Niin, samahan se on, että pilaako IMM:un (ja sen seurauksena ehkä koko moottorin) öljytyllä vapaavirtaussuodattimella, vai asentamalla IMM:un ns. likaiselle puolelle ahtoputkeen. Turhaa hommaa molemmat, jos tehonlisäystä mietitään.
Mää oon toki vanha, en ymmärrä tuota hinkua suhinaan ja puhinaan
Nuorempana kokeilin sellaista, että korvasin femman ilmanputsarikotelon pohjamuovin tuuninkiverkolla ja tulppasin alkuperäisen suodattimen keskireiän altapäin.
Kyllä vihelsi ja suhisi, mutta yhtään paremmin ei kulkenut. Reilun kuukauden sitä viitsin kuunnella, kunnes poistin päättömät ranetukset
9-5 viritys
Re: 9-5 viritys
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 9-5 viritys
Femman orkkiksella suodattimella on omasta femmastani penkattu 390hp. Vapaavirtausuotimesta ei ole mitään hyötyä. Muuta kun että saat moottoriin paljon epäpuhtaampaa ilmaa jolla saa kaiken rikki.
Re: 9-5 viritys
500++ hevosta on otettu ihan femman vakioilmanputsarilla.
Onhan se kookas kapistus muutenkin, ei mitään hyötyä käyttää vapaavirtaussuodatinta. Saattaaan siinä ehkä muutaman kympin säästää kun sen voi pestä, eikä aina tarvitse vaihtaa uutta tilalle.
Onhan se kookas kapistus muutenkin, ei mitään hyötyä käyttää vapaavirtaussuodatinta. Saattaaan siinä ehkä muutaman kympin säästää kun sen voi pestä, eikä aina tarvitse vaihtaa uutta tilalle.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: 9-5 viritys
Kaivoin 2003 femman pihan nurkalta talliin ja nyt olis intoa vähän laitella taas.
Autoon on vaihdettu uudemmalla huohotuksella varustettu 2.3 kone ( jos en muista väärin niin my2007) jolla ajettu nyt joku 120 000tkm.
Virityksenä ainoastaan Vesan softa ja sillä auto liikkui ihan kivasti, lentokentällä meni 223kmh.
Haaveissa olisi 300hp, onnistuukohan mitsulla ja viinalla?
Suunnitelmissa olisi seuraavat muutokset:
-uusi tehokkaampi bensapumppu
-Bolt on cooleri
-3" downpipe
-muutoksien mukainen softa
Mitä muuta pitäis laittaa, minkälaiset suuttimet?
Catback? En haluaisi hirveitä pörinöitä, mieluummin sleeper henkinen ratkaisu.
Tässä vähän alustavia ajatuksia.
Autoon on vaihdettu uudemmalla huohotuksella varustettu 2.3 kone ( jos en muista väärin niin my2007) jolla ajettu nyt joku 120 000tkm.
Virityksenä ainoastaan Vesan softa ja sillä auto liikkui ihan kivasti, lentokentällä meni 223kmh.
Haaveissa olisi 300hp, onnistuukohan mitsulla ja viinalla?
Suunnitelmissa olisi seuraavat muutokset:
-uusi tehokkaampi bensapumppu
-Bolt on cooleri
-3" downpipe
-muutoksien mukainen softa
Mitä muuta pitäis laittaa, minkälaiset suuttimet?
Catback? En haluaisi hirveitä pörinöitä, mieluummin sleeper henkinen ratkaisu.
Tässä vähän alustavia ajatuksia.
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: 9-5 viritys
Suuttimet, dp ja softa niin saat 300. Suuttimiksi vaikka 754 ev 14.
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95