9⁵ V6 (bensa) mitä kannattaa huomioida ostaessa?
9⁵ V6 (bensa) mitä kannattaa huomioida ostaessa?
Ysifemman perusominaisuudet ja -omituisuudet on ihan tuttuja, mutta tuo bensakutonen täysin tuntematon. Sellainen kuitenkin kiinnostaisi niin mitä asioita kannattaa ottaa huomioon jos sellaista alkaa havittelemaan?
Mitä tulisi olla rempattu ja millä kilsoilla? Mitkä kohdat niissä repeilee? Mikä automaattiaski niissä on kyljessä, onko siis sama kuin neloskoneisissa vai joku muu? Onko kutoskoneen myötä ollut saatavilla jotain spesiaalia mitä ei muihin ole saanut (kuten parempi äänieristys tms.?)
Millaiset käyttökulut vs. neloskoneinen esim. vakuutukset, jos jollain ollut molempia.
Mitä mieltä raati on tästä yksilöstä ja sattuisiko olemaan ehkä jollekin tuttu kappale?
Mitä tulisi olla rempattu ja millä kilsoilla? Mitkä kohdat niissä repeilee? Mikä automaattiaski niissä on kyljessä, onko siis sama kuin neloskoneisissa vai joku muu? Onko kutoskoneen myötä ollut saatavilla jotain spesiaalia mitä ei muihin ole saanut (kuten parempi äänieristys tms.?)
Millaiset käyttökulut vs. neloskoneinen esim. vakuutukset, jos jollain ollut molempia.
Mitä mieltä raati on tästä yksilöstä ja sattuisiko olemaan ehkä jollekin tuttu kappale?
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9⁵ V6 (bensa) mitä kannattaa huomioida ostaessa?
Yksinkertaista. Ei kannata ostaa. Piste.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9⁵ V6 (bensa) mitä kannattaa huomioida ostaessa?
Ihan hyvä kone se on ja oikein miellyttävä ajaa. Sama nelivaihteinen loota mitä muissakin 98-00 femmoissa, toimii hyvin yhteen kevyesti ahdetun kutosen kanssa. Softalla piristyy about vakio-Aeron tasolle, Biopower ei tosin onnistu.
Taukolämmitys moottorin jäännöslämmöllä on yksi lisävaruste jota ei taida muista kuin kutosista löytyä.
Jakopääremppa tietysti kannattaa huomioida, mutta tuntuuhan se noissa T7 ketjukoneissakin olevan huoltokohde yhtä lailla..
Muutamaa tuollaista olen ajanut ja koeajoista jäi vain positiivisia mielikuvia.
Taukolämmitys moottorin jäännöslämmöllä on yksi lisävaruste jota ei taida muista kuin kutosista löytyä.
Jakopääremppa tietysti kannattaa huomioida, mutta tuntuuhan se noissa T7 ketjukoneissakin olevan huoltokohde yhtä lailla..
Muutamaa tuollaista olen ajanut ja koeajoista jäi vain positiivisia mielikuvia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9⁵ V6 (bensa) mitä kannattaa huomioida ostaessa?
Usein kaikkein tylyimpiä kommentteja ysifemman kutoskoneesta jakavat henkilöt, joilla ei itsellä ole mitään henkilökohtaista kokemusta moottorista, vain negatiivisiä ennakkoasenteita.
Olen omistanut allekirjoituksen vanhemman ysifemman keväästä 2001 eikä ole pahaa sanottavaa moottorista tai sen toiminnasta.
Jos jotain pitää esiin nostaa, niin nurkka-ajossa talvella bensaa kuluu paljon. Vastaavasti matka-ajossa kesäkelillä kulutus pyörii 8 litran nurkilla.
Omasta kokemuksesta voin jopa mainita, että oikein kylmillä talvikeleillä vanhempi auto on toimintavarmenpi kuin allekirjoituksen uudempi kulkine.
Ostaessa on syytä pyrkiä varmistumaan siitä, että jakopää on uusittu huolto-ohjelman mukaisesti (jos jakohihna katkeaa kesken ajon, ovat vauriot mittavat).
Toinen tarkistuksen paikka on sytkäkasetit. Ne on kutosessa ihan yhtä huonolaatuisia kuin nelareissakin - ja uusiminen käy kalliiksi, kun niitä on kaksi. Kassut saa melko helposti ja nopeasti irti ja alapinnan lätkästä voi vilkaista valmistuspäivämäärän (vko/vuosi). Jos kassut ovat vielä alkuperäiset, niin ne tussahtavat varmasti lähiaikoina.
Kolmas tarkistuksen paikka on vaihdelaatikon toiminta. Miten laatikko vaihtaa, onko öljyt vaihdettu vähintään huolto-ohjelman mukaisesti ja miltä öljy tikussa näyttää.
Vesipumppu on kätevää/kannattaa vaihtaa jakopään uusimisen yhteydessä. Vesipumppujen laatu vaikuttaa nykyisin olevan hiukan mitä sattuu (olipa kyseessä marmoritiskiltä ostettu orggisosa tai tarvikepumppu). Kannattaa vilkaista ettei pumppu tiputa nestettä - vaihtaminen vaatii jakohihnan irroittamisen.
Muut tarkistuskohteet autoa ostaessa samat kuin nelareissakin.
Käytetyn auton ostossa on hyvä muistaa, että jokainen auto on yksilö ja sen hyvyys tai huonous korreloi melko pitkälle siihen, miten sitä on käytetty ja huollettu/ylläpidetty.
Olen omistanut allekirjoituksen vanhemman ysifemman keväästä 2001 eikä ole pahaa sanottavaa moottorista tai sen toiminnasta.
Jos jotain pitää esiin nostaa, niin nurkka-ajossa talvella bensaa kuluu paljon. Vastaavasti matka-ajossa kesäkelillä kulutus pyörii 8 litran nurkilla.
Omasta kokemuksesta voin jopa mainita, että oikein kylmillä talvikeleillä vanhempi auto on toimintavarmenpi kuin allekirjoituksen uudempi kulkine.
Ostaessa on syytä pyrkiä varmistumaan siitä, että jakopää on uusittu huolto-ohjelman mukaisesti (jos jakohihna katkeaa kesken ajon, ovat vauriot mittavat).
Toinen tarkistuksen paikka on sytkäkasetit. Ne on kutosessa ihan yhtä huonolaatuisia kuin nelareissakin - ja uusiminen käy kalliiksi, kun niitä on kaksi. Kassut saa melko helposti ja nopeasti irti ja alapinnan lätkästä voi vilkaista valmistuspäivämäärän (vko/vuosi). Jos kassut ovat vielä alkuperäiset, niin ne tussahtavat varmasti lähiaikoina.
Kolmas tarkistuksen paikka on vaihdelaatikon toiminta. Miten laatikko vaihtaa, onko öljyt vaihdettu vähintään huolto-ohjelman mukaisesti ja miltä öljy tikussa näyttää.
Vesipumppu on kätevää/kannattaa vaihtaa jakopään uusimisen yhteydessä. Vesipumppujen laatu vaikuttaa nykyisin olevan hiukan mitä sattuu (olipa kyseessä marmoritiskiltä ostettu orggisosa tai tarvikepumppu). Kannattaa vilkaista ettei pumppu tiputa nestettä - vaihtaminen vaatii jakohihnan irroittamisen.
Muut tarkistuskohteet autoa ostaessa samat kuin nelareissakin.
Käytetyn auton ostossa on hyvä muistaa, että jokainen auto on yksilö ja sen hyvyys tai huonous korreloi melko pitkälle siihen, miten sitä on käytetty ja huollettu/ylläpidetty.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Re: 9⁵ V6 (bensa) mitä kannattaa huomioida ostaessa?
onkos arvon veekutvosen omistajalla henkilökohtaista kokemusta vesipumpun vaihdosta ettei tarvitse niitä negatiivisia ennakkoasenteita levittää?? Ei todellakaan vaadi jakohihnan irroitusta eikä ole edes hankala vaihtaa jälkikäteen.
Re: 9⁵ V6 (bensa) mitä kannattaa huomioida ostaessa?
Kumpiakin omistaneena olisin silti Nuggen tylyhkön kommentin kannalla. Jos femmaa on hommaamassa ja bensa koneeseen on päätymässä, niin kyllä itse hankkisin 2.3 litraisen nelosen. Kutosen kone on mukava ajaa, mutta 2.3 on taloudellisempi, tehoa matka-ajossa enemmän ja huomattavasti enemmän varaosaa ja auttajaa tarjolla, kun kutosen kanssa. Väittäisin myös että nelos konella oleva Saabi on helpompi jällenmyydä. Toki kaikki menee kaupan, kun hinta on kohdalla
Itse ostaisin http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6359546
Itse ostaisin http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6359546
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9⁵ V6 (bensa) mitä kannattaa huomioida ostaessa?
Kovahko on pyynti. Kilometrit ja varusteet huomioiden tuosta pitäisi saada tonni-puoltoista pois.eklunto1 kirjoitti:Kumpiakin omistaneena olisin silti Nuggen tylyhkön kommentin kannalla. Jos femmaa on hommaamassa ja bensa koneeseen on päätymässä, niin kyllä itse hankkisin 2.3 litraisen nelosen. Kutosen kone on mukava ajaa, mutta 2.3 on taloudellisempi, tehoa matka-ajossa enemmän ja huomattavasti enemmän varaosaa ja auttajaa tarjolla, kun kutosen kanssa. Väittäisin myös että nelos konella oleva Saabi on helpompi jällenmyydä. Toki kaikki menee kaupan, kun hinta on kohdalla
Itse ostaisin http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6359546
Re: 9⁵ V6 (bensa) mitä kannattaa huomioida ostaessa?
Kallis on minustakin.eklunto1 kirjoitti:Itse ostaisin http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6359546
Luulin että SE-malleissa olis ollu sumarit vakiona, mutta opin että ei ollutkaan.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: 9⁵ V6 (bensa) mitä kannattaa huomioida ostaessa?
Kiitoksia vastauksista ja vinkeistä. Niitä tuli laidasta laitaan kuten odotinkin.
Pihasta löytyy jo isotee sekä orggis Hirsch, joten sellaisten korvaajia tässä ei haettu. Kiinnostuksen kohde oli nimenomaan tuo V6-moottori. Oli se sitten millainen oli, lähinnä kiinnosti mitä kannattaa huomioida ostaessa.
No, tämä kysymys on jo vanhentunut joten voidaan unohtaa koko asia.
Pihasta löytyy jo isotee sekä orggis Hirsch, joten sellaisten korvaajia tässä ei haettu. Kiinnostuksen kohde oli nimenomaan tuo V6-moottori. Oli se sitten millainen oli, lähinnä kiinnosti mitä kannattaa huomioida ostaessa.
No, tämä kysymys on jo vanhentunut joten voidaan unohtaa koko asia.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10