9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
9-5Vector2001
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
Paikkakunta: Lappeenranta

9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja 9-5Vector2001 »

Yritykselläni on tarvetta "pakettiautolle" mutta käytännössä kaikki "oikeat" pakut ovat turhan suuria.

Esimerkiksi 9-5 farmarimalli riittäisi oikein hyvin tarpeisiini mutta onko kukaan täällä luuraava rekisteröinyt moista pakuksi? Käsittääkseni estettä ei pitäisi varsinaisesti olla mutta olisi mukava kuulla kommentteja moisen mahdolisesti omistavalta? 8O
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
sedaneiwagon
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45

Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja sedaneiwagon »

Ei muuta kuin takapenkit pois ja rekisteröidään 2 paikkaiseksi muutos katsastuksella.
Vakuutus ja verot halpenee huomattavasti. Kannatta kysellä etukäteen sieltä missä meinaa katsastaa, takapenkin kiinnitys jutut vaihtelee.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja nugge »

Turvavyöt ja kiinnityspisteet pitää tietääkseni myös rälläköidä pois...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Ei tarvitse vöihin koskea ainakaan näillä seuduin. Kääntää penkit alas tai poistaa ne ja lattia tasaiseksi vaikka vanerilevyllä. Tällaisia ohjeita tarjoilleet täälläpäin.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja viggen »

Tuollaista lastisuojaa tarjoavat ja vesivaneria käyttävät pohjalla.
http://www.transportbilen.se/lastgaller ... 06-/3475-0
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
timotn
"Aero"
Viestit: 388
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja timotn »

Liekö 9-5 tyypitetty eu:ssa pakettiautoksi? Ei taida saada pakuksi jos ei tyyppihyväksyntää. Ei ainakaan nettiautossa ole koskaan sattunut silmään 9-5 pakua.
Ja vaikka olisikin muualla kelvollinen, suomen lakipykälistä löytyy varmasti este moiselle kansalaistottelemattomuudelle.
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja vmt »

Ei nyt olettaisi että sille mitään sen kummempaa estettä on kuin niille lukemattomille muillekaan farkuille mistä noita verosuunnitteluautoja on askarreltu. Tuskin nyt E-sarjan Mese on missään paperissa femmaa kummemmin pakettiauto sekään.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja JKen »

timotn kirjoitti:Liekö 9-5 tyypitetty eu:ssa pakettiautoksi? Ei taida saada pakuksi jos ei tyyppihyväksyntää. Ei ainakaan nettiautossa ole koskaan sattunut silmään 9-5 pakua.
Ja vaikka olisikin muualla kelvollinen, suomen lakipykälistä löytyy varmasti este moiselle kansalaistottelemattomuudelle.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6884062
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja suapas »

Onkos tässä pakuversiossa halvemmat liikennevak.maksut? Mites perusvero...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
lukkis
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 27, 2014 19:01
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja lukkis »

Farkuista ja tila-autoista saa tehtyä nykysäännöillä 2 paikkaisen pakun aika helposti. Turvavöihin ei tarvitse koskea (ennen nekin tosiaan piti rikkoa), takapenkki pannalla kiinnitetty ala-asentoon niin ettei ole ilman työkaluja ja väkivaltaa poistettavissa. Sellaisia olen nähnyt että reikänauha takapenkin yli ja kynnykseen ruuvilla joka pistehitsattu nauhaan kiristyksen jälkeen. Jonkinlainen turvaverkko kyllä hyvä olla vielä. Mutta kannattaa kysyä ensin mitä katsastusasema vaatii, on isojakin heittoja pykälien tulkinnoissa :?:
Niin ja tämän jälkeen saa sitten ajaa vain satasta ja nauttia halvemmista maksuista 8)
SAAB 9-5 2.3 Autom. vm. -99 E85:lla mennään
timotn
"Aero"
Viestit: 388
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja timotn »

JKen kirjoitti:
timotn kirjoitti:Liekö 9-5 tyypitetty eu:ssa pakettiautoksi? Ei taida saada pakuksi jos ei tyyppihyväksyntää. Ei ainakaan nettiautossa ole koskaan sattunut silmään 9-5 pakua.
Ja vaikka olisikin muualla kelvollinen, suomen lakipykälistä löytyy varmasti este moiselle kansalaistottelemattomuudelle.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6884062
Perun mitä kohteliaimmin puheeni, en ole suomessa moista ennen havainnut 8O
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Risto »

lukkis kirjoitti:Niin ja tämän jälkeen saa sitten ajaa vain satasta ja nauttia halvemmista maksuista 8)
Joinakin aikoina saa myös mennä köyhien kaistaa pitkin seuraaviin punavaloihin odottelemaan.

Kuva
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ei ne liikennevakuutus ja osakaskohinnat nyt niin paljon halvempia ole ainakaan noissa muun merkkisissä veronkiertopakuissa olleet (bmw ja vw, etu ollut n. 100-150€/v), että ilman käyttövoimaveroetua olisi varsinaisesti järkeä jättää takapenkki käyttämättä ja laskea nopeusrajoitus 100km/h:iin tunnissa.

Varmista konttorilta ne vaatimukset, jotkut haluaa että tärvellään selkänojan kiinnityspisteet, joillekkin riittää tosiaan joku viritelmä, että selkänoja lukittu ala-asentoon ja irrotus vaatii työkaluja, myös istuinosan on joissakin tilanteissa saanut jätettyä paikalleen!
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
9-5Vector2001
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja 9-5Vector2001 »

Hyviä vinkkejä tähän asti, kiitos niistä.
Saa nähdä, jos jo ensi vuonna hankkisi Omegan tilalle 9-5 farkun. Pitää kysellä ensi viikolla kyseisen kiikun katsastuksen yhteydessä 9-5:n mahdollisesta "paketoinnista".
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9-5 rekisteröinti pakettiautoksi?

Viesti Kirjoittaja aero »

Henkilökohtaista pohdintaa: jos itse olisin tekemässä moista, niin nakkaisin sen takapenkin kokonaisuudessaan varastoon ala-asentoon jumittamisen sijasta. Piruako sitä mukana raahaa viemässä tilaa, jos ei sitä kuitenkaan käytä?

Jos oikein heavy-linjalle vetäis, niin rapsuttelis myös verhoilut takaa pois ja kehittelisi seinän etupenkkien taakse - saisi maksimoitua lastitilan ja kantavuuden pitäen kuitenkin tavaratilan erillään ja sisätila jäisi pienemmäksi, mikä tarkoittaisi jopa vakiofemmaa nopeampaa lämpiämistä. Tuossa on kuitenkin jo melkoisesti puuhaa ja useimmille melko turhaan, joten voi kannattaa harkita kahdesti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin