Nyt savuttaa!!!
Re: Nyt savuttaa!!!
Siis mitä helvettiä? 9-5 Turbon vaihdossa TYÖN hinta 400-600e? Voi jeesus mitä ryöstöä.
jeeeeeee!
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Vs: Nyt savuttaa!!!
Kohtuu korvaus ~250€h
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Nyt savuttaa!!!
Pitää sisällään myös tuon öljypohjan irroituksen ja imusiivilän putsauksen.Keme kirjoitti:Siis mitä helvettiä? 9-5 Turbon vaihdossa TYÖN hinta 400-600e? Voi jeesus mitä ryöstöä.
Mutta ei siinä mitään, merkkiliike sanoi korjauksen kestoksi n.1 työpäivä ja hinta-arvio 1000eur + ahdin.
Ilmeisesti tässä ei siis kyseessä ole kovin iso työ. Mitä arvioitte työn kestoksi mukaan lukien tuon öljypohjan irroituksen, öljyjen vaihdon, jne.
Re: Nyt savuttaa!!!
Vesa67 teki minulle tuon öp-putsauksen noin kahdessa tunnissa. Samalla kertaa tehtiin tosin myös huohotinpäivitys, koska kuulemma se, mikä autossa oli jo, ei ollut se uusin versio.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Nyt savuttaa!!!
Jokainen tuosta kustannuksesta vittuileva voi ihan vapaasti kokeilla itse sekä vaihtaa ahdinta, että pyörittää korjaamoa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Nyt savuttaa!!!
^korjaamo yrittäjä?
Ei siinä mtn. Mikäli tuohon rahaan asiakkaita löytyy niin homma bueno. Kehtaa pyytää->varaa maksaa-> suomi jaloilleen.
Kansiremppa sitte 6000€?
Oleellisintahan on että tekijälle jää kaikkien vähennysten jälkeen settua millä elää.
Tässä maassa ei (rehellisellä) työllä rikastu...luulisin.
Tämä purkaus koskien sitä mikäli kyseessä oli ollut pelkkä tbo vaihto niinkuin aluksi käsitin
Ei siinä mtn. Mikäli tuohon rahaan asiakkaita löytyy niin homma bueno. Kehtaa pyytää->varaa maksaa-> suomi jaloilleen.
Kansiremppa sitte 6000€?
Oleellisintahan on että tekijälle jää kaikkien vähennysten jälkeen settua millä elää.
Tässä maassa ei (rehellisellä) työllä rikastu...luulisin.
Tämä purkaus koskien sitä mikäli kyseessä oli ollut pelkkä tbo vaihto niinkuin aluksi käsitin
Viimeksi muokannut topperharley, Ti Elo 19, 2014 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Nyt savuttaa!!!
JLind kirjoitti: ... Öljyt vaihdettu aina ajallaan, joten sieltä tuskin syy löytyy. ...
Juuri se voi olla syynä jos huoltoväli on ollut ns. LL eli 30 000 km.
Riippuen tietysti siitä millaisessa käytössä auto on ollut aiemmin ...
No Garretti poikii kyllä joka tapauksessa jossain vaiheessa onko se nyt sitten parempi jos aiemmin kuin myöhemmin ...
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Nyt savuttaa!!!
Ei tuo ahtimen vaihto mitään rakettitiedettä ole.
Itse tuli tiedusteltua parilta korjaamolta, niin pelkälle ahtimen vaihdolle annettiin työaika-arvio 2-3 tuntia, eli rahassa puhuttiin noin 150-200 euron kustannuksesta.
Merkkiliikkeessä oli turbokamppanja menossa ja sieltä annettiin noin 1000 euron hinta-arvio sisältäen ahtimen (Garrett).
Korjaamon apua ei kuitenkaan tarvittu vaan isäukon molempiin femmoihin tilattiin ahtimet ulkomailta ja ne vaihtuivat paikalleen ihan kotipihalla.
Itse tuli tiedusteltua parilta korjaamolta, niin pelkälle ahtimen vaihdolle annettiin työaika-arvio 2-3 tuntia, eli rahassa puhuttiin noin 150-200 euron kustannuksesta.
Merkkiliikkeessä oli turbokamppanja menossa ja sieltä annettiin noin 1000 euron hinta-arvio sisältäen ahtimen (Garrett).
Korjaamon apua ei kuitenkaan tarvittu vaan isäukon molempiin femmoihin tilattiin ahtimet ulkomailta ja ne vaihtuivat paikalleen ihan kotipihalla.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Nyt savuttaa!!!
Öljynvaihtoväli ollut 15tkm ja edellinen omistaja teettänyt huollot 20tkm välein.ysifemma kirjoitti:
Juuri se voi olla syynä jos huoltoväli on ollut ns. LL eli 30 000 km.
Riippuen tietysti siitä millaisessa käytössä auto on ollut aiemmin ...
Eipä ole mutta aikaa vaatisi päivän verran ja tällä kertaa sitä ei töiden vuoksi löydy.toni1976 kirjoitti:
Ei tuo ahtimen vaihto mitään rakettitiedettä ole.
Auto täytyy olla ajossa ensi viikolla, joten korjaamolle mars...
Re: Nyt savuttaa!!!
Olisi vielä yksi kysymys.
Auto oli savuttanut myös talvella jonkinverran mutta vika oli korjautunut vaihtamalla jokin "imuletku kalvolla" (kuitissa lukee noin).
Mistähän tässä on ollut kyse ja mahtaakohan tämä liittyä jollain tapaa tähän tämän hetkiseen ongelmaan?
Auto oli savuttanut myös talvella jonkinverran mutta vika oli korjautunut vaihtamalla jokin "imuletku kalvolla" (kuitissa lukee noin).
Mistähän tässä on ollut kyse ja mahtaakohan tämä liittyä jollain tapaa tähän tämän hetkiseen ongelmaan?
Re: Nyt savuttaa!!!
JLind kirjoitti:Olisi vielä yksi kysymys.
Auto oli savuttanut myös talvella jonkinverran mutta vika oli korjautunut vaihtamalla jokin "imuletku kalvolla" (kuitissa lukee noin).
Mistähän tässä on ollut kyse ja mahtaakohan tämä liittyä jollain tapaa tähän tämän hetkiseen ongelmaan?
ettei olisi huohotuksen takaisku?
vähenikö savutus tuon osan vaihdon jälkeen yhtään?
ja ettei olisi sitten oksentanut öljyjä ulos ja tuo savutus ei tulisikaan pelkästä turbosta..?
minkä moista ajoa autolla yleensä on?
lyhyttä pätkää?
viime talvi oli saabien huohotuksesta johtuville konevioille varsin otollista aikaa, märkä pitkä syksy ja sitten yhtäkkiä hemmetin moinen pakkanen perään, jos siinä ei huohotin jäädy niin ei sitten missään!
joten ota nyt se öljykorkin ympärillä oleva muovisuoja pois, sitten näet siinä bensatukin päällä olevan mahdollisesti uuden takaiskuventtiilin, taita sen letku luttuun kunnolla ettei ime ilmaa ja huohotuksia sieltä, sitten huohotusletku venakopasta irtija öljykorkki myös, jos hönkä kunnon hönkä käy niin ei enää turbon vaihdolla selviä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Nyt savuttaa!!!
Silloin talvella savutus loppui kokonaan ja ei ole ollut murheita sen jälkeen.
Tämä uusi vika tuli äkillisesti yhdellä reissulla.
Autolla ajetaan enemmän pitkää kuin lyhyttä pätkää.
Tämä uusi vika tuli äkillisesti yhdellä reissulla.
Autolla ajetaan enemmän pitkää kuin lyhyttä pätkää.
Re: Nyt savuttaa!!!
JLind kirjoitti:Silloin talvella savutus loppui kokonaan ja ei ole ollut murheita sen jälkeen.
Tämä uusi vika tuli äkillisesti yhdellä reissulla.
Autolla ajetaan enemmän pitkää kuin lyhyttä pätkää.
no hyvä, sitten taisi olla ihan turhaa pelottelua tuo edellinen !
mutta laita nyt siis viimeistään huohottimen uusin versio kehiin jos ei jo ole..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Nyt savuttaa!!!
Toivotaan...mikkoimp kirjoitti:JLind kirjoitti:Silloin talvella savutus loppui kokonaan ja ei ole ollut murheita sen jälkeen.
Tämä uusi vika tuli äkillisesti yhdellä reissulla.
Autolla ajetaan enemmän pitkää kuin lyhyttä pätkää.
no hyvä, sitten taisi olla ihan turhaa pelottelua tuo edellinen !
mutta laita nyt siis viimeistään huohottimen uusin versio kehiin jos ei jo ole..
Näen "potilaan" itse vasta illalla ensimmäisen kerran kun ajan sen trailerille ja vien huoltoon.
Huomenna varmaankin kuullaan oliko turbo vai jotain muuta, joten kertoilen lisää sitten.
Niin ja vaikka täällä on palsta täynnä vikoja niin täytyy sanoa, että kyllä näissä tavattoman vähän on ollut laittamista. Vanhemmilla tälläkin hetkellä kaksi mallia pihassa ja aiemmin kymmenkunta ja taitaa nyt tulla ensimmäistä kertaa hintavampi remppa.
Re: Nyt savuttaa!!!
No niin, auto pajalla ja huomenna kuullaan tuomio.
Voisiko joku vielä selventää seuraavaa asiaa:
Ilmeisesti tähän olisi tilalle saatavissa Mitsubishi TD04 turbo, jonka pitäisi olla Garrettia kestävämpi. Jos Mitsubishin pistää vanhan tilalle niin onko välttämätöntä tehdä muita kuin putkimuutoksia (softa). Eli kuinkahan tämä eroaa vanhasta ja muuttuuko auton käytös jos softaan ei kosketa. Jos pakko muuttaa softa niin minkähintaista touhua se mahtaa olla.
Huomenna pitäisi asiasta varmaankin päättää niin kaikki apu olisi tervetullutta...
Voisiko joku vielä selventää seuraavaa asiaa:
Ilmeisesti tähän olisi tilalle saatavissa Mitsubishi TD04 turbo, jonka pitäisi olla Garrettia kestävämpi. Jos Mitsubishin pistää vanhan tilalle niin onko välttämätöntä tehdä muita kuin putkimuutoksia (softa). Eli kuinkahan tämä eroaa vanhasta ja muuttuuko auton käytös jos softaan ei kosketa. Jos pakko muuttaa softa niin minkähintaista touhua se mahtaa olla.
Huomenna pitäisi asiasta varmaankin päättää niin kaikki apu olisi tervetullutta...