9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
T7 kone ja koneremppa on tehty 16tkm sitten jolloin:
- männänrenkaat vaihdettiin + pytyt hipastiin pallohoonilla
- kanteen ajettiin uudet seetit ja vaihdettiin venttiilivarrenkumit.
600km sitten siihen vaihdettiin uusi 15T Mitsu. Kaikesta huolimatta nyt kylmästartissa parkkipaikka täyttyy palavan öljyn aiheuttamasta savusta.
Olisiko ideoita, että mistä moinen voisi johtua? Ei kai noi männänrenkaat ja venavarren kumit nyt 16tkm aikana voi tuhoutua täysin paskaksi? Koko matka on kyllä ajettu E85:lla sikälimikäli sillä nyt on mitään merkitystä.
- männänrenkaat vaihdettiin + pytyt hipastiin pallohoonilla
- kanteen ajettiin uudet seetit ja vaihdettiin venttiilivarrenkumit.
600km sitten siihen vaihdettiin uusi 15T Mitsu. Kaikesta huolimatta nyt kylmästartissa parkkipaikka täyttyy palavan öljyn aiheuttamasta savusta.
Olisiko ideoita, että mistä moinen voisi johtua? Ei kai noi männänrenkaat ja venavarren kumit nyt 16tkm aikana voi tuhoutua täysin paskaksi? Koko matka on kyllä ajettu E85:lla sikälimikäli sillä nyt on mitään merkitystä.
jeeeeeee!
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Aukaistiinko venttiilinkopan pillit rempan yhteydessä ?
Entä se pikku takaisku huohotin nipasta kaasuläppäkotelolle , onko kunnossa?
Entä se pikku takaisku huohotin nipasta kaasuläppäkotelolle , onko kunnossa?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Omien empiiristen tutkimusten mukaan oma auto pölläyttää kevyet siniset savut kylmänä vain E85:lla. En tiedä miksi kelien kylmettyä alkaa pöllyttelemään, mutta en anneta sen haitata. Öljyä ei katoa kuin noin puoli litraa kymppitonnille ja bensalla ei sininen savu pölise.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
minkä valmistajan männänrenkaat ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Mitkä pillit? Kaasuläppäkotelolta venakoppaan tulevan takaiskun vaihdoin uuteen tuossa viime kesänä eli senkin pitäisi olla kyllä ok.Fakiiri kirjoitti:Aukaistiinko venttiilinkopan pillit rempan yhteydessä ?
Entä se pikku takaisku huohotin nipasta kaasuläppäkotelolle , onko kunnossa?
PCS:ltä tuli männänrenkaat ja venttiilivarrenkumit.vesa67 kirjoitti:minkä valmistajan männänrenkaat ?
Mulla ei ole katalysaattoria putkessa, niin kaikki käryt tulee varsin näkyvästi putkesta. Kuitenkaan en pidä tuota aivan normaalina toimintana, kun sitä öljysavua tulee sen verran paljon.Lasu kirjoitti:Omien empiiristen tutkimusten mukaan oma auto pölläyttää kevyet siniset savut kylmänä vain E85:lla. En tiedä miksi kelien kylmettyä alkaa pöllyttelemään, mutta en anneta sen haitata. Öljyä ei katoa kuin noin puoli litraa kymppitonnille ja bensalla ei sininen savu pölise.
jeeeeeee!
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Ne on NBR renkaat sitten ja yhtään ongelmaa ei niiden kanssa itsellä ainakaan ole tullut vastaan.
Savuttiko siis heti rempan jälkeen vai oliko silloin edes tarjolla näitä nollakelejä vielä ?
Savuttiko siis heti rempan jälkeen vai oliko silloin edes tarjolla näitä nollakelejä vielä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Ei toi kesällä oireillut. Nyt kelien viiletessä toi on alkanut savuamaan.
jeeeeeee!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Eli venakoppa auki ja ylösalaisin pöydälle. Jakopään puoleisessa päässä on kaksi koukkumaista "pilliä", jotka pitäis olla auki. Voi rassata esim. hitsilangalla ja paineilmalla.
http://aijaa.com/2sVOhD
http://aijaa.com/2sVOhD
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Omasta otin pillit kokonaan pois, ei vaikuttanut tohon etanolilla pöllyttelyyn mitenkään. Sanoisin että höpöhöpö-hommia.
#3272
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Oma 98 , 400 tkm sotkettu tekee samaa. Vaihdettu turboa ja venttiilin kumeja.
Huomiona on ollut että kesällä pöllyttää vain "pikkasen", kylmällä kelillä kovasti.
Asensin Ö-paine mittarin ja siitä käy ilmi että jos moottorin lämmöt on yli 20...25 ( vaikka lohkolämmittimellä ), pölläyttää vähän. Silloin öljynpaine on startissa n. 7 bar ja putoaa siinä kymmenien sekuntien aikana pariin baariin.
Vaan jos on "kylmä" keli , startissa öljynpaine vetää 7 bar mittarin "tappiin" ja vasta minuuttien kuluttua paine "normalisoituu". Ja savuaa.
Öljynä tuo hyvin maittava GM LL.
Oli se öljynpaineen säädinkin auki ,ja mäntä oli hieman naarmuinen . Kevyt "hoonaus" ei tuonut paineisiin muutosta.
Huomiona on ollut että kesällä pöllyttää vain "pikkasen", kylmällä kelillä kovasti.
Asensin Ö-paine mittarin ja siitä käy ilmi että jos moottorin lämmöt on yli 20...25 ( vaikka lohkolämmittimellä ), pölläyttää vähän. Silloin öljynpaine on startissa n. 7 bar ja putoaa siinä kymmenien sekuntien aikana pariin baariin.
Vaan jos on "kylmä" keli , startissa öljynpaine vetää 7 bar mittarin "tappiin" ja vasta minuuttien kuluttua paine "normalisoituu". Ja savuaa.
Öljynä tuo hyvin maittava GM LL.
Oli se öljynpaineen säädinkin auki ,ja mäntä oli hieman naarmuinen . Kevyt "hoonaus" ei tuonut paineisiin muutosta.
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Tuo kuulostaisi kyllä kokolailla samalta kuin mitä tää mun kasakin tekee. Mutta tuosta öljynpaineensäätimen männän hoonailustako ei ollut mitään apua ja pölläyttelee vielä senkin jälkeen?wiima62 kirjoitti:Oma 98 , 400 tkm sotkettu tekee samaa. Vaihdettu turboa ja venttiilin kumeja.
Huomiona on ollut että kesällä pöllyttää vain "pikkasen", kylmällä kelillä kovasti.
Öljynä mulla on jotain 5w40 lientä, mutta kyllä ton koneen nyt sillä pitäisi pelata ihan normaalisti.
jeeeeeee!
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Mun mielestä tälläsellä syysilmalla savutti kaikista eniten. Talvella kun oli kunnolla pakkasta, ei taas savua tullut. Samoin jos oli bensaa tankissa, niin ei mitään käryttelyä.
#3272
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Turbovaurion yhteydessä ahtoputkiin ja intercooleriin menee öljyä rutkasti. Omassa ex femmassa oli liki puoli litraa öljyä ahtiputkissa, kun gt17 meni päreiksi. Kannattaa valuttaa öljyt pois vähintäänkin iroittamalla kuskinpuoleinen letku irti ic:stä. Eli savutusta voi ilmetä ehjällä ahtimella tuon takia...
Ps. ulkona suhteellinen ilmankosteus on korkea aamuisin ja savu näkyy paremmin muutenkin, koska siinä on paljon vesihöyryä. E85-pakokaasun kärtsä kylmäkäynnistyksen jälkeen on pistävämpää kuin bensiinin...
Ps. ulkona suhteellinen ilmankosteus on korkea aamuisin ja savu näkyy paremmin muutenkin, koska siinä on paljon vesihöyryä. E85-pakokaasun kärtsä kylmäkäynnistyksen jälkeen on pistävämpää kuin bensiinin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Ei auttanut hoonailut mitään pölläyttelyyn . Ehkä huonosti tehty.
Yritin myös hetkellisesti jättää säätime jousen korkkia löysälle että jousipaine olisi ollut 3mm pienempi, ei vaikutusta.
Tätä vaivaa ollut jo "vuosia", varmaan 30 kannua LL. Ei mainittavaa eroa ponulla tai bensalla.
Yritin myös hetkellisesti jättää säätime jousen korkkia löysälle että jousipaine olisi ollut 3mm pienempi, ei vaikutusta.
Tätä vaivaa ollut jo "vuosia", varmaan 30 kannua LL. Ei mainittavaa eroa ponulla tai bensalla.
Re: 9-5 pölläyttää savut startissa. miksi?
Sylinteri tai useampi soikeana, siihen ei hoonaus auta.