Vetonivelen ulomman suojakumin vaihto
Re: Vetonivelen ulomman suojakumin vaihto
Ylivedettävä suojakumi on kaikista helpoin konsti. Tarvitsee tosin n. 90e arvoisen levitystyökalun.
Kartion kanssa en rupeaisi äheltämään...
Jos ei toi nappaa eikä halua vasaroida ulkoniveltä irti, ni sitten vois irrottaa sisänivelen maljasta, jolloin tarttee vinguttaa prässätty pellinpala pois maljan ja tripodin välistä.
Kartion kanssa en rupeaisi äheltämään...
Jos ei toi nappaa eikä halua vasaroida ulkoniveltä irti, ni sitten vois irrottaa sisänivelen maljasta, jolloin tarttee vinguttaa prässätty pellinpala pois maljan ja tripodin välistä.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Vetonivelen ulomman suojakumin vaihto
Oisko jollain kuvaa tuosta. Ottaako se kiinni siihen tripodin keskiosaan? Joku tehtaan juttu ettei vahingossa lähde uimaan maljasta pois?ni sitten vois irrottaa sisänivelen maljasta, jolloin tarttee vinguttaa prässätty pellinpala pois maljan ja tripodin välistä.
Tonnarissa aina käyttänyt ulomman irti, mut vois kokeilla tuolta tripodin kautta nyt.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Vetonivelen ulomman suojakumin vaihto
Joku sellanen se on joo.
Sen kun irrottaa, sisempi suojakumi pitää laittaa tosi huolella kiinni, ettei irtoa. Samassa osassa on se huullos...
Sen kun irrottaa, sisempi suojakumi pitää laittaa tosi huolella kiinni, ettei irtoa. Samassa osassa on se huullos...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Vetonivelen ulomman suojakumin vaihto
Tänään vaihdoin tuon kumin ja otin koko vetarin pöydälle. Se huullos oli helppo homma kun taittoi vain sitä peltireunaa pihdeillä niiden tripodin "kiekkojen" kohdalta niin sai vetarin kokonaan irti eikä laatikosta tullut öljyt pihalle.
Eli sisemmän vetonivelen suojakumin vaihto:
-Napamutteriauki
-Pallonivel irti olkavarresta
-Kallistuksen vakaajan yläpää irti
-Kääntää napaa ja naputella vetari irti navasta
-Sisempi kumi pois paikoiltaan ja katsoa missä kohdin tripodin "kiekot" ottaa kiinni pelti reunukseen. Väännellä pihdeillä peltiä sen verran että nivel pääsee pois.
-Vetarin pois autosta ja pöydälle. Tripodin edestä sokka pois ja naputella tripodi pois
-Ujuttaa uusi kumi paikoilleen ja kasata
Eli sisemmän vetonivelen suojakumin vaihto:
-Napamutteriauki
-Pallonivel irti olkavarresta
-Kallistuksen vakaajan yläpää irti
-Kääntää napaa ja naputella vetari irti navasta
-Sisempi kumi pois paikoiltaan ja katsoa missä kohdin tripodin "kiekot" ottaa kiinni pelti reunukseen. Väännellä pihdeillä peltiä sen verran että nivel pääsee pois.
-Vetarin pois autosta ja pöydälle. Tripodin edestä sokka pois ja naputella tripodi pois
-Ujuttaa uusi kumi paikoilleen ja kasata
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Vetonivelen ulomman suojakumin vaihto
No nyt voit jOne kertoa, kumpi tapa on vähempi työläämpi.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Vetonivelen ulomman suojakumin vaihto
Huomattavasti mielekkäänpää on mielestäni ottaa koko vetari pöydälle. Luultavasti myös vähemmän työtä kun ei mene aika nyhvätessä.No nyt voit jOne kertoa, kumpi tapa on vähempi työläämpi.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Vetonivelen ulomman suojakumin vaihto
Vuoden päivät ja lähes 30tkm ajettu ja hyvin on kestänyt laakeri ja kumi on ollut tiivis. Kiitoksia taas kerran foorumilaisille hyvistä vinkeistä ja avusta!
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Vetonivelen ulomman suojakumin vaihto
Nyt n. 100 000km ajettu tuolla orkkis suojakumilla ja hyvin on kestäny sekä kumi että nivel
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286