Apurungon takapuslat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Apurungon takapuslien vaihtohässäkkä on käynnissä. Apurunko ei vaan tahdo laskeutua kovinkaan helposti takapäästään vaikka takaruuvit on irti ja muitakin on löysätty. Pitääkö irroittaa/löysätä ohjausvaihde, alatukivarret vai mikä hannaa vastaan? Pitääkö takimmainen moottorityyny irroittaa myös apugungosta vai riittääkö että on irti laatikosta? Kyseessä sigun pirssi.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Moottorityyny irti vaihteiston kyljessä olevasta kourasta ja rattiakseli sisältä.

Kyllä se sieltä sitten tulee :).
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

optimoitu vastaus: ei tarvi mootorin takatukea irrottaa, vain rattiakselin nivel jalkatilasta.

apurungon etupultit löysälle ja keskipultit kokonaan pois ja sopivalla työkalulla vääntäen apurungoa takaa mahtuu uusi pusla väliin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja Hook »

Onnistuu myös ohjausakselin kuskinpuolen pulttia apurungosta löysäämällä ilman että irroittaa rattiakselia. Olen kyllä irroittanut myös laatikon takakorvakon kumityynystä. Pitääpä kokeilla seuraavan kerran ilman irroitusta..
Nänollen saa vanhat puslat pois ja powerflexit tilalle.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Juu, näyttäis tulevan riitävästi tilaa kun vaan rohkeesti löysää pultteja. Tällä hetkellä menee aikalailla Hookin tekniikan mukaisesti ja keskipultit otin kokonaan irti kuten Vesa tuossa ehdottikin. Powerflexiä menee tilalle.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja suapas »

Ite sain vaihdettua ilman ohjausakselin irroitusta. Olisi tosin kannattanut, koska se on helppo irrottaa. V...maisin homma oli vanhojen ulkokoolin poisto. Pistomallin rautasahalla kooli halki ja sithän se tipahtikin melkeen ittekseen :) Ja kaikki tämä selällään auton alla... :lol:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Ohjausakseli jäi irroittamatta kun kerkesin tekemään tilaa muutoin ennen näiden vinkkien lukemista. Ulkokoolin irroitus odottelee tallissa jahka ehtii taas värkkäämään. Ja selällään auton alla tottakai niin ei mee homma liian helpoksi :D
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Ulkokoolit irtosi olosuhteiseen nähden ihan kohtuudella. Paineilmatalttaa ja -sahaa sopivassa suhteessa. Mitäs olette laittaneet Powerfexien liukasteeksi asennusvaiheessa? Fairia vai jotain muuta? Jarrukumirasva luistais varmaan hyvin, mutta kannattaako sitä laittaa tuonne?
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

powerflexipaketin mukana tulee pussillinen kuparitahnaa, se toimii hyvin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Siis puslan ja apurungon väliin? Käsitin, että kuparitahna laittettais sen keskiholkin ja puslan väliin...
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Nxi
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 15:42
Paikkakunta: kalajoki

Re: Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja Nxi »

Kyllä kai nuo uretaanit on joka puolelta rasvattava, ettei natise. Samallapa liukastaan asennuksen.
* 9-5 Aero MY03 *
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Kuitataampas tämäkin loppuun. Jarrukumirasvalla laittelin puslat. Pitäis olla ainakin kumi-/muoviystävällinen vaihtoehto. Viikon ajojen perustella ei mitään negatiivista. Päinvastoin, powerflexit toimii todella hyvin.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Re: Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Nxi kirjoitti:Kyllä kai nuo uretaanit on joka puolelta rasvattava, ettei natise. Samallapa liukastaan asennuksen.
Hieman OT: Mistä noita uretaanipuslia (Powerflex) saa hankittua helposti? Etsinnässä olisi ainakin juurikin apurungon puslat ja vaihdelaatikon (automaatti) tuen pusla uretaanisena.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

pro-carservice on helppo ja osaava vaihtoehto. Toki onhan noiden puslien nettikauppoja internet pullollaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Re: Apurungon takapuslat

Viesti Kirjoittaja kooamas »

vesa67 kirjoitti:pro-carservice on helppo ja osaava vaihtoehto. Toki onhan noiden puslien nettikauppoja internet pullollaan.
Ok. Jatkoksi vielä, onko nuo apurungon puslat "tapana" vaihtaa kaikki (ymmärtääkseni yhteensä 6 kpl) kerralla vai ainoastaan ne jotka näyttää vaihtokuntoisilta? Powerflexejä myydään kai pareittain ja 6 kappaleen seteissä.
Vastaa Viestiin