Nyt savuttaa!!!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nyt savuttaa!!!

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Öljyä voi olla desikaupalla ahtoputkessa. Suosittelen homman kokeneille ic:n letkun irroitusta ainakin sieltä helpommasta päästä ahdinrempan yhteydessä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1849
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Nyt savuttaa!!!

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

IC :ltä irrottelin ja putsailin kaikki läppäkotelolle asti. Ja öljyähän oli runsaasti.

Itse IC sai jäädä irroittamatta....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
I-Vaari
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 14:34

Re: Nyt savuttaa!!!

Viesti Kirjoittaja I-Vaari »

Moi. Jos ollaan reilu sitten "nyt ei savuttaa" enä koska savupilven pukkamisen jälkeen heti mootori seis ja hinauksessa hidasta vauhtia n 5 km matka kulkees kerrostalon viereen. Garret antaudui noin 220 kkm palvelun jälkeen , että akseli poikki ja IC öljyä täynä. Ei teke tämä Hirsch Performance 165 KW biopower softaa pikku Garretille hyvää. Nyt mene Mitsun ahdin pakosarjaan kiinni ja softanmuutos sen jälkeen. ProCar Service lta tuli päivässä ahtimen vaihtosetti ( kiitos Riku tosinopeasta toimintasta). Katun varrella jos nostetiin pojan kans SAABin nokka n 15 cm korkeamalle irtos Garret kikkailun avulla n tunnissa mutta huomasin , että IC on öljyä täynä ja akkukotelon puolinen liitos oli noin hyviin piilossa (joskus oli sinne nurkaan asennettu bensakäytönen lohkolämmitin. N 2 h meni ennen kuin hieman ruostunut klemmariin sai lehtiavaimella ruuvattu irti ja sieltä valui vaan pari tippa öljyä pois. Ahtimen puolinen letku on oljyä täynä ja öljy ei valu toisen pään kautta ulos. Onko todella IC nyt kompressorisiiven palasia noin täynä , että sen alaosa on tukossa? Kaadasin kiehuva vettä ahtimen puolisesta letkusta sisään ja öljy vuotas ulos mutta nyt on täm putki vettä täynä ja veden pinta ei merkitävästi laskee vaikka pari tunti seisonut. :( Vaikka rekka on SAABin vieressä ei sieltä saa riitavanasti paineilma virtausta , että puuhalta IC kautta vastassuuntaan. Onnistuko IC huuhtelu jonkinlaisella liuotimella ( vaikka RE85) tai ei kestä letkut ja IC liuoitimen käyttöä? Onko sitten ainoa mahdollisuus irroita IC ja laittaa ahdinpulinen pää alas valumaan?
Ja koska SAAB oli lainattu pojan ystävälle sitten ei tarka tiedoa montako sekuntia ajetiin savupilvi takana. Eli onko katalysaatori myös "entinen"/tukossa?
Vastaa Viestiin