A5 automaatin kick-down puute
A5 automaatin kick-down puute
Ajokissa 5-v automaatti, eli "moderni adaptiivinen" malli. Nyt kun autoa 95% ajasta ajetaan niin että perhe on kyydissä, tai vielä pahempi, vaimo ajaa lapsen ollessa kyydissä niin "viisas" adaptiivinen laatikko oppii että aina ajetaan hyvin rauhallisesti ja että koskaan, missään tilanteessa ei tarvitse vaihtaa kiihdyttäessä pienemmälle.
Nyt tietysti ongelmia tulee kun painaa kaasun pohjaan ja laatikko viivyttelee aivan liian pitkään pienemmälle vaihtamista, niin että siis selkeästi hyytyy ennenkuin sitten hyökkää. En myöskään halua ajaa jatkuvasti laatikko sport-asennossa koska se taas on makuuni liian äkkipikainen.
Nyt siis kysymys kuuluu: voiko laatikkoa softata jotenkin niin että muuttuu normaaliasennossakin "normaaliksi"? Tässä laatikossa ei taida olla mitään mekaanista kick-down toimintoa, mutta saako kick-down astusta säädettyä jotenkin? Vai mitä pitäisi tehdä?
Nyt tietysti ongelmia tulee kun painaa kaasun pohjaan ja laatikko viivyttelee aivan liian pitkään pienemmälle vaihtamista, niin että siis selkeästi hyytyy ennenkuin sitten hyökkää. En myöskään halua ajaa jatkuvasti laatikko sport-asennossa koska se taas on makuuni liian äkkipikainen.
Nyt siis kysymys kuuluu: voiko laatikkoa softata jotenkin niin että muuttuu normaaliasennossakin "normaaliksi"? Tässä laatikossa ei taida olla mitään mekaanista kick-down toimintoa, mutta saako kick-down astusta säädettyä jotenkin? Vai mitä pitäisi tehdä?
og900i MY93 käyttis / 9000 CD 2.3T MY91 / 900s CC MY90
Re: A5 automaatin kick-down puute
Tiedätkö onko lootan ohjelmointia koskaan päivitetty, mahdollista päivittää -08 ohjelmaan, mutta luulen, että joudut tekemään sen parissa erivaiheessa kun MY02 loota, muistaakseni näin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: A5 automaatin kick-down puute
Lainataan nyt toisten topiccia, mutta onkohan -07 Femmassa jo tuo viimeinen päivitys vai onko -08 tullut vielä uudempi?
Miten tuo adaptaatio toimii käytännössä ja onko käytössä kaikissa noissa Aisinin 5-lovisissa?
Itseäni ärsyttää tuossa omassa laatikossa lähinnä laatikon 5-4-5 "vekslaus" pintakaasulla ja kevyessä ylämäessä.
Miten tuo adaptaatio toimii käytännössä ja onko käytössä kaikissa noissa Aisinin 5-lovisissa?
Itseäni ärsyttää tuossa omassa laatikossa lähinnä laatikon 5-4-5 "vekslaus" pintakaasulla ja kevyessä ylämäessä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: A5 automaatin kick-down puute
Jep syksyllä -07 jo sama kun -08, -09 ja -10.
Adaptio ei tapahdu A-laatikon softassa eli TCM:ssä vaan T7 softassa.
Tohon vexeleiden seilaamiseen pitäisi ohjelmoinnin auttaa.
Adaptio ei tapahdu A-laatikon softassa eli TCM:ssä vaan T7 softassa.
Tohon vexeleiden seilaamiseen pitäisi ohjelmoinnin auttaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: A5 automaatin kick-down puute
Uskoisin että alkuperäiset ohjelmat on niin moottorissa kuin vaihteistossakin, eli tuota uudempaa softaa voisin kyllä kokeilla.core2 kirjoitti:Tiedätkö onko lootan ohjelmointia koskaan päivitetty, mahdollista päivittää -08 ohjelmaan, mutta luulen, että joudut tekemään sen parissa erivaiheessa kun MY02 loota, muistaakseni näin.
Jos palstalta löytyy tähän tekijöitä Porvoo-Helsinki lähialueelta niin kyllä minä siitä jotain maksankin.
og900i MY93 käyttis / 9000 CD 2.3T MY91 / 900s CC MY90
Re: A5 automaatin kick-down puute
Tuli mieleen että voisiko tämä kick-down puute, ja nyt tavallisessa ajossakin tuntuva reagoinnin hitaus kaasupolkimeen johtua hajoamassa olevasta ilmamassamittarista?
Tässä kävi niin että muuton yhteydessä kaadoin liiterissä olleet hieman vanhentuneet bensat auton tankkiin ja sen jälkeen alkoi hieman pykiä joskus tyhjäkäynnillä ja sen seurauksena check engine- valo alkoi palaa. Tankkansin tankin täyteet tuoretta 98E bensaa jonka jälkeen varoitusvalo syttyi vielä uudestaan (valo nollattiin irroittamalla akkukaapeli mutamaksi minuutiksi). Nyt ajettu n. 150km ilman että varoitusvalo on syttynyt mutta tuntuu kuin auto reagoisi huonosti kaasupolkimen painamiseen. Eli kenties tuo varoitusvalon syttyminen ei johtunut huonosta bensasta vaan IMM.sta?
Auto on softaamaton ja modaamaton ja sillä ajetaa 98E bensiiniä.
Minkälaista oireilua teillä on ollut Immun hajotessa? Olisiko syytä kokeilla uutta Immua?
Tässä kävi niin että muuton yhteydessä kaadoin liiterissä olleet hieman vanhentuneet bensat auton tankkiin ja sen jälkeen alkoi hieman pykiä joskus tyhjäkäynnillä ja sen seurauksena check engine- valo alkoi palaa. Tankkansin tankin täyteet tuoretta 98E bensaa jonka jälkeen varoitusvalo syttyi vielä uudestaan (valo nollattiin irroittamalla akkukaapeli mutamaksi minuutiksi). Nyt ajettu n. 150km ilman että varoitusvalo on syttynyt mutta tuntuu kuin auto reagoisi huonosti kaasupolkimen painamiseen. Eli kenties tuo varoitusvalon syttyminen ei johtunut huonosta bensasta vaan IMM.sta?
Auto on softaamaton ja modaamaton ja sillä ajetaa 98E bensiiniä.
Minkälaista oireilua teillä on ollut Immun hajotessa? Olisiko syytä kokeilla uutta Immua?
og900i MY93 käyttis / 9000 CD 2.3T MY91 / 900s CC MY90
Re: A5 automaatin kick-down puute
Katoppa ensin onko kaasuläppä limp-home tilassa. Googlettamalla löytyy paljon tietoa. Saattaa fixata.
Saab 9000 2.3i CD v.1990
Saab 9-5 2.0t automaatti -99 Wagon
Saab 9-5 2.0t automaatti -99 Wagon
Re: A5 automaatin kick-down puute
06 joulukuussa käyttönotetussa 07:ssä on aina tuntunut, että kickdown toimii vain, jos kaasu on ensin riittävän ylhäällä ja sen polkaisee kerralla pohjaan. Jos taas kiihdyttää kohtuuvoimakkaasti jo valmiiksi ja painaa kaasun pohjaan, ei tapahdu mitään.
Onko tuossa erillinen kytkin kickdownin tunnistamiseksi vai haisteleeko softa vain kaasupolkimen asentoa ja "nopeaa" polkaisua?
Ehkä softapäivitys olisi paikallaan tähänkin yksilöön. Näkeekö nykyistä softaversiota obdii-palikalla?
Onko tuossa erillinen kytkin kickdownin tunnistamiseksi vai haisteleeko softa vain kaasupolkimen asentoa ja "nopeaa" polkaisua?
Ehkä softapäivitys olisi paikallaan tähänkin yksilöön. Näkeekö nykyistä softaversiota obdii-palikalla?
Re: A5 automaatin kick-down puute
Käsittääkseni vain TECH2 + turvapääsy kertoo softaversiot. Muilla testereillä sitä ei näe.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: A5 automaatin kick-down puute
Omassa autossa pääsyy tuohon luonnottomaan viiveeseen oli alipaineletkut jotka olivat vanhuuttaan haperoituneet ja irronneet paikoiltaan. Eli läppärungosta siihen tulipellin ahtopainesäätöyksikköön ja vielä siitä yksiköstä lähtevä letku olivat irronneet. Nyt uudet letkut tilauksessa.
Sopivan tilaisuuden tullen on myös tarkoitus päivittää laatikon softa uudempaan mikä toivon mukaan ripeyttää laatikon toiminbtaa normaalitilassa.
Sopivan tilaisuuden tullen on myös tarkoitus päivittää laatikon softa uudempaan mikä toivon mukaan ripeyttää laatikon toiminbtaa normaalitilassa.
og900i MY93 käyttis / 9000 CD 2.3T MY91 / 900s CC MY90