9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
Yritykselläni on tarvetta "pakettiautolle" mutta käytännössä kaikki "oikeat" pakut ovat turhan suuria.
Esimerkiksi 9-5 farmarimalli riittäisi oikein hyvin tarpeisiini mutta onko kukaan täällä luuraava rekisteröinyt moista pakuksi? Käsittääkseni estettä ei pitäisi varsinaisesti olla mutta olisi mukava kuulla kommentteja moisen mahdolisesti omistavalta?
Esimerkiksi 9-5 farmarimalli riittäisi oikein hyvin tarpeisiini mutta onko kukaan täällä luuraava rekisteröinyt moista pakuksi? Käsittääkseni estettä ei pitäisi varsinaisesti olla mutta olisi mukava kuulla kommentteja moisen mahdolisesti omistavalta?
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
Ei muuta kuin takapenkit pois ja rekisteröidään 2 paikkaiseksi muutos katsastuksella.
Vakuutus ja verot halpenee huomattavasti. Kannatta kysellä etukäteen sieltä missä meinaa katsastaa, takapenkin kiinnitys jutut vaihtelee.
Vakuutus ja verot halpenee huomattavasti. Kannatta kysellä etukäteen sieltä missä meinaa katsastaa, takapenkin kiinnitys jutut vaihtelee.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
Turvavyöt ja kiinnityspisteet pitää tietääkseni myös rälläköidä pois...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
Ei tarvitse vöihin koskea ainakaan näillä seuduin. Kääntää penkit alas tai poistaa ne ja lattia tasaiseksi vaikka vanerilevyllä. Tällaisia ohjeita tarjoilleet täälläpäin.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
Tuollaista lastisuojaa tarjoavat ja vesivaneria käyttävät pohjalla.
http://www.transportbilen.se/lastgaller ... 06-/3475-0
http://www.transportbilen.se/lastgaller ... 06-/3475-0
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
Liekö 9-5 tyypitetty eu:ssa pakettiautoksi? Ei taida saada pakuksi jos ei tyyppihyväksyntää. Ei ainakaan nettiautossa ole koskaan sattunut silmään 9-5 pakua.
Ja vaikka olisikin muualla kelvollinen, suomen lakipykälistä löytyy varmasti este moiselle kansalaistottelemattomuudelle.
Ja vaikka olisikin muualla kelvollinen, suomen lakipykälistä löytyy varmasti este moiselle kansalaistottelemattomuudelle.
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
Ei nyt olettaisi että sille mitään sen kummempaa estettä on kuin niille lukemattomille muillekaan farkuille mistä noita verosuunnitteluautoja on askarreltu. Tuskin nyt E-sarjan Mese on missään paperissa femmaa kummemmin pakettiauto sekään.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6884062timotn kirjoitti:Liekö 9-5 tyypitetty eu:ssa pakettiautoksi? Ei taida saada pakuksi jos ei tyyppihyväksyntää. Ei ainakaan nettiautossa ole koskaan sattunut silmään 9-5 pakua.
Ja vaikka olisikin muualla kelvollinen, suomen lakipykälistä löytyy varmasti este moiselle kansalaistottelemattomuudelle.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
Onkos tässä pakuversiossa halvemmat liikennevak.maksut? Mites perusvero...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
Farkuista ja tila-autoista saa tehtyä nykysäännöillä 2 paikkaisen pakun aika helposti. Turvavöihin ei tarvitse koskea (ennen nekin tosiaan piti rikkoa), takapenkki pannalla kiinnitetty ala-asentoon niin ettei ole ilman työkaluja ja väkivaltaa poistettavissa. Sellaisia olen nähnyt että reikänauha takapenkin yli ja kynnykseen ruuvilla joka pistehitsattu nauhaan kiristyksen jälkeen. Jonkinlainen turvaverkko kyllä hyvä olla vielä. Mutta kannattaa kysyä ensin mitä katsastusasema vaatii, on isojakin heittoja pykälien tulkinnoissa
Niin ja tämän jälkeen saa sitten ajaa vain satasta ja nauttia halvemmista maksuista
Niin ja tämän jälkeen saa sitten ajaa vain satasta ja nauttia halvemmista maksuista
SAAB 9-5 2.3 Autom. vm. -99 E85:lla mennään
Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
Perun mitä kohteliaimmin puheeni, en ole suomessa moista ennen havainnutJKen kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6884062timotn kirjoitti:Liekö 9-5 tyypitetty eu:ssa pakettiautoksi? Ei taida saada pakuksi jos ei tyyppihyväksyntää. Ei ainakaan nettiautossa ole koskaan sattunut silmään 9-5 pakua.
Ja vaikka olisikin muualla kelvollinen, suomen lakipykälistä löytyy varmasti este moiselle kansalaistottelemattomuudelle.
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
Joinakin aikoina saa myös mennä köyhien kaistaa pitkin seuraaviin punavaloihin odottelemaan.lukkis kirjoitti:Niin ja tämän jälkeen saa sitten ajaa vain satasta ja nauttia halvemmista maksuista
Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
Ei ne liikennevakuutus ja osakaskohinnat nyt niin paljon halvempia ole ainakaan noissa muun merkkisissä veronkiertopakuissa olleet (bmw ja vw, etu ollut n. 100-150€/v), että ilman käyttövoimaveroetua olisi varsinaisesti järkeä jättää takapenkki käyttämättä ja laskea nopeusrajoitus 100km/h:iin tunnissa.
Varmista konttorilta ne vaatimukset, jotkut haluaa että tärvellään selkänojan kiinnityspisteet, joillekkin riittää tosiaan joku viritelmä, että selkänoja lukittu ala-asentoon ja irrotus vaatii työkaluja, myös istuinosan on joissakin tilanteissa saanut jätettyä paikalleen!
Varmista konttorilta ne vaatimukset, jotkut haluaa että tärvellään selkänojan kiinnityspisteet, joillekkin riittää tosiaan joku viritelmä, että selkänoja lukittu ala-asentoon ja irrotus vaatii työkaluja, myös istuinosan on joissakin tilanteissa saanut jätettyä paikalleen!
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
Hyviä vinkkejä tähän asti, kiitos niistä.
Saa nähdä, jos jo ensi vuonna hankkisi Omegan tilalle 9-5 farkun. Pitää kysellä ensi viikolla kyseisen kiikun katsastuksen yhteydessä 9-5:n mahdollisesta "paketoinnista".
Saa nähdä, jos jo ensi vuonna hankkisi Omegan tilalle 9-5 farkun. Pitää kysellä ensi viikolla kyseisen kiikun katsastuksen yhteydessä 9-5:n mahdollisesta "paketoinnista".
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?
Henkilökohtaista pohdintaa: jos itse olisin tekemässä moista, niin nakkaisin sen takapenkin kokonaisuudessaan varastoon ala-asentoon jumittamisen sijasta. Piruako sitä mukana raahaa viemässä tilaa, jos ei sitä kuitenkaan käytä?
Jos oikein heavy-linjalle vetäis, niin rapsuttelis myös verhoilut takaa pois ja kehittelisi seinän etupenkkien taakse - saisi maksimoitua lastitilan ja kantavuuden pitäen kuitenkin tavaratilan erillään ja sisätila jäisi pienemmäksi, mikä tarkoittaisi jopa vakiofemmaa nopeampaa lämpiämistä. Tuossa on kuitenkin jo melkoisesti puuhaa ja useimmille melko turhaan, joten voi kannattaa harkita kahdesti.
Jos oikein heavy-linjalle vetäis, niin rapsuttelis myös verhoilut takaa pois ja kehittelisi seinän etupenkkien taakse - saisi maksimoitua lastitilan ja kantavuuden pitäen kuitenkin tavaratilan erillään ja sisätila jäisi pienemmäksi, mikä tarkoittaisi jopa vakiofemmaa nopeampaa lämpiämistä. Tuossa on kuitenkin jo melkoisesti puuhaa ja useimmille melko turhaan, joten voi kannattaa harkita kahdesti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla