automaatin vahvistaminen?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: automaatin vahvistaminen?

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Joo noh siks just kyselen tyhmiä ennenkö meen tekeen mitään muutoksia autoon. Mitä oon huomannu täällä on hitosti viisaita ihmisiä jotka osaa neuvoa ja kiitos niille et jaksaa vastailla :)

Se vaan et vaihteistoöljyjen vaihto ei oo halvimmasta päästä nii pitää puntaroida hinta tehosuhdetta myös.

Kattoo nyt mitä tekee ei toi et saan lisää tehoa irti oo mikään kiireellinen juttu. Hyvä selvitellä asioita ajoissa et onko edes järkevää :)
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: automaatin vahvistaminen?

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Vaihteistoöljyn vaihto ei ole kovinkaan kallista jos sen itse pystyy tekemään. 4 litran pönikkä öljyä maksaa alta 30€. Samallahan laatikkoöljyt vaihtuu kun moottoriinkin suorittaa öljynvaihdon.
Laatikon vahvistamisen hinnalla ostaa ja vaihtaa sen 3,5 litraa öljyä monta kymmentä kertaa. Ja pitäähän sinne vahvistettuun laatikkoonkin öljyjä vaihtaa.
Itsellä on sigun cabbessa automaatti ja onhan sitäkin jonkin verran tullut rääkättyä kohtuullisilla väännöilläkin. Kyllä sen normiajossa huomaa milloin öljyt pitää vaihtaa. Varsinkin ykköseltä kakkoselle vaihto alkaa olemaan nykivä kun öljyt on vaihtokunnossa.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
teros
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syys 15, 2006 12:23
Paikkakunta: kuusankoski

Re: automaatin vahvistaminen?

Viesti Kirjoittaja teros »

Onko auto siis hirsch,vaiko vain laitettu jokin softa? Jos ei ole hirschin tekele,siellä on kuitenkin ne t7 männät...
Että jos murehtii lootasta,kannattaa murehtia myös männistä. Jos siis ei ole mäntiä vaihdettu. 305heppasessa ne on on vaihdettu?, ja myös laatikko kestää nuo väännöt.
Viimeksi muokannut teros, Su Marras 09, 2014 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 troll-r,
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: automaatin vahvistaminen?

Viesti Kirjoittaja Termos »

teros kirjoitti: Että jos murehtii lootasta,kannattaa murehtia myös männistä. Jos siis ei ole mäntiä vaihdettu. 305heppasessa ne on on vaihdettu ja myös laatikko kestää nuo väännöt.
Ei tuossa männistä kyllä mainita (paitsi jarruissa :mrgreen: ):

http://www.saabplanet.com/wp-content/up ... Hirsch.pdf
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: automaatin vahvistaminen?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eipä taida olla mäntiä 305 Hirschissäkään vaihdettu, eikä edes ahdinta myöhemmissä versioissa. Joskaan ei niissä 15T:llä varustetuissa kyllä sitä 305 todellista hevosvoimaakaan ole, siinä ja siinä onko niissä 280hv malleissakaan ko. lukemaa.
Ei ne T7 männät sitä tiedä montako hevosvoimaa on käytössä, nakutukseen ne hajoaa kun hajoaa.

5-vaihteinen automaatti ei ole 420-450Nm:lla hajonnut eikä 4-vaihteinen 400-420Nm:lla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
teros
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syys 15, 2006 12:23
Paikkakunta: kuusankoski

Re: automaatin vahvistaminen?

Viesti Kirjoittaja teros »

Hyvä näin...
sittenhän ei tarvitse muutenkaan murehtia kestääkö T7 männät yli 300hepoista :wink:
ja näinhän se on. Ei tuo oma 280heppainen kyllä mikään raketti ollutkaan.
9-5 troll-r,
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: automaatin vahvistaminen?

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Monet sanonu et kyl se laatikko kestää mulle ja pahintahan on just valoista lähtö kaikille auton osille et ku niitä en harrasta nii luulis kestävän.

Tulin vaa siihen johtopäätökseen et joku saa joskus kattoa konehuoneen sisään ja kertoa mulle voiko mun saabiin heittää sen isomman ohjelman vai tarviiko vaihtaa koneeseen jotain osia myös. Joku sano et pienempi ahdin on 280hp hirssis ku siinä 305hp versios. Täytyy tollaset selvitellä ennenku alkaa mitään muutoksia tekeen.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: automaatin vahvistaminen?

Viesti Kirjoittaja Pola »

280 versios on perus mitsu ja 305 versios on joku garretti.
#3272
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: automaatin vahvistaminen?

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Pola kirjoitti:280 versios on perus mitsu ja 305 versios on joku garretti.

Ok. Kyl tohon moottoriin on jotain isompaa putkea vaihdettu yms mut mun mielestä siinä on just mitsun turbo. Sit ku se hajoo niin siinä vaihees vois ostaa isomman eli nyt vaan odotellaan millon hajoo.. 170tkm ajettu niin luulis että kyllä sen vaihto tulee jossain vaihees eteen kuitenki. Kuitenkaan en ala mitään ehjiä osia heittään meneen sentakia et sais hieman enemmän tehoa.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: automaatin vahvistaminen?

Viesti Kirjoittaja Termos »

Pola kirjoitti:280 versios on perus mitsu ja 305 versios on joku garretti.
Garrett TB28 on usein mainittu tuon 305 - virin yhteydessä.

Taitaa olla nykypäivinä turhaa tuijotella noita hirssien speksejä, kun autoillakaan ei ole tehdastakuuta jäljellä.
Samoihin teholukemiin pääsee edullisemmin ja moderneimmilla osilla :?:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: automaatin vahvistaminen?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jossain vaiheessa vaihtoivat 305 mallin olemaan vakio 15T:llä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin