og 9-5 moottori
og 9-5 moottori
tuli tuossa ostettua 9-5 farkku. putsailin siinä öljypohjan ja yllätys yllätys löyty sihdiltä vähän metalli lastua. öljynpaineen merkkivalo ei sentää enään välky, mutta asiaan.. Ajattelin ottaa b204 moottorin tuosta ng900 turbosta.. mutta mistä löytää alkuperäiset männärenkaat? neo brossilla ei ollut kuin b205 koneeseen.
Re: og 9-5 moottori
Pro-Carservice, Tammerdiesel, paikallinen koneistamo, motonet?
Onhan noita.
Goetse ja npr on molemmat hyviä merkkejä. Laakereissa Glyco tai Federal Mogul.
Uusi alakerran laakerit kanssa ja jakopää, jos on kiristin yli 15mm ulkona ja aattelit autolla pidemmän pätkän vielä ajaa.
Onhan noita.
Goetse ja npr on molemmat hyviä merkkejä. Laakereissa Glyco tai Federal Mogul.
Uusi alakerran laakerit kanssa ja jakopää, jos on kiristin yli 15mm ulkona ja aattelit autolla pidemmän pätkän vielä ajaa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: og 9-5 moottori
mitenkäs sen tasapaino akselinkanssa.. täriseekö kapistus paljon jos sen ottaa pois käytöstä.. muutakun pelti auki kattellessa?
Re: og 9-5 moottori
Itse tein just 9-5 b205e koneeseen ketjurempan ja jätin tp ketjun kokonaan pois. Ei kyllä kyseisessä vehkeessä huomaa mitenkään.
Re: og 9-5 moottori
Kyllä sen ainakin b204essä tuntee, varsinkin jossain 2000 ~ rpm.. Esim peilin tärinänä, tyhjäkäynnillä ehkä hieman terävämpi ääni?
2.3 litraisessa ei TP ketjua kannata jättää pois, tästäkin on juttua foorumilla.
2.3 litraisessa ei TP ketjua kannata jättää pois, tästäkin on juttua foorumilla.
#5824
93 B204
93 B204
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: og 9-5 moottori
Fixukselta saa T5 ja T7 männänrenkaita.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: og 9-5 moottori
kiitos vinkeistä.. käykö t5 kannesta jouset t7 kanteen? jossakin lueskelin että t5 koneessa olisi jäykemmät jouset. mutta kestääkö ventiilit moista rasitusta?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8093
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: og 9-5 moottori
Miksei? Itse joskus 2.3T:stä ketjun poistin ja sillä n. 50tkm ajelin enkä kyllä keksi mitään negatiivista ketjun poistosta.paralogiX kirjoitti: 2.3 litraisessa ei TP ketjua kannata jättää pois, tästäkin on juttua foorumilla.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: og 9-5 moottori
Jos siellä on tosiaan sihtiin tarttunutta lastua, niin veikkaan vahvasti niiden olevan turbosta peräisin.Pio kirjoitti:putsailin siinä öljypohjan ja yllätys yllätys löyty sihdiltä vähän metalli lastua..
Tiedätkö onko siihen vaihdettu aiemmin turboa? Jos on, ja ei ole putsattu öljypohjaa (niin kuin ohjeissa sanotaan, mutta monikaan ei sitä tee) niin ne kokkareet voi hyvinkin olla entisen turbovainaan jämiä.
Re: og 9-5 moottori
totta voihan ne olla myös turbosta peräisin joka ainakin huoltokirjan mukaan on tehty 230tkm pinnassa.. mutta se että onko moottori kauheen terve kun sillä on ilmeisemmin useammat kerrat ajettu öljynpaine valo vilkuen? tosin nyt kun sihdin putsailin ni kerran sen jälkeen näin sen valon mutta ei ole sen jälkeen vilkutellu..
Re: og 9-5 moottori
Lastujen tuleminen turbosta voi toki olla mahdollista. Ne on niin pienet, että vähäinenkin lastuuntuminen tuntuu varmasti sormin heilutellessa..
Yleensä kuitenkin lastut öljypohjassa on peräisin kiertokankien tai kampuran laakereista.
Tarkistitko mitään laakereita?
Yleensä kuitenkin lastut öljypohjassa on peräisin kiertokankien tai kampuran laakereista.
Tarkistitko mitään laakereita?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: og 9-5 moottori
nythän se moottori oli sitten selvä.. alakerran runkolaakeri pyörähti ympäri ja runkopukki poikki.. kiertokangen laakerit aivan selvät. Sekä turbon akseli poikki!. en vaan millään löydä tuota pio nikin tunnusta. ja kaiksita vanhinta tunnsuta en saanu edes palautettua itselleni
Re: og 9-5 moottori
Mutta nyt tilanne on se. että eilen raahasin NG900 turbokoneen talliin. Purin koko koneen palasiks ja totesin että kaikki osat vaikuttaisi oikean hyvältä. öljypohjassakaan ei ollu yhtää paskaa ja sihtikin vaikutti olevan auki!. Mutta nyt kun olen tekemässä t5/t7 konetta. eli T5 lohko ja kiertokanget sekä männät.. ja loput hilppeet t7 koneesta. Niin tilaanko nyt sitten tuohon moottoriin T7 kansipahvin ja pultit. ja kuinkans se päätylevy. käykö kummatkin päätypalat suoraa T7 moottorista? tähänhän pitäisi automaatti laatikko saada perään kun 9-5 sellainen hienosu on.
Re: og 9-5 moottori
Kaikki muut osat paitsi lohko, kampura, männät ja veivit otat siitä T7 koneesta ni hyvä tulee.Pio-hiiri kirjoitti:Mutta nyt tilanne on se. että eilen raahasin NG900 turbokoneen talliin. Purin koko koneen palasiks ja totesin että kaikki osat vaikuttaisi oikean hyvältä. öljypohjassakaan ei ollu yhtää paskaa ja sihtikin vaikutti olevan auki!. Mutta nyt kun olen tekemässä t5/t7 konetta. eli T5 lohko ja kiertokanget sekä männät.. ja loput hilppeet t7 koneesta. Niin tilaanko nyt sitten tuohon moottoriin T7 kansipahvin ja pultit. ja kuinkans se päätylevy. käykö kummatkin päätypalat suoraa T7 moottorista? tähänhän pitäisi automaatti laatikko saada perään kun 9-5 sellainen hienosu on.
Vaihteistonpuolen päätykoppakin on sama konetyypistä riippumatta.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: og 9-5 moottori
ja T5 mäntien kanssa T5 kansipahvi ellet höylää mäntien korkeudesta pois.
T5 lohkostä löytyy kaikki tarvittavat kiinnityspaikat T7 apulaitteille kunhan putsaat lohkon kierteitä. Öljynpaineanturia voi siirtää sivusuunnassa ja öljypohjan ohjausholkinkin voi poistaa että saa T7 öpohjan paikalleen.
T5 lohkostä löytyy kaikki tarvittavat kiinnityspaikat T7 apulaitteille kunhan putsaat lohkon kierteitä. Öljynpaineanturia voi siirtää sivusuunnassa ja öljypohjan ohjausholkinkin voi poistaa että saa T7 öpohjan paikalleen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko