9-5 2,3t -02 Automaatti.. moottorin jyrinä runkoon !!!!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ahonm-69
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: La Touko 28, 2011 06:27
Paikkakunta: Taipalsaari

9-5 2,3t -02 Automaatti.. moottorin jyrinä runkoon !!!!

Viesti Kirjoittaja ahonm-69 »

Tästä aiheesta on ollut jotain juttua joskus.Moottorin jyrinä runkoon.Kannatin kumit.laatikon päällä.koneen takana.jakopäässä ja laatikon edessä Ovat täysin ehjät...tyhjä käynnillä pieni jyrinä.pakki päälle tonni jenkaa jyrinä on aivan hanurista aivan kuin joku palokärki hakkaa runkoo. on könytty auton alla ,pää konehuoneessa raudalla väännetty joka helvetin koloo mutta syytä ei löydy.Taitaa olla ainut vaihto ehto myydä koko paska kuurolle .muuten hyvä peli mutta tärinä syö miestä.tämä taitaa olla vain automaattia koskeva vika/ominaisuus.. jotenkin viittaisi apurunkoon koska rattikin tärisee. ohjaus vermeet on apurunkossa kiinni.EI tässä passaa liikaa päätä raapii tukka alkaa muutenkii lähtee..pitää etsii vikaa toisella kerralla jos vaikka löytys....
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: 9-5 2,3t -02 Automaatti.. moottorin jyrinä runkoon !!!!

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

Mulla alko samanlaisia oireita kun vaihdoin laatikon vääntotuen kumisen puslan uretaani puslaan, nytkähtely vaihtu jurinaan ja resonointiin. Kunhan ehtii vaihtuu takas orkkis kumi puslat.
Arto Soikkeli
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-5 2,3t -02 Automaatti.. moottorin jyrinä runkoon !!!!

Viesti Kirjoittaja Arto Soikkeli »

SAABpaaja kirjoitti:Mulla alko samanlaisia oireita kun vaihdoin laatikon vääntotuen kumisen puslan uretaani puslaan, nytkähtely vaihtu jurinaan ja resonointiin. Kunhan ehtii vaihtuu takas orkkis kumi puslat.
Sama täällä. Ajattelin kyllä tsekata muutkin kannatinkumit vielä läpi ennen kun harkitsen uretaanisen poistamista.
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: 9-5 2,3t -02 Automaatti.. moottorin jyrinä runkoon !!!!

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

Joo on mullakin alustassa muitakin puslia vaihdettava. Ei varmaan ole hyvä yhdistelmä uretaanipuslia ja parhaat päivänsä nähneet kumipuslat.
ahonm-69
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: La Touko 28, 2011 06:27
Paikkakunta: Taipalsaari

Re: 9-5 2,3t -02 Automaatti.. moottorin jyrinä runkoon !!!!

Viesti Kirjoittaja ahonm-69 »

niin vaikka mulla on moottorin kumityynyt orkkis laatuu niin silti jyräjää..viskaan moottorin saimaaseen niin loppuu jyrinä..heh
Arto Soikkeli
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-5 2,3t -02 Automaatti.. moottorin jyrinä runkoon !!!!

Viesti Kirjoittaja Arto Soikkeli »

No mulla on konekkin uusittu, joten Saimaa ei ole varmin korjaustapa :mrgreen:
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: 9-5 2,3t -02 Automaatti.. moottorin jyrinä runkoon !!!!

Viesti Kirjoittaja suapas »

Jos motin ja laatikon tyynyt on ehjät, niin veikkaisin apurungon kumeja. Itelläkin on takimmaiset väljät, nii et koko paketti heiluu, ja resonoi. Resonointi hävis, kun laitto kumilätkät, n. 10mm, apurungon ja takimmaisten kolmiopalojen väliin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... resonointi ja
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... i&start=15
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: 9-5 2,3t -02 Automaatti.. moottorin jyrinä runkoon !!!!

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

Arto Soikkeli kirjoitti:No mulla on konekkin uusittu, joten Saimaa ei ole varmin korjaustapa :mrgreen:
Jos ei vikaa löydy vois kokeilla Saimaassa uittamista viimmeisenä keinona, on siellä ennenkin tapahtunut ihmeitä. Joku vuosi sitten oli itä naapurit myrskyssä veneilemässä ja upposivat, muutama katosi ja yksi ui rantaan mikä ei pitänyt olla ollenkaan mahdollista siinä kelissä ja ei edes vaatteet kastunut 8O 8O
Maximus
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: To Marras 10, 2005 18:18
Paikkakunta: Lodz, Poland

Re: 9-5 2,3t -02 Automaatti.. moottorin jyrinä runkoon !!!!

Viesti Kirjoittaja Maximus »

Poistuuko se resonointi kun lähtee liikkeelle. Erään automaatti alkoi myös resonoimaan tuhottomasti kun sinne heitettiin uretaanipusla momenttitukeen.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Arto Soikkeli
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-5 2,3t -02 Automaatti.. moottorin jyrinä runkoon !!!!

Viesti Kirjoittaja Arto Soikkeli »

Mulla jytinä häviää heti liikkeellelähdettäessä. Sama homma kun laittaa vapaalle. Mulla toi täristi välillä ennen uretaanipuslaakin ja siksi olen epäileväinen.
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
Juhasu
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: To Elo 18, 2005 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-5 2,3t -02 Automaatti.. moottorin jyrinä runkoon !!!!

Viesti Kirjoittaja Juhasu »

Samaa vikaa täällä myös. Paikallaan ollessa liikennevaloissa jarru pohjassa jyrisee ja tärisee. Liikkeelle lähdettäessä poistuu samantien. Laatikon momenttituki vaihdettu. Ei juurikaan vaikutusta.

Tutkin etuapurungon kiinnitystä ja auton alla vääntöraudalla kammetessa apurunko liikkuu takareunastaan alaspäin. Ei varmaan pitäisi?

Sitten kun saan vaihdettua apurungon taaemmat puslat voin raportoida tänne, mutta teen sen vasta ensikuussa.

Onkohan muita mahdollisia aiheuttajia kuin tuo voljyvä apurunko?
Saab 9-5 2.0t Biopower Vector 2007
Vastaa Viestiin