alkuperäisen webaston testaus apua

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

alkuperäisen webaston testaus apua

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

elikkäs tuossa uusimmassa hankinnassani (-03 3.0tid) näkyy olevan webasto kiinni.
testerillä siihen en pääse käsiksi ja sidiäkään näppäilemällä ei mitään tapahdu.
nyt siis kaipaisin joltain testaus apua jolla on webasto.
konehuoneessa on releboksi siinä akun vieressä josta löytyy additional heater-rele, sen navat 3-5 oikosulkemalla lähtee kiertovesipumppu ja puhallin pyörimään mutta itse webasto täysin mykkä.
nyt siis jos joku jaksaisi koittaa pitääkö tuolla kytkennällä edes lähteä webasto tulille, vai onko tuo minun aivokuollut...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: alkuperäisen webaston testaus apua

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Webaston huollossa voinevat auttaa. Mikäli autossa olisi tehtaalla asennettu eberi pääsisi käsiksi tech2:lla mikäli ohjausyksikkö on kunnossa ja jos olisi jälkiasenteinen eberi niin sitten eberin omalla testerillä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: alkuperäisen webaston testaus apua

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

suorsa kirjoitti:Webaston huollossa voinevat auttaa. Mikäli autossa olisi tehtaalla asennettu eberi pääsisi käsiksi tech2:lla mikäli ohjausyksikkö on kunnossa ja jos olisi jälkiasenteinen eberi niin sitten eberin omalla testerillä.
jep, siellä varmaan osaavat auttaa, mutta kun sinne nyt en sitä ensimmäisenä aio kiikuttaa, ja niinkuin sanoin niin testerillä en siihen kiinni päässyt, kommunikointivirhettä herjaa vaan.
tässä launch x431 testerissä aika pitkälti samoja ominaisuuksia kuin tech:ssä noissa perus asioissa ainakin..

nyt vaan tuolla ehkä selviäisi mahdollinen aivovamma jos joku koittaisi tuota lähteekö lisälämppäri käyntiin tuolla...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Re: alkuperäisen webaston testaus apua

Viesti Kirjoittaja kallek »

Ulkolämpötilan pitää olla alle 5c että pääsee techillä tutkimaan, onnistuu anturin huijauksella kylmäsprayllä. Tais olla saabin oma ohjainlaite joten siihen ei eberin testerillä varmaan päässytkään. Tarvike eberiin ei techillä pääsekään. Laite todennäköisesti mennyt lukkoon jos ei saanut käyntiin muutaman yrityksen jälkeen. Noissa isoissa diisseleissä tupanneet olemaan ongelmaa siinä että ajetaan lyhyitä matkoja ja eberi käynnistyy joka kerta mutta ei saa kunnolla pitkään palaa. Alkaa keräämään naftaa sinne ja lopulta seisahtuu kokonaan. Varmempi toimivuus olis sillä että ohjelmoi sid:stä koko lämmittimen vain toimimaan käskystä ikä automaattisesti.
Kyllähän siellä toimii mikä vaan lämmitin koska väylällä ainoastaan techillä luetaan vikadiagnoosi, ohjaus analogisesti.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: alkuperäisen webaston testaus apua

Viesti Kirjoittaja karg »

Tech2:lla pitäs pystyy käskemään orkkis-eber päälle ulkolämpötilasta riippumatta, toki pitää sen verran varata aikaa ootteluun, että jäähdytysneste pääsee jäähtymään säädetyn lämpötila-alarajan alle (ehkä 50C tai sinne päin). Noin se toimi ainaskin 2.2-litrasessa diisseli-femmassa viimeeks ku kattelin. Jos poltin ei käynnisty jonkun vian takia, niin tuloksena on vikakoodi/vikakoodeja. Tech2:n näytöltä voi myös seurailla, mitä eber tekee missäkin vaiheessa.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: alkuperäisen webaston testaus apua

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Ok.
Meneekö itse eberi tilttii vai sen ohjaus?
Eli kiitokset ukin suuntaan testauksesta, eberin pitäisi siis hörähtää käyntiin kun releen ohittaa, minulla ei tee muuta kuin kiertovesipumppu lähtee pyörimään.
Ja ainakaan omalla testerillä en siihen kiinni päässyt, koitin myös parin asteen pakkasilla.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Re: alkuperäisen webaston testaus apua

Viesti Kirjoittaja kallek »

karg kirjoitti:Tech2:lla pitäs pystyy käskemään orkkis-eber päälle ulkolämpötilasta riippumatta, toki pitää sen verran varata aikaa ootteluun, että jäähdytysneste pääsee jäähtymään säädetyn lämpötila-alarajan alle (ehkä 50C tai sinne päin). Noin se toimi ainaskin 2.2-litrasessa diisseli-femmassa viimeeks ku kattelin. Jos poltin ei käynnisty jonkun vian takia, niin tuloksena on vikakoodi/vikakoodeja. Tech2:n näytöltä voi myös seurailla, mitä eber tekee missäkin vaiheessa.
Muistelisin että diagnoosia ei näe yli +5C (kertoo techissäkin jotain tosta) mutta sen saa helposti huijattua. Pitäishän sen mennä SID:stä päälle mutta todennäköisesti mennyt vikakoodeista lukkoon. Jos naftan uittamisen takia niin pitäis kone kylmänä saada viat nollattua, käyntiin ja antaa tohottaa 30min täysillä vaikka ikkunat auki jotta polttaa mahdolliset ylimääräiset pois.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Vastaa Viestiin