V6 - katsurin ripitys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Porilaine
"Viggen"
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 11:44
Paikkakunta: Pori

V6 - katsurin ripitys

Viesti Kirjoittaja Porilaine »

Auto (og 9-5 vm1999-V6) meni nipin napin katsastuksesta läpi.
Ihmetystä herätti katsastajan kommentti hukata auto 8O .
Syynä kuulemma tuleva erittäin kallis venttiiliremontti, sai vasta pitkän härnäämisen jälkeen päästöt kohdilleen. CO-arvo yli 2000rpm 0.26 muut arvot hyvät.
Opelin kutos koneessa on kuulemma kuluvat venttilit heikko kohta jotka kuluessaan päästävät bensaa läpi joka sitten näkyy päästöissä.
Mitäs mieltä ollaan? Selittääkö joku muu tuon päästöpuolen?
Ja osaako joku sanoa mitä tuossa rempassa pitää itse asiassa tehdä?

Toinen asia joka katsastajaa hämäsi oli ajovalo umpioiden sisäreunalla olevat himmeät led-valo nauhat joiden olemassaoloa en ole huomannut lainkaan. Valoumpiot vaihdoin ennen katsastusta vuoden -01 mallista. Onko tässä vuosimallissa ajovalojen sisäreunassa "vakiona" led-lamput sisäsyrjässä?
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
aero
-
Viestit: 8676
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: V6 - katsurin ripitys

Viesti Kirjoittaja aero »

Ei ole ledinauhoja OG-femmassa vakiona.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Maximus
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: To Marras 10, 2005 18:18
Paikkakunta: Lodz, Poland

Re: V6 - katsurin ripitys

Viesti Kirjoittaja Maximus »

saisitko napattua kuvan, siten että ne ledit palaa? Kiinnostaa ihan tietää millaiseksi on saatu.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Porilaine
"Viggen"
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 11:44
Paikkakunta: Pori

Re: V6 - katsurin ripitys

Viesti Kirjoittaja Porilaine »

Laitan kuvan heti kun kotiudun.
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
ylepola
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 08:36
Paikkakunta: Kangasala

Re: V6 - katsurin ripitys

Viesti Kirjoittaja ylepola »

"Opelin kutos koneessa on kuulemma kuluvat venttilit heikko kohta jotka kuluessaan päästävät bensaa läpi joka sitten näkyy päästöissä"

Kun korjasin tuon oman taipaleelle jääneen V6:n niin läppäsin samalla venttiilit vanhanaikaisen omatoimisesti JA lisäsin sinne takapuolelle saman jousisarjan -sisä, ja ulkojouset- kuin mitä tuohon turbon puoleiseen sylinterikolmikkoon on lisätty. En oikeastaan ymmärrä mitä sillä toisen puolen venttiilien löysemmällä virityksellä oikein voi voittaa. Eipä ole ainakaan katsastusmies huomautellut minulle vastaavia. Eikä tullut kalliiksi. Mutta kieltämättä nuo natriumjäähdytteiset pakoventtiilit olisivat olleet törkyisen hintaisia, jos niitä olisi joutunut uusimaan. Imuvenat sen sijaan olisivat olleet hyvinkin edullisia.
Saab 9-5 3.0t V6. 45000 km konerempan jälkeen... Kerrassaan mukava peli!
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Vastaa Viestiin