Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
Moro poijat (ja tytöt)
Olen selaillut näitä treadejä vaikka kui, mutta vastaavaa en oo löytänyt.
Eli näin. Joku aika sitten toinen xenon valo pimeni. Sisällä syttyi vikavalo, olisiko korkeussäätö. Samalla itse lampussa korkeussäätö jäi hakkaamaan alaasentoon koko ajan. Joten otin sulakkeen pois ettei turhaa siellä hakkaa.
Nyt kun piti uusi poltin vaihtaa, niin eipäs toimi valo.
Huomasin myös että lamppu tekee normaalit alas ja ylösliikket vaikka sulake on poissa.
Se tekee ton korkeussäätösekvenssin riippumatta onko siinä poltin tai ei.
Jos sulakkeen laittaa takaisin niin lamppu alkaa taas hakkaamaan alaasentoa.
Pelottaa että ballasti olis hajonnut. Ei kai noissa korkeussäätöantureissa oo vikaa kun se säätää nätisti jos etuvalon sulake on poissa?
Ehdotuksia??
Olen selaillut näitä treadejä vaikka kui, mutta vastaavaa en oo löytänyt.
Eli näin. Joku aika sitten toinen xenon valo pimeni. Sisällä syttyi vikavalo, olisiko korkeussäätö. Samalla itse lampussa korkeussäätö jäi hakkaamaan alaasentoon koko ajan. Joten otin sulakkeen pois ettei turhaa siellä hakkaa.
Nyt kun piti uusi poltin vaihtaa, niin eipäs toimi valo.
Huomasin myös että lamppu tekee normaalit alas ja ylösliikket vaikka sulake on poissa.
Se tekee ton korkeussäätösekvenssin riippumatta onko siinä poltin tai ei.
Jos sulakkeen laittaa takaisin niin lamppu alkaa taas hakkaamaan alaasentoa.
Pelottaa että ballasti olis hajonnut. Ei kai noissa korkeussäätöantureissa oo vikaa kun se säätää nätisti jos etuvalon sulake on poissa?
Ehdotuksia??
Re: Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
Vikakoodit kannattaisi lukea. Tuo alassäätyminen viittaisi takapään kulma-anturiin. Merkkivalo syttyy, jos anturilta ei tule signaalia (pulssijonoa) tai polttimolle menee 0V tai yli 3,5 V. Veikkaus, että joku johto on poikki/oikosulussa tai liitin pätkii.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
Pelkkää mutua, mutta jos lamppu ei syty, niin vahvasti vaikuttaa että ballastikaupoille joudut lähtemään.
Mutta varmaankin kannattaisi ihan ekaksi luetuttaa ne vikakoodit ennenkuin alkaa millekään...
Mutta varmaankin kannattaisi ihan ekaksi luetuttaa ne vikakoodit ennenkuin alkaa millekään...
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: Ti Syys 07, 2010 21:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi Pohjoinen
Re: Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
Mielestäni asentoanturi/anturin varsi jommassakummassa päässä on rikki/irti. Kaapeli irronnut ym.ym.
Se boottaus oli kai Saabissakin ohjelmallinen toimenpide jonka se tekee aina. Niin kuin muissakin merkeissä. Nyt kun asentoanturilta ei tule tietoa oikeasta asennosta, järjestelmä jää pumppaamaan ja odottamaan asentoantureilta lisää tietoa...turhaan.
Valon syttymättömyys on toinen vika. Onko uusi lamppu varmasti uusi ja ehjä? Kokeilit varmaan vaihtaa lamppuja ristiin?
Se boottaus oli kai Saabissakin ohjelmallinen toimenpide jonka se tekee aina. Niin kuin muissakin merkeissä. Nyt kun asentoanturilta ei tule tietoa oikeasta asennosta, järjestelmä jää pumppaamaan ja odottamaan asentoantureilta lisää tietoa...turhaan.
Valon syttymättömyys on toinen vika. Onko uusi lamppu varmasti uusi ja ehjä? Kokeilit varmaan vaihtaa lamppuja ristiin?
Saab 96 V4 Ryhmä 2:n ex-kuljettaja
Snabb, Snabbare, Saab
Snabb, Snabbare, Saab
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
Ei maksa vaivaa nypätä taka-anturin liitintä auki. Mikäli liitin hapettunut, syy siellä. Puhdistus hankalaa, koska todella ohkaisia pinnejä. Se takapään anturi ei ole kovin fiksusti suojattu. Kumi yli liittimen. Kerää kosteutta ja likaa.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
Mulla tuli myös tänään pari kertaa korkeussäätö vikavalo ja vissiinkin valot sammu. Kun kytkin manuaalisesti valot pois ja päälle niin alkoi toimimaan, mutta sama rupeama uudestaan toisella kauppareissulla. Missäpäin noi anturit sijaitsee? Mulla on myös tullut airbag valoja sillontällön. Ei vain molemmat anturit samassa suunnassa.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
Etu- ja taka-akselilla. Et voi erehtyä, kun olet saanut auton ylös.pjy kirjoitti:Mulla tuli myös tänään pari kertaa korkeussäätö vikavalo ja vissiinkin valot sammu. Kun kytkin manuaalisesti valot pois ja päälle niin alkoi toimimaan, mutta sama rupeama uudestaan toisella kauppareissulla. Missäpäin noi anturit sijaitsee? Mulla on myös tullut airbag valoja sillontällön. Ei vain molemmat anturit samassa suunnassa.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
No nyt on tutkittu ja hutkittu.
Ballasti rikki ja poltin rikki
Korkeussäätöantureista ei osaa sanoa vielä mitään.
Onko se mahdollista että viallinen ballasti aiheuttaa tuon että valo jää hakkaamaan alaasentoa?
On niin paljon kerralla ettei tiedä mistä aloittaa....
Kannattaako käytettyä ballastia metsästää vai suoraan uutta? Aika kallista, sano köyhä
Ai niin. Vikakoodeja en ole ainakaan minun lukijalla saanut ulos.
Ballasti rikki ja poltin rikki
Korkeussäätöantureista ei osaa sanoa vielä mitään.
Onko se mahdollista että viallinen ballasti aiheuttaa tuon että valo jää hakkaamaan alaasentoa?
On niin paljon kerralla ettei tiedä mistä aloittaa....
Kannattaako käytettyä ballastia metsästää vai suoraan uutta? Aika kallista, sano köyhä
Ai niin. Vikakoodeja en ole ainakaan minun lukijalla saanut ulos.
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
Vaikea sanoa. Taka-anturivika ainakin antoi lyhdyn nakuttaa jonkin aikaan, ennenn ku ajoi ala-asentoon. Ehdotan uutta tilalle, mikäli syy on tuo. Ei kannata mutu-tuntumalla vaihtaa. Onneksi nykyisessä ei ole xenoneita. Ihanan kalliita vaihtaa ja rempata, huh.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
Ballastissa lienee joku ohjaus korkeussäädölle.
Jos toimivan käytetyn ballastin löytää sopivalla hintaa, niin miksei...
Jos toimivan käytetyn ballastin löytää sopivalla hintaa, niin miksei...
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
Tuli tänään vaihdettua taka-akselin anturi speedpartsin tarvikemalliin. Alkuperäisen pinnit happamia ja vikavalo loistaa poissaolollaan ainakin toistaiseksi. Tech antoi vikailmoituksen myös etuanturista ennen operaatiota mutta takimmaisen vaihdolla taidettiin selvitä. Jää nähtäväksi kuinka laadukas tuo uusi tarvikeanturi loppupeleissä on.
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
Re: Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
Pidemmän kaavan mukaan mennään.
Ballasti sekä poltin oli tullut tiensä päähän. Joten uutta osaa vanhaan autoon.
Tilasin xenonkaupasta ton:http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... eo%20LAD5G"
Ja siihen vielä Philipsin uudet polttimot molempiin puoliin. Ilo oli hetken ylimmillään kunnes huomasin että vikavalo palaa kojelaudassa Siis se korkeussäätövalo.
Onko se nyt mahdollisesti toi ballasti joka ei keskustele Saapin kaa? Kaikki näyttää toimivan. Siis toi korkeuden ajosekvenssi kun laittaa virran päälle. En ole sen kummemmin vielä kokeillut.
Eikä tänään enää jaksakaan. Onpahan vähän enemmän valoa kun jaksoin vähän myllyttää noi lamppuja samalla.
Vai voiko tämmönen operaatio vaatia jonkun vikakuittauksen? Aikaisemmin ei mikään palanu...
Ballasti sekä poltin oli tullut tiensä päähän. Joten uutta osaa vanhaan autoon.
Tilasin xenonkaupasta ton:http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... eo%20LAD5G"
Ja siihen vielä Philipsin uudet polttimot molempiin puoliin. Ilo oli hetken ylimmillään kunnes huomasin että vikavalo palaa kojelaudassa Siis se korkeussäätövalo.
Onko se nyt mahdollisesti toi ballasti joka ei keskustele Saapin kaa? Kaikki näyttää toimivan. Siis toi korkeuden ajosekvenssi kun laittaa virran päälle. En ole sen kummemmin vielä kokeillut.
Eikä tänään enää jaksakaan. Onpahan vähän enemmän valoa kun jaksoin vähän myllyttää noi lamppuja samalla.
Vai voiko tämmönen operaatio vaatia jonkun vikakuittauksen? Aikaisemmin ei mikään palanu...
Re: Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
Valitettavasti taitaa olla ainoastaan melkein yhteensopiva:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... i&start=24
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... i&start=24
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Anteeksi, mutta vielä kerran xenon-valot....
Mustaa jesaria päälle