Turbomittari ei kipua kunnolla punaiselle

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Turbomittari ei kipua kunnolla punaiselle

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Eli tuo sigun Hirssi kyseessä...
kävipä tuossa silmään,että esim. kolmosella rampista kiihdyttäessä sillein ihan miehekkäästi ei turbomittarin viisari mene kuin pari milliä punaisen puolelle.nelosella esim jatkaessa ei siltikään...
maaliskuussa hommattu peli ja persdyno tietenkin tottunut menoon,mutta pitäisikö siis hakata punaisen oikeaa reunaa ihan rajusti kengittäessä..150 km/h kun pitää alkaa hölläilemään :)
open sid ei siis käytössä...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: Turbomittari ei kipua kunnolla punaiselle

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Jaa ku lähen huomena illalla töihin yövuoroon niin voin polkasta ja kattoa tolla mun hirssillä et miten se turbomittari nousee ku meen motarille rampista. Ellei sit joku muu ehi ennen mua kertoa miten sen pitäs toimia. Itellä vasta ollu viikon toi saabi niin ei oo ehtiny kauheena tutustua ton auton sielunelämään vielä :D
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Turbomittari ei kipua kunnolla punaiselle

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Eiköhän ne evap-linjan takaiskut taas jumittele siellä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Turbomittari ei kipua kunnolla punaiselle

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

vesa67 kirjoitti:Eiköhän ne evap-linjan takaiskut taas jumittele siellä.
itse olen ollut autuaan tietäväinen,että -06 vm tuo vaiva ei enää ole,eikö sieltä muutettu jotain?
enkä siis sekoita tätä nyt huohotusvammaan..

mutta siis samatko tulppausohjeet kun aina muutenkin? tuon vm99 oon joskus tulpannut,onko eroa?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Turbomittari ei kipua kunnolla punaiselle

Viesti Kirjoittaja CDTA »

mienkoiv kirjoitti:itse olen ollut autuaan tietäväinen,että -06 vm tuo vaiva ei enää ole
Ei ole ei, Vesa varmaan yhdisti kysymyksen automatic tuohon vanhempaan.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Turbomittari ei kipua kunnolla punaiselle

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Juu näin kävi, katsoin ekalta riviltä auton mallin eli ei ole ko. takaiskujen suhteen epidemiaa tuossa mallissa.
Vähäisten tietojen perusteella on pakko arvailla että Trionic tarkoituksella rajoittaa ilmamassoja;
- tulpat/kasetti aiheuttaa nakutusvaroituksia ?
- immu vetää seokset pieleen lappu lattiassa ja aiheuttaa nakuvaroituksia

Toinen asia mikä ei käy ilmi on se että oletko saanut ko. mittarin pidemmälle punaiselle koskaan ? "turboviisarin" kalibronti on softassa ja sillä saa matalapaineisenkin kääntään viisarin kaakkoon jos haluaa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Turbomittari ei kipua kunnolla punaiselle

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

vesa67 kirjoitti:Juu näin kävi, katsoin ekalta riviltä auton mallin eli ei ole ko. takaiskujen suhteen epidemiaa tuossa mallissa.
Vähäisten tietojen perusteella on pakko arvailla että Trionic tarkoituksella rajoittaa ilmamassoja;
- tulpat/kasetti aiheuttaa nakutusvaroituksia ?
- immu vetää seokset pieleen lappu lattiassa ja aiheuttaa nakuvaroituksia

Toinen asia mikä ei käy ilmi on se että oletko saanut ko. mittarin pidemmälle punaiselle koskaan ? "turboviisarin" kalibronti on softassa ja sillä saa matalapaineisenkin kääntään viisarin kaakkoon jos haluaa
hiivattinkun ei ole vielä saanut aikaiseksi laitatuttaa tuota open sidiä :evil:

tulpathan nyt voi vaihtaa muutenkin,mutta esim. tuohon immun viallisuuteen ei liene mitään muuta toteamusta kuin lukea mreq/mair arvoja?!
nakujakaan kun nyt ei mistään näe...
elm327 wifi olisi,mutta en nyt muista ei taida mitään noista näytellä...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: Turbomittari ei kipua kunnolla punaiselle

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

testasin niin ei turbon mittari kivunnu ku tosi vähän punaselle, tosin en tiä oliko väliä sillä ettei sport ollu päällä? Ei tullu mieleen kokeilla vasta ku nyt ku kotiin pääs töistä.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Turbomittari ei kipua kunnolla punaiselle

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Lainaan röyhkeästi ketjua kun löyhästi omaa ongelmaa tässä Vesa sivusi.

eli kun puhuit nakuvaroituksista, itellä tämmöstä havaittua, bensalla kun ajeli niin Knk 1,2,4 230-350 ja knk 3 1600 nyt viinalla kaikki näyttää 0. Ja kun yhistetään tämä mun käynnistys ongelmiin (jota tapahtuu n. 2-3vko välein ettei meinaa lähtee käyntiin) voisko olla sytkäkassu syyllinen? Vai mikä noita nakuja vois kerryttää noin paljo enempi tohon yhteen? eilen vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen, bensapumppu vaihdettu kk sitten ja tulpat heinäkuus.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Turbomittari ei kipua kunnolla punaiselle

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Goldberger kirjoitti:testasin niin ei turbon mittari kivunnu ku tosi vähän punaselle, tosin en tiä oliko väliä sillä ettei sport ollu päällä? Ei tullu mieleen kokeilla vasta ku nyt ku kotiin pääs töistä.
OK, tosiaan ilman opensidia ei nyt tiedä rajottaako tuolla nyt joku vai ei...
tai sitten mittari ei sinne tappiin menekään...
kulkupuolta pelkällä persdynolla vaikea arvioida, mutta senverta voi todeta, että: Kylä lähtee...askarruttaa vaan, että kivahan se jos lähtis vielä paremmin..

SITTEN vielä, en tiedä onko vaikutusta, mutta itse ajelen ryssäbensalla, 95 mittarista joka vastannee kotimaan 98...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Vastaa Viestiin