9-5 viritys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 9-5 viritys

Viesti Kirjoittaja Termos »

Niin, samahan se on, että pilaako IMM:un (ja sen seurauksena ehkä koko moottorin) öljytyllä vapaavirtaussuodattimella, vai asentamalla IMM:un ns. likaiselle puolelle ahtoputkeen. Turhaa hommaa molemmat, jos tehonlisäystä mietitään.

Mää oon toki vanha, en ymmärrä tuota hinkua suhinaan ja puhinaan :lol:

Nuorempana kokeilin sellaista, että korvasin femman ilmanputsarikotelon pohjamuovin tuuninkiverkolla ja tulppasin alkuperäisen suodattimen keskireiän altapäin.

Kyllä vihelsi ja suhisi, mutta yhtään paremmin ei kulkenut. Reilun kuukauden sitä viitsin kuunnella, kunnes poistin päättömät ranetukset :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
rock n roll
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 9-5 viritys

Viesti Kirjoittaja rock n roll »

Femman orkkiksella suodattimella on omasta femmastani penkattu 390hp. Vapaavirtausuotimesta ei ole mitään hyötyä. Muuta kun että saat moottoriin paljon epäpuhtaampaa ilmaa jolla saa kaiken rikki.
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-5 viritys

Viesti Kirjoittaja 009baas »

500++ hevosta on otettu ihan femman vakioilmanputsarilla.

Onhan se kookas kapistus muutenkin, ei mitään hyötyä käyttää vapaavirtaussuodatinta. Saattaaan siinä ehkä muutaman kympin säästää kun sen voi pestä, eikä aina tarvitse vaihtaa uutta tilalle.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: 9-5 viritys

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Kaivoin 2003 femman pihan nurkalta talliin ja nyt olis intoa vähän laitella taas.
Autoon on vaihdettu uudemmalla huohotuksella varustettu 2.3 kone ( jos en muista väärin niin my2007) jolla ajettu nyt joku 120 000tkm.
Virityksenä ainoastaan Vesan softa ja sillä auto liikkui ihan kivasti, lentokentällä meni 223kmh.
Haaveissa olisi 300hp, onnistuukohan mitsulla ja viinalla?
Suunnitelmissa olisi seuraavat muutokset:
-uusi tehokkaampi bensapumppu
-Bolt on cooleri
-3" downpipe
-muutoksien mukainen softa
Mitä muuta pitäis laittaa, minkälaiset suuttimet?
Catback? En haluaisi hirveitä pörinöitä, mieluummin sleeper henkinen ratkaisu.
Tässä vähän alustavia ajatuksia.
tonnaritomppa
"Aero"
Viestit: 350
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26

Re: 9-5 viritys

Viesti Kirjoittaja tonnaritomppa »

Suuttimet, dp ja softa niin saat 300. Suuttimiksi vaikka 754 ev 14.
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Vastaa Viestiin