9-5 viritys
9-5 viritys
Elikkäs tollasen 9-5 2.0t viritys manuaali lootalla farkku korimalilla.
tarkoitus olisi saada se 250+ heppaa ehkä 300 jos se 250 tuntuu siltä että voisi olla muutama viellä. oon kattonu maptunilta viritys arjaa mutta haluan tietää vähän lisää mistä muualta voi saada ja mitä muuta kannattais tehdä ihan moottoriin muutoksia hevosvoimien suhtee. Kestääkö laatikko ?
Madallus, mikä madallus sarjaa suosittelette ideana olis saada se 6-8 senttii maavaraa ja suht jämäkkäälä alustalla, mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla.
Onko enään mahdollista saada Hirsch puskureita mistään?
tarkoitus olisi saada se 250+ heppaa ehkä 300 jos se 250 tuntuu siltä että voisi olla muutama viellä. oon kattonu maptunilta viritys arjaa mutta haluan tietää vähän lisää mistä muualta voi saada ja mitä muuta kannattais tehdä ihan moottoriin muutoksia hevosvoimien suhtee. Kestääkö laatikko ?
Madallus, mikä madallus sarjaa suosittelette ideana olis saada se 6-8 senttii maavaraa ja suht jämäkkäälä alustalla, mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla.
Onko enään mahdollista saada Hirsch puskureita mistään?
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 viritys
Ainakin tukun euroja saat varata operaatioon. Turbo, DP+Catback, kytkin jne menee uusiks. Suuttimetkin riittää vain reiluun 200heppaan bensalla jos 00 mallinen. Kaikenlisäks muuta kuluvaa osaa menee jos et ole niitä vielä vaihtanut (bensapumppu, immu yms.)
Re: 9-5 viritys
budjetti on sellanen 3 tonnin luokkaa, kui sit tos maptunin sarjassa tulee uuet suuttimet ja kytkimet vasta 280ponin kohalla
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 viritys
En tiedä autosi vuosimallia ja ajokilometrejä. +200tkm ajettu kytkin kun ei pidä uudenveroisesti. 98-00 2.0t on pienet suuttimet, muissa on sitten isommat jotka riittää pidemmälle.antoun kirjoitti:budjetti on sellanen 3 tonnin luokkaa, kui sit tos maptunin sarjassa tulee uuet suuttimet ja kytkimet vasta 280ponin kohalla
Re: 9-5 viritys
En tahdo olla ilonpilaaja, mutta jos tavoitteena on saada 285-300HP niin että auton luotettavuus pysyy järkevällä tasolla, niin 3000Eur ei taida riittää.
Mulla on ollut Hirschin 300HP Aero ja siinä 100000km alkoi kytkin antautua. Vakio jarrut on ihan roskaa tuolla tehoilla ja alusta kannattaa laittaa. Jos viinalla ajattelee ajaa, niin koneen puhdistus on oma urakka. Muut olikin jo kommentoinut mitä tulee vaihtaa. Välijäähyn vaihtaisin myös, mulla on ollut Strage 3 Aero, jossa vakio IC. Lämpöisellä kelillä hytyi merkittävästi parin kunnon vedon jälkeen. Kaikkea ei tarvitse kerralla tehdä, kunhan rauta ja softa pysyy linjassa, niin pysyy auto varmemmin ajokuntoisena.
Klubista löytyy useita, jotka osaa softaa tehdä. Procar Servicen kautta saa osia ja asennusta.
Mulla on ollut Hirschin 300HP Aero ja siinä 100000km alkoi kytkin antautua. Vakio jarrut on ihan roskaa tuolla tehoilla ja alusta kannattaa laittaa. Jos viinalla ajattelee ajaa, niin koneen puhdistus on oma urakka. Muut olikin jo kommentoinut mitä tulee vaihtaa. Välijäähyn vaihtaisin myös, mulla on ollut Strage 3 Aero, jossa vakio IC. Lämpöisellä kelillä hytyi merkittävästi parin kunnon vedon jälkeen. Kaikkea ei tarvitse kerralla tehdä, kunhan rauta ja softa pysyy linjassa, niin pysyy auto varmemmin ajokuntoisena.
Klubista löytyy useita, jotka osaa softaa tehdä. Procar Servicen kautta saa osia ja asennusta.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Maalis 11, 2010 21:44
Re: 9-5 viritys
Kuinka pitkälle tuo Saabin oma sytkäkasetti riittää?
Ilmeisesti aero-mallin hyödyt on syöty jos askartelee taikka hankkii:
- pakosarja + turbo (esim TD05HRA-16G-10.5)
- pakoputkisto..
- kytkin..aero?
- suuttimet
Viekö E85 polttoaineena tarpeen käyttää vesiruiskua Saabissa?
Itsellä koko koko auto puuttuu vielä.. 2.3T manuaali 9-5 olisi kiikarissa jos hyvä sattuu kohdalle. Tarjotakin toki saa. Ruostehommat ei kiinnosta, eikä kermanvärinen sisusta
Ilmeisesti aero-mallin hyödyt on syöty jos askartelee taikka hankkii:
- pakosarja + turbo (esim TD05HRA-16G-10.5)
- pakoputkisto..
- kytkin..aero?
- suuttimet
Viekö E85 polttoaineena tarpeen käyttää vesiruiskua Saabissa?
Itsellä koko koko auto puuttuu vielä.. 2.3T manuaali 9-5 olisi kiikarissa jos hyvä sattuu kohdalle. Tarjotakin toki saa. Ruostehommat ei kiinnosta, eikä kermanvärinen sisusta
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 viritys
Ja tehotavoite oli?abo tarbus kirjoitti:Kuinka pitkälle tuo Saabin oma sytkäkasetti riittää?
Ilmeisesti aero-mallin hyödyt on syöty jos askartelee taikka hankkii:
- pakosarja + turbo (esim TD05HRA-16G-10.5)
- pakoputkisto..
- kytkin..aero?
- suuttimet
Viekö E85 polttoaineena tarpeen käyttää vesiruiskua Saabissa?
Itsellä koko koko auto puuttuu vielä.. 2.3T manuaali 9-5 olisi kiikarissa jos hyvä sattuu kohdalle. Tarjotakin toki saa. Ruostehommat ei kiinnosta, eikä kermanvärinen sisusta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-5 viritys
Saabin omal(SEM) sytytyskasetilla on tietääkseni revitty yli 700Hp tehoja niin se ei sulla kyllä tule vastaan (kunhan latausjännite pysyy yli 14V)
Pakosarjaa ei imho kannata vaihtaa jos ei ole vaihtamas oikeasti isompaa ahdinta paikalleen (HX35 yms).
Ahtimena Esim TD04 #7 19T niin olet jo hyvin yli 300hp.
Downpipe ja Catback 3"
Kytkin Aero jos pysytään viel maltillisissa väännöissä. Aeron asetelman kaveriks sitten sintterilevy jos enemmän haetaan.
Suuttimet esim EV 14 670 tai 957 ja onhan niitä isompiaki (tehotavoitteesta riippuen)
En tiedä mistä olet kuullut että tarvisi vesiruiskua E85 polttoainetta käyttäes mutta vastaus kysymykseesi on että ei tarvitse.
Pakosarjaa ei imho kannata vaihtaa jos ei ole vaihtamas oikeasti isompaa ahdinta paikalleen (HX35 yms).
Ahtimena Esim TD04 #7 19T niin olet jo hyvin yli 300hp.
Downpipe ja Catback 3"
Kytkin Aero jos pysytään viel maltillisissa väännöissä. Aeron asetelman kaveriks sitten sintterilevy jos enemmän haetaan.
Suuttimet esim EV 14 670 tai 957 ja onhan niitä isompiaki (tehotavoitteesta riippuen)
En tiedä mistä olet kuullut että tarvisi vesiruiskua E85 polttoainetta käyttäes mutta vastaus kysymykseesi on että ei tarvitse.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Maalis 11, 2010 21:44
Re: 9-5 viritys
Ok kiitos tiedosta. Ilmeisesti trio5 tai 7 rajat ei myöskään tule ihan heti vastaan alta 500hp. HX35 varmasti myös hyvä ahdin.nugge kirjoitti:Saabin omal(SEM) sytytyskasetilla on tietääkseni revitty yli 700Hp tehoja niin se ei sulla kyllä tule vastaan (kunhan latausjännite pysyy yli 14V)
Re: 9-5 viritys
Muistakaa että vakio T7 mäntien kestoraja on 300hp pinnassa. Lisäksi löysät T7 venajouset ei kestä kierroksia & pakopainetta läheskään yhtä paljon kuin T5 kannen jouset.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 9-5 viritys
Aeron ahdin,putkisto koko hela 3 tuumaa,suuttimet uudet 870 esim.dekat,aeron imuputki ja öljypohjan puhdistus ja ei mitään e85 polttoainetta.hyvä softa.
Älä osta käytettyjä turboja tai suuttimia.myyvät mielellään niitä vanhoja rikkinäisiä.
tuolla paketilla kestää eikä tarvii alkaa vaihtaa mäntiä tai saati koko konetta.pysyy lähellä tuota 3000e.pudjettia ja on järkevää.jos enempi menaat on kone käytävä läpi.
Älä osta käytettyjä turboja tai suuttimia.myyvät mielellään niitä vanhoja rikkinäisiä.
tuolla paketilla kestää eikä tarvii alkaa vaihtaa mäntiä tai saati koko konetta.pysyy lähellä tuota 3000e.pudjettia ja on järkevää.jos enempi menaat on kone käytävä läpi.
Re: 9-5 viritys
veini tais heittää haastekapulan kehään, miksei e85 polttoaineena käy ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Aero"
- Viestit: 381
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: 9-5 viritys
Hae tää ni pääset helpommalla
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=147345
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=147345
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 viritys
2.0t + aeron turbo + bensa ei päästä lähellekkää 300hv:ta.... Joku 260-270hv max. 01 ja uudemmissa käsittääkseni vakiosuuttimetkin riittää noihin tehoihin joten niitäkin turha vaihtaa. Aeron kytkin, immu, bensapumppu vaan samalla ostoslistalle.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Maalis 11, 2010 21:44
Re: 9-5 viritys
Voisiko sanoa, että hyvällä tuurilla tuollaista 2.3 konetta ei kannata alle 300hp aukoa? Kestääkö vakiokansipahvit tai saako/tarvitseeko jotain coopering-johdannaista? Miten kannenpultit, ARPpilaista tilalle? Missä kohtaa? EV-suuttimet kai vähän varmempi valinta mitä Dekat. 630cc Deka shortyt on toimineet nekin, mutta ovat käytössä vähän erilaisessa laitteessa.
Onko faceliftissä jotain merkittävästi parempaa mistä kannattaa maksaa?
Onko faceliftissä jotain merkittävästi parempaa mistä kannattaa maksaa?