Männän halkaisu softa....

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

Mikä se nyt olikaan se männän halkaisu softa, joka kannattaa kiertää kaukaa...

maptun vaiko nordic stage vai joku muu???
-*-Elämä on-*-
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Nordic.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

oliko bsr kans. Vakiot, Maptun, Hirsch ja voorumilaisten softat taitaa olla niitä turvallisia.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Paras softakaan ei auta jos ilmamassamittari valehtelee niin että korvat heiluu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Tervehdys kaikille tasapuolisesti :)

En ihan allekirjoita tuota Nordicin "männän halkaisu kykyä"

Minulla oli yli 300tkm Nordicin 280/400 2.0t: ssä ... Toki "rauta" oli
myös sen mukainen.
Kyytiä "kosla" sai varmasti :twisted: ... mm. Monena talvena jääradalla,
jossa varmasti sai "orjuutettua" kulkinetta huolella.
Eipä ollut karsta ongelmaa tai jarrut jumimista... :wink:

Pienintäkään vaivaa joka olisi softasta johtunut ei tuona aikana ollut. Lieneekö
sitten ollut "kuu ja tähdet" Saabille suotuisissa asemissa... :roll:

t. A
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja jus »

Saako jääradalla edes piikkipyörillä kuormitettua moottoria niin, että huonon softan ahneet pyynnit ja heikennetty nakutustunnistus aiheuttaisi ongelmia? Vai tarkoititko orjuuttamisella, että kierrätit moottoria jääradalla toista etupyörää sudittamalla?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Amiraali kirjoitti:Tervehdys kaikille tasapuolisesti :)

En ihan allekirjoita tuota Nordicin "männän halkaisu kykyä"

Minulla oli yli 300tkm Nordicin 280/400 2.0t: ssä ... Toki "rauta" oli
myös sen mukainen.
Kyytiä "kosla" sai varmasti :twisted: ... mm. Monena talvena jääradalla,
jossa varmasti sai "orjuutettua" kulkinetta huolella.
Eipä ollut karsta ongelmaa tai jarrut jumimista... :wink:

Pienintäkään vaivaa joka olisi softasta johtunut ei tuona aikana ollut. Lieneekö
sitten ollut "kuu ja tähdet" Saabille suotuisissa asemissa... :roll:

t. A
Kysehän oli siis t7-männistä jonkalaiset itsekin olen nähnyt halkinaiset nordicin jäljiltä.T5 pata ei ota itseensä moisista teholukemista, ellei jotain muuta radikaalia ole rikki.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

vesa67 kirjoitti:Paras softakaan ei auta jos ilmamassamittari valehtelee niin että korvat heiluu.
Niin tai bensapumppu kulahtanu...
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja suapas »

Tuossa meikän uusimmassa rojektissa oli "Nordic paket steg 3" asennettuna uudesta saakka. Ja tehdastakuulla. Kesti 270 tkm. kunnes nelosen mäntä hajosi. Takuulapuissa ehdot:
Öljynvaihto max 15000 (Laser Way 5W-40), tulpat max 10000 ja pa. 98 okt. Myös tulppien tyyppi on merkitty, NGK BCPR7-ES II.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Amiraali kirjoitti:Tervehdys kaikille tasapuolisesti :)

En ihan allekirjoita tuota Nordicin "männän halkaisu kykyä"

Minulla oli yli 300tkm Nordicin 280/400 2.0t: ssä ... Toki "rauta" oli
myös sen mukainen.
Kyytiä "kosla" sai varmasti :twisted: ... mm. Monena talvena jääradalla,
jossa varmasti sai "orjuutettua" kulkinetta huolella.
Eipä ollut karsta ongelmaa tai jarrut jumimista... :wink:

Pienintäkään vaivaa joka olisi softasta johtunut ei tuona aikana ollut. Lieneekö
sitten ollut "kuu ja tähdet" Saabille suotuisissa asemissa... :roll:

t. A
Ei talvella taida tulla nakusttakaan pakkasella,kesän ongelmia:)
#2285
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Tää on kyllä taas oikein ikuisuus topic.. Nordic:lla nyt 250 000km takana orikkis garret pyörii, BSR ollut pari kertaa, jossa toinen Aero Stage 3 ja 270 000 ilman kone ongelmia(paisi automaatti ei tykännyt), toinen stage 1, 130 000km ilman ongelmia. Jos autossa on mäntä halki, niin kertokaapas viisammat miten osaatte yhdistää sen suoraan softavikaan? Luulis että T7 softan teko onnistuu noilta lafkoilta, jos rauta on ehjää ja linjassa softan kanssa. Ensimmäisen BSR:n sai nakuttamaan kuumalla kun polki autoa kunnolla(tuosta aikaa n.13 vuotta, oli ekoja BSR T7 softia). Toki jos väkisin vääntää, niin uskon että kone hajoaa nopeammin kuin vakio.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Nyt kun kukaan ei muistaakseni kertaakaan ole pystynyt erittelemään minkä tuotekehitysvuosimallin mukaisesta virisoftasta täällä foorumilla puhutaan ja kysellään niin kerrataanpa monestakin autosta BSR-tuotteesta löytynyt perusvika;

Ilmamassarajoituskartta jonka tulisi reagoida nakutusvaroituksiin on kiristetty niin tiukaksi että käytännössä softalla päästellään menemään järjestelmän varoituksista huolimatta ja todennäköisesti saadaan todellista nakutusta aikaan. Tuota kun toistetaan riittävän monta kertaa alkaa metallikin haurastua.
Lisäksi pyyntikartat on järjestään yliampuvia rautaan nähden ja sytkäkartta aika ylioptimistinen. Mutta se ei tarkoita että niihin pitemmässä vedossa päästäisiin, hetkellisesti ehkä mutta se ei ole monenkaan tuntemani softantekijän säätöfilosofia.

Tässä monotonisesti parjataan tuota yhtä toimittajaa mutta kyllä havainnot heidän tutkituista softista tukee tarinaa. Toki kehitystä voi tapahtua (jos sitä on pitkään aikaan tapahtunut enää)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Tiedän yhden OG9-5 Aeron jossa oli käytännössä koko sen auton elinkaaren ajan ollut Nordic stage. Männät tosin kesti yli 300tkm reilusti, mutta viikko lentokenttävetojen jälkeen meni kolmosesta mäntä murusiksi. Noi 5sek kiihytykset mitä tapahtuu liikenteessä on niin vähästä että sen takia noillakin kurasoftilla päästään yli 300tkm ilman mäntävaurioita.

Saksan autobaana paahtoa, rata-ajoa tai mailivetoja lentokentällä en lähtisi noilla paskasoftilla vetämään. Jokanen tietysti tekee kun ite parhaakseen näkee.

8)
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Ei kait jengi oikeasti usko että Saabin padat kestää lapa tiskissä revittelyä pelkällä softan päivityksellä, jolla nostetaan merkittävästi vääntöä ja tehoja? Tässä esimerkki BSR:n ihmesoftasta...
http://sv.bsr.se/produkt/bsr_performanc ... are_508197
Tuossa luvataan mm. 48NM bensalla lisää vääntöä. Tollaisella softalla kun menee sitten ajaan radalle ja luulee että auton luotettavuus ei ole muuttunut mihinkään vaan taivaasta vain tippui kosmisesti lisää tehoa kun softaa päivitettiin. Herätys! Orkkis Saab softat ja Hirsrch on ainoat lailliset softat, joilla auton voi muutoskatsastaa ja takuut pysyy (jos sellainen sattuu olemaan.)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Männän halkaisu softa....

Viesti Kirjoittaja 3J »

En ehkä ymmärtänyt pointtia mutta jo ihan Saabin lisävarusteena myyty orkkis virisofta 2.0t koneeseen esim. tuo 192hv/300Nm eli se on +42hp ja +60Nm. Ja takuu säilyi. Jostain tyhjästä tulikin rutkasti lisää tehoa.

Sitten jos mennään muuttelemaan ohjausta suosituksien vastaisiksi ja vielä niin ettei nakuvaroituksista välitetä eikä softa yhtään anna periksi, niin uskon kyllä että ongelmia on odotettavissa. Jos taas suojaukset on kunnossa niin pidentää varmaan mäntienkin ikää?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Vastaa Viestiin