-01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
-01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
Neuvokaas vähän kun googlettamalla löytyi kahta tietoa. Eli -01 Aeroon uudemman mallin cobra ja putsarille menevä putki. Käykö -06 Aeron cobra suoraan ilman mitään muutoksia, ja mistä se ilmanputsarille menevä putki? Kiitos ja hyvää joulua
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: -01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
Yläpäässä oleva putkenkiinnitys on erinlainen 01,sa on pultilla
ja siinä isommassa on pikasokka ja on muovia.
sitten niiden pituudessa tais kanssa olla eroa, ainakin
mitsun turboja on sekä lyhyt että pitkä kaulaisia, vanhemmassa on toi pitkäkaulainen
ja siinä isommassa on pikasokka ja on muovia.
sitten niiden pituudessa tais kanssa olla eroa, ainakin
mitsun turboja on sekä lyhyt että pitkä kaulaisia, vanhemmassa on toi pitkäkaulainen
EBR garage
Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Re: -01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
Eli mitä pitää tehdä että saa -01 Aeroon isomman cobran, ja sen ilmaputsarille menevän putken?always BB kirjoitti:Yläpäässä oleva putkenkiinnitys on erinlainen 01,sa on pultilla
ja siinä isommassa on pikasokka ja on muovia.
sitten niiden pituudessa tais kanssa olla eroa, ainakin
mitsun turboja on sekä lyhyt että pitkä kaulaisia, vanhemmassa on toi pitkäkaulainen
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: -01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
Pitää vaihtaa Mitsuun uudemman mallinen lyhempi kompressorikotelo johon
käy Kingobra, tai sitten koko turbo.
Jos sulla toimiva mitsu, niin tulee halvemmaksi katella ne hepat jostakin muualta.
Kannattaa keskittyä sinne pakopuolelle, sieltä saa varmasti helpommin ja halvemmalla
sen 5 hevosvoimaa enemmän.
käy Kingobra, tai sitten koko turbo.
Jos sulla toimiva mitsu, niin tulee halvemmaksi katella ne hepat jostakin muualta.
Kannattaa keskittyä sinne pakopuolelle, sieltä saa varmasti helpommin ja halvemmalla
sen 5 hevosvoimaa enemmän.
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
Re: -01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
Unohtui mainita että softapäivitys on tehty, ja vaatii isomman cobran ja ilmanputsarille menevän putken että saa parhaat tehot irti.lart kirjoitti:Pitää vaihtaa Mitsuun uudemman mallinen lyhempi kompressorikotelo johon
käy Kingobra, tai sitten koko turbo.
Jos sulla toimiva mitsu, niin tulee halvemmaksi katella ne hepat jostakin muualta.
Kannattaa keskittyä sinne pakopuolelle, sieltä saa varmasti helpommin ja halvemmalla
sen 5 hevosvoimaa enemmän.
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: -01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
Kyllähän se -01 Aeron vakiokobra ainakin 285 heppaan saakka riittää:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=72
Mikä on tehotavoite?
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=72
Mikä on tehotavoite?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: -01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
No ei ole tarve 3" putkistoon eikä bensanpainesäätimeen kun vakiosuuttimilla mennään. Eikä kiinosta rasittaa automaattia 400Nm enempää. Joten mennään nyt näillä tarpeilla...Termos kirjoitti:Kyllähän se -01 Aeron vakiokobra ainakin 285 heppaan saakka riittää:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=72
Mikä on tehotavoite?
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: -01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
Eli jos sinulla on pa-puolella vakiosuuttimet ja bensanpaineensäädin, niin et saa mitään käytännön hyötyä kobran vaihdolla.
T7 vm. 2001 9-3
Re: -01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
Ai niinkö. Eli jos vakio-osilla softataan vaikka 270hv ei moottorin hengittämiselle tarvitse tehdä mitään saadakseen kaiken hyödyn?Koskimaa kirjoitti:Eli jos sinulla on pa-puolella vakiosuuttimet ja bensanpaineensäädin, niin et saa mitään käytännön hyötyä kobran vaihdolla.
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: -01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
No ei, kuten linkittämästäni Maptunin tuninguidesta voi päätellä.jupasaab kirjoitti: Ai niinkö. Eli jos vakio-osilla softataan vaikka 270hv ei moottorin hengittämiselle tarvitse tehdä mitään saadakseen kaiken hyödyn?
King kobraa tarvitaan, kun tehoa aletaan ottamaan lähemmäs 300 heppaa tai sen yli.
Mulla on tuossa vanhemmassa ex-matalapaineisessa 285Hv/440Nm ja pienemmällä Aeron kobralla mennään. Kulku on aivan samaa luokkaa, kun samoilla teholukemilla olevalla sigun Aerolla.
Kummatkin ovat siis manuaaliaskilla varustettuja.
Edit: 270 heppaa on rajoilla, Maptun suosittelee siihen jo 2,5" catbackia.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: -01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
Siitäkin voi vetää omat johtopäätöksensä, jos vakioputkistolla tehtaan jäljiltä otetaan autosta 260heppaa bensalla, niin ahistaako se oikeasti vielä 270hp kohdallakaan?
Mikähän putkisto 305hp Hirsch malleissa on?
Mikähän putkisto 305hp Hirsch malleissa on?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: -01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
ei taida vakio vermeet ahistaa 310hp kohillakaan... vain nuo sisuskalut ahistaa.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: -01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
310hv bensalla vaatii jo ison kobran, ahdinpäivityksen, 3" downpipen kisakatilla ja avaramman loppuputkiston.V-M kirjoitti:ei taida vakio vermeet ahistaa 310hp kohillakaan... vain nuo sisuskalut ahistaa.
V-M
Eikä vakiot polttoaineensyötön vermeetkään riitä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: -01 Aeroon isompi cobra ja ilmanputsarille menevä putki
Niissä on Garrett TB28 ahdin, eli downpipe on vakiosta poikkeava ja luultavasti vakiota suurempi.Coltti kirjoitti: Mikähän putkisto 305hp Hirsch malleissa on?
280hp:n malleissa: "When retrofitting to 280 HP, a greatly enlarged intercooler, a complete air-filter system, a larger inlet manifold and a sport exhaust system in stainless steel from the catalytic converter onwards are installed."
305hp:n malleissa edellisten lisäksi: "The turbocharger and the catalytic converter are exchanged and the fuel pressure increased on the 305 HP variant."
Näin on näreet, mikäli tuota asiakirjaa on uskominen
http://www.saabplanet.com/wp-content/up ... Hirsch.pdf
Edit:
Joopa joo, hieno päivitys tuossajcarlson kirjoitti:Jossain vaiheessa vaihtoivat 305 mallin olemaan vakio 15T:llä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen