Eli mäntäpistiäisen jäljiltä vaihdettiin vm. 2000 aeroon moottori ja turbo, auto toimii muuten moitteetta, mutta ei ahda kuin keltaisen alueen puoleen väliin eli olisiko joku 0.5bar.
Vikakoodit luettu Autocomin testerillä eikä anna moottorille mitään vikakoodia.
Kaikki paineletkut on oikeilla paikoillaan (tarkastettu toimivasta ysivitosesta).
Kaikki osat moottoria ja turboa lukuunottamatta ovat siis samoja kuin ennen moottoririkkoa.
Onko kellään kokeneemmalla hajua mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimään?
Itsellä tuli mieleen hukkaportin kello, mutta sekin tuntui toimivan kun käsin painoi.
Sama ongelma oli kyseisessä autossa ennen sytkäkasetin vaihtoa, mutta tuskin se nyt tässä rytäkässä on hajonnut.
-00 Aeron ahdot hukassa
Re: -00 Aeron ahdot hukassa
Se t7 ahtomittari on ilmamassan mittari todellisuudessa.
Eli jos ilmamassamittari valehtelee kovinkin paljon niin saattaa jäädä
viisarikin keltaiselle, selitäisi myös edellisen konerikon..
Tarkistettiinko sitä mitenkään?
Rikkinäinen immu harvoin antaa vikakoodia.
Myös bypassin ohjausventtiilin letkut väärin voi tehdä moista.
Evap:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... +takaiskut
Tarkista ekaksi se immu, pyydetty ja toteutunut ilmamassa.
Älä rango ennen sitä!
Eli jos ilmamassamittari valehtelee kovinkin paljon niin saattaa jäädä
viisarikin keltaiselle, selitäisi myös edellisen konerikon..
Tarkistettiinko sitä mitenkään?
Rikkinäinen immu harvoin antaa vikakoodia.
Myös bypassin ohjausventtiilin letkut väärin voi tehdä moista.
Evap:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... +takaiskut
Tarkista ekaksi se immu, pyydetty ja toteutunut ilmamassa.
Älä rango ennen sitä!
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: -00 Aeron ahdot hukassa
Evap-vialle ääni.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: -00 Aeron ahdot hukassa
Tein ton Evapin ohituksen ton ketjun kuvan mukaan, ei mitään vaikutusta. Bypassin ohjausletkut pitäisi olla oikein, tarkastin vielä toimivasta ysivitosesta.
Konerikko johtui todennäköisesti siitä että letku oli ollut halki immun jälkeen, se on vaihdettu ehjään. Osasyynä saattoi olla sekin että samoilla öljyillä oli ajettu joku 40tkm...
En saanu Autocomilla näkyviin kuin MAF-anturin näyttämän ilmamassan g/s, täytyy etsiä paikka missä saa ton SID infon päälle niin saa selville onko se immu rikki. Tai jos joku helpompi tapa selvittämiseen on niin valaiskaa tyhmää...
Mutta kiitokset näistä vinkeistä.
Konerikko johtui todennäköisesti siitä että letku oli ollut halki immun jälkeen, se on vaihdettu ehjään. Osasyynä saattoi olla sekin että samoilla öljyillä oli ajettu joku 40tkm...
En saanu Autocomilla näkyviin kuin MAF-anturin näyttämän ilmamassan g/s, täytyy etsiä paikka missä saa ton SID infon päälle niin saa selville onko se immu rikki. Tai jos joku helpompi tapa selvittämiseen on niin valaiskaa tyhmää...
Mutta kiitokset näistä vinkeistä.
Re: -00 Aeron ahdot hukassa
Jos autossa on joku virisofta, missä opensid on aktivoitu, niin opensid lähtee päälle SID:n + ja - nappeja painamalla. Jos opensidiä ei ole käytössä, niin esim. Tech2:lla voi nähdä noi ilmamassajutut ja paljon muutakin hyödyllistä.
Re: -00 Aeron ahdot hukassa
Näemmä vika oli ahtoja säätävässä magneettiventtiilissä. Kesti muutaman päivän että rupes toimiin kun se oli putsailtu ja rasvattu.
Nyt ahtaa niinkun pitää ja viinaakin on tankki täynnä. Kiitokset ohjelmoinnista ja diagnoosista kargille.
Nyt ahtaa niinkun pitää ja viinaakin on tankki täynnä. Kiitokset ohjelmoinnista ja diagnoosista kargille.