Etupään kolahdus ja rengasäänet kovat
Etupään kolahdus ja rengasäänet kovat
Koitin etsiä Etsi toiminnolla, mutta en löytänyt vastaavaa vikaa... Eli -00 sedan aero ja 290tkm takana. Etupää on kolahdellut nämä 20tkm mitä minulla on ollut koko ajan ja pahenee vaan koko ajan, tietenkin Edellinen omistaja on vaihtanut iskarit ja sen puolelta pitäisi olla kunnossa. Samaan aikaan aloin epäilemään pyörän laakerin menoa kun alkoi jotenkin kumisemaan ajaessa. Ääni kuitenkin on jotenkin erilainen ja ei oikein vaikuta laakerilta. Väljyyttä ei ole kun renkaasta kääntelee/vääntelee. Alla oli Pirelli P7, jotka ovat äänekkäät kumit, joten vaihdoin eilen tilalle uudet gummit. No ei auttanut kuminaan/tien ääniin. Kysymys kuuluukin, että voiko tässä laskea 1+1 = kulunut pusla ja sitä kautta äänet kaikuu kabiiniin. Mikähän etupään pusla voisi tuota tien ääntä pahiten välittää sisälle?
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Re: Etupään kolahdus ja rengasäänet kovat
Laakerivian taitaa parhaiten todeta jurinan perusteella - tunkkaa renkaan ilmaan ja pyöräyttelee rengasta.
Täytyy näissä vehkeissä melko sökö olla laakeri että sen välyksen käsin tuntee
Täytyy näissä vehkeissä melko sökö olla laakeri että sen välyksen käsin tuntee
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Etupään kolahdus ja rengasäänet kovat
Syyllinen voi olla aika monessa paikassa. Koiranluut, iskarin yläpään laakerit (ellei vaihdettu iskarien uusimisen yhteydessä), apurungon puslat, vaihteiston etutuki, kallistuksenvakaajan tukikumit jne.
Esiintyykö kolina jossain tietyssä tapauksessa selvemmin? Vaihtaessa, kiihdyttäessä, kääntyessä?
Esiintyykö kolina jossain tietyssä tapauksessa selvemmin? Vaihtaessa, kiihdyttäessä, kääntyessä?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Etupään kolahdus ja rengasäänet kovat
Auto kävi nosturilla ja kaikki puslat näyttäisi olevan kunnossa paitsi sitten tuo mottorin/vaihteiston etutuki. Se oli melko räjähtänyt. Pistin kokeeksi väliin kumilevyjä ja kolahdukset ajaessa poistuivat käytännössä kokonaan. Saakos tuohon useitakin erilaisia järkeviä tukia? Etusijassa tässä kohtaa mukavuus ei urheilullisuus! Takapäässä näyttäisi kyllä olevan puslat melko valmiit. Ruuvarilla kääntäessä sivuttain heiluu mielestäni kohtuu helposti, tosin ei kyllä kolahtele tai mitään sellaista. Vaikea sanoa onko sitten kuinka paskana...
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Re: Etupään kolahdus ja rengasäänet kovat
Powerflexin keltainen PFF66-221, jos kyseessä manuaali kannattaa laittaa.kh900t8 kirjoitti:Auto kävi nosturilla ja kaikki puslat näyttäisi olevan kunnossa paitsi sitten tuo mottorin/vaihteiston etutuki. Se oli melko räjähtänyt.
Re: Etupään kolahdus ja rengasäänet kovat
Itselläni automaatissa ko. tuessa kummassakin päässä uretaania Powerflexiltä. Aluksi aiheuttaa jurinaa kun seisoo vaikka liikennevaloissa D päällä, mutta helpottuu ajan myötä. Voin suositella.
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Etupään kolahdus ja rengasäänet kovat
ite laitoin reilu kuukausi sitten etummaisen tilalle normi violettisen ja takimmaiseesn punasen diesel version.. on ilmeisesti pikkusen lievempi (mukavempi käytössä) kun bensa version keltainen.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Etupään kolahdus ja rengasäänet kovat
Automaatti tuo tosiaan on. Mukavuus olisi hyvä asia, kun on lähinnä perheen kuljetus vaunu. Toisaalta pitää kestää kyllä kymmeniätuhansia kilometrejä eli mukavan pehmeä mutta kestävä
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)