Allekirjoituksen femmassa on mielestäni epäilyttävän suuri kulutus tyhjäkäynnillä. Valoihin kun pysähtyy, niin ajotietokoneen näyttämä keskikulutus nousee 0,1l / 20s vaikka keskikulutusmittarin nollauksesta olisi parikin sataa kilsaa. Sama kun aamulla käynnistää auton: viidessä minuutissa voi helposti keskikulutus nousta litralla tai parilla. Viimeksi kun katsoin, niin kulutusmittarin nollauksen jälkeen oli ajettu 114km kulutuksella 14,1l/100km. Viisi minuuttia tyhjäkäyntiä ja keskikulutusmittari näytti 15,6l/100km. Tuo ajotietokoneen näyttämä keskikulutus on pitänyt aika tarkkaan paikkansa laskettuun nähden.
Samaa ei ole millään muulla omistamallani autolla tapahtunut. Onko vika vai ominaisuus?
Epäilyttävän suuri kulutus
Epäilyttävän suuri kulutus
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Epäilyttävän suuri kulutus
Lainaus WIS:
"Laskettu arvo päivitetään joka 4. sekunti muistin viimeisimmän manuaalisen nollauksen jälkeen. Joka 10. minuutti jaetaan sekä ajomatka että kulutus 2:lla, ettei "vanha" kulutus vaikuta arvoon liikaa.
"Laskettu arvo päivitetään joka 4. sekunti muistin viimeisimmän manuaalisen nollauksen jälkeen. Joka 10. minuutti jaetaan sekä ajomatka että kulutus 2:lla, ettei "vanha" kulutus vaikuta arvoon liikaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Epäilyttävän suuri kulutus
Ok, kiitoksia. Toimiipa tuo oudolla tavalla.vesa67 kirjoitti:Lainaus WIS:
"Laskettu arvo päivitetään joka 4. sekunti muistin viimeisimmän manuaalisen nollauksen jälkeen. Joka 10. minuutti jaetaan sekä ajomatka että kulutus 2:lla, ettei "vanha" kulutus vaikuta arvoon liikaa.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Epäilyttävän suuri kulutus
kohta tulee pyyhkeitä turhasta edellisen kirjoituksen lainaamisesta 
tuo logiikka selittää sen että tunnin matka-ajon hyvä kulutuslukema hupenee silmissä taajamaan päästessä vaikka ajettu matka ei enää montaa prosenttia lisäänny.

tuo logiikka selittää sen että tunnin matka-ajon hyvä kulutuslukema hupenee silmissä taajamaan päästessä vaikka ajettu matka ei enää montaa prosenttia lisäänny.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko