukin. Vähänkin kun nostaa ahtojen puolelle niin laskurit alkaa juosta... Putsasin tuon di-kasetin maapisteen äsken, oli jonkun verran hapettunut sekä pultti että rengasliitin. Termostaattikopan vastinpintaa puhdistin myös vesihiomapaperilla. Täytyy kohta lähteä testilenkille. Jos ei korjaantunut niin kaippa se on kasettikauppaan lähdettävä.

Edellinen kasetti oli 4 vuoden ikäinen valmistuskuukauden mukaan kun hajosi samalla tavalla. Alkoi väittää että kakkossylinteri nakuttaa... Nykyinen kasetti tuli myös juuri neljän vuoden ikään ja jos se hajosi samalla tavalla, niin täytyy kyllä sanoa että on alkuperäisten kasettien laatu sitten laskenut. Neljä vuotta on mielestäni aika huono kestoikä alkuperäiselle kasetille.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Nakutus ongelma!

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Maapisteen puhdistamisen jälkeen koeajolenkillä kaikki ok. +31c ulkolämpötila ja ei nakuja ahdoillakaan toistaiseksi. Seurataan tilannetta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Nakutus ongelma!

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Eipä ratkennut. Ainoa muutos maapisteen puhdistamisen jälkee on se, että nyt kolmonen ei enää nakuta. Kakkoseen iskee nakutuksia osakuormilla n. 40kpl/25km. Etanolilla.

Täytyy aamulla vaihtaa varakassu ja ajella sillä testiajoa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin