Wagonin takaluukun sisäkahva

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
kooamas
"Aero"

Wagonin takaluukun sisäkahva

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Takaluukun sisäkahva on haljennut ja pitäisi vaihtaa. Availin hieman kahvaa ja näytti siltä, että kahva on kahden torxin lisäksi pysyvästi kiinni verhoilussa kahdella muovinastalla, joiden päät on sulatettu (? tms) kahvan asennuksen jälkeen (ts kahvaa ei saisi irti ilman, että muovinastan rikkoo, jolloin homma ei enää pelitä).

Onko jollain kokemusta asiasta, onko todellakin niin, että kahvaa ei saa erikseen irti, vaan lähtee vain verhoilun mukana? Ja saako kahvan uusittua erikseen vai pitääkö ostaa koko luukun alaverhoilu kahvoineen päivineen (riippuen toki vastauksesta ensimmäiseen kysymykseen)?
387
"Hirsch"

Re: Wagonin takaluukun sisäkahva

Viesti Kirjoittaja 387 »

kooamas kirjoitti:Takaluukun sisäkahva on haljennut ja pitäisi vaihtaa. Availin hieman kahvaa ja näytti siltä, että kahva on kahden torxin lisäksi pysyvästi kiinni verhoilussa kahdella muovinastalla, joiden päät on sulatettu (? tms) kahvan asennuksen jälkeen (ts kahvaa ei saisi irti ilman, että muovinastan rikkoo, jolloin homma ei enää pelitä).

Onko jollain kokemusta asiasta, onko todellakin niin, että kahvaa ei saa erikseen irti, vaan lähtee vain verhoilun mukana? Ja saako kahvan uusittua erikseen vai pitääkö ostaa koko luukun alaverhoilu kahvoineen päivineen (riippuen toki vastauksesta ensimmäiseen kysymykseen)?
Ainakin mulla lähti irti kun korjasin liimaamalla. Vahvistin samalla niitä ruuvin ympäristöjä prikalla jotka liimasin kiinni
Hese
Sewe
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Sewe »

Minä kanssa vaihdoin justiinsa hiljattain kahvan. Maksoi marmorilla reilun parikymppiä. Vaihto oli helppo, 2 torxia irti, uusi kahva tilalle ja torxit takaisin kiinni. Ostin samalla kangasverhoilun muovinastoja pussillisen, kun niitä oli putoillut irti.
9-5 2.0t Wagon -06 Biopower
Ex: 9-5 2.0t Wagon - 04
Himo_kaappoo
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Sewe kirjoitti:Minä kanssa vaihdoin justiinsa hiljattain kahvan. Maksoi marmorilla reilun parikymppiä. Vaihto oli helppo, 2 torxia irti, uusi kahva tilalle ja torxit takaisin kiinni. Ostin samalla kangasverhoilun muovinastoja pussillisen, kun niitä oli putoillut irti.
En vaihtanu uutta mutta jouduin kumminkin irrottamaan ja myöskään mulla ei ollu mitään ongelmia 2torxia irti ja sillä selvä.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
kooamas
"Aero"

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Täytyypä sitten tutkailla tuota kahvaa vielä uudestaan. Rakenne kyllä näytti vahvasti siltä, että torxien lisäksi verhoilun läpi oli ne kiinteät kahvassa kiinni olevat muovinastat, joita ei verhoilun läpi saa vedettyä. Mutta selvitellään...

Kiitoksia tähän mennessä.
Vastaa Viestiin