vikakoodit

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jarde
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Elo 13, 2011 14:20

vikakoodit

Viesti Kirjoittaja jarde »

95 Aero -06 ajettu n. 115000 km sytytti check engine-valon ja seuraavat koodit antoi luettaessa: P0327 - nakutustunnistin 1 virtapiirin alhainen syöttö (lohko 1 tai yksittäinen tunnistin), P0300 - satunnainen /moninkertainen sylinterin sytytyskatkos havaittu, P1231 - kaasuläpän asema-anturi 1 ja 2, summajännite raja-arvon ulkona. Mistäpäin ja mitä lähdetään korjaamaan, auto toimii kyllä lähes normaalisti. Tasakaasulla ajettaessa nykii hieman, tyhjäkäynti humpaa 900 - 1500 välillä.
Pedri
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Pedri »

Ekaksi uudet tulpat NGK BCPR7ES-11 ja LIMP HOME kuittaus kaasuläpälle.
Mielellään myös samalla akun kengät myös vähäksi aikaa pois, että ECU nollaantuu.
Jos check engine-valo uusiutuu, niin kokeilu toimivalla DI-kasetilla tai uudella.
Aivan lopuksi vasta kaasulappäkotelon uusiminen ellei tokene.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)

Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
jarde
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Elo 13, 2011 14:20

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja jarde »

kokeiltu toimivalla kasetilla,toimi noin 300km ja taas sytytti check engine-valon.Tulpat vaihdettiin myös.Taitaa mennä kaasuläppä kotelo uusiksi?
Pedri
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Pedri »

Tuosta ohjeet kaasuläppäkotelon korjaukseen.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ppaekotelo*

Tutkisin kuitenkin vielä alipaineletkut ja huohotukseen liittyvien letkujen kunnon ja
takaiskuventtiilien toiminnan tarkkaan ennen purkuun ryhtymistä.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)

Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4573
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Sytytyshäiriöiden syyksi veikkaan ilmamassamittaria ja/tai ilmavuotoa. Vuosimallista päätelleen tyypillinen ilmavuotopaikka on katkenneessa takaiskun karassa, takaisku sijaitsee läppäkotelon ja venttiilikopan välissä.

Läppäkotelon vikakoodi on oma juttunsa ja jos toistuu niin käytännössä selkeä lääke on läppiksen vaihto.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jarde
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Elo 13, 2011 14:20

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja jarde »

Kaasuläppäkotelo vaihdettu, mutta check engine-valo palaa edelleen... Ens viikolla auto menee tarkempaan tarkasteluun korjaamolle.
jarde
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Elo 13, 2011 14:20

Re: vikakoodit

Viesti Kirjoittaja jarde »

syyllinen selvis,sytytyskasetti.Nyt toimii.
Vastaa Viestiin