Biopower softa
Biopower softa
Olisko Kotka -Kouvola alueella softan päivittäjää. Vaikka nyt joulun pyhinä tai sen jälkeen. Ei niinkään viinan hinkuu ole, mutta voishan sitä silloin tällöin autollekin huikan antaa. Lähinnä kiinnostaa open sid ja sen tulkinta. Oisko Suorsa?
9-5 AERO -05
Re: Biopower softa
itelläki olis softatarve PK alueella mutta en tartte viina softaa
Re: Biopower softa
Eikös siinä etanolin käyttömahdollisuus tule samalla softan päivityksen yhteydessä vaikka sitä kossua sinne tankkiin ei kaataisikaan.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
9-5 AERO -05
Re: Biopower softa
Näinkin sen voi toteuttaa täältä löytyy useampi tekittäjä:petriky kirjoitti:Eikös siinä etanolin käyttömahdollisuus tule samalla softan päivityksen yhteydessä vaikka sitä kossua sinne tankkiin ei kaataisikaan.![]()
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 6kkI&msa=0
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Biopower softa
Suorsaan vaan yhteyttäpetriky kirjoitti:Olisko Kotka -Kouvola alueella softan päivittäjää. Vaikka nyt joulun pyhinä tai sen jälkeen. Ei niinkään viinan hinkuu ole, mutta voishan sitä silloin tällöin autollekin huikan antaa. Lähinnä kiinnostaa open sid ja sen tulkinta. Oisko Suorsa?
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Biopower softa
Kantsii varmistaa että softaus onnistuu asiantuntevasti ettei käy niin kuin mulle, että on aika "tappopeli" alla kun lyö kiihdytyksessä tehot totaalisti pois ja kärry pysähtyy käytännössä kuin seinään!
Meinaan saa olla tosi varovainen kun lähtee ohittamaan tai jos on pientä kiihdytyskisaa vaikka valoista lähtiessä ettei takana tuleva aja perään kun ihmettelee miksi se saabbi-kuski "löi jarrut pohjaan".
Äkkiä sitä tosin oppii kantapään kautta kiihdyttämään puolikaasulla, ettei tule tuota totaalipysäystä kesken kaiken. Tietysti tuntuu vähän hukkaan heitetyiltä potentiaalilta auton (aeron) 260-280 hevosta + 3" viriputkisto, kun ei uskalla niitä tehoja käyttää!?! Etanolin käyttöhän siinä sitten mahdollistuu, tosin Lahdessa Saksalassa näitä saabbejakin rassaava heppu (Autonomi, Lahden Autohoito. Sillä on itsellään 9-5 aero) sanoi ettei "sitä paskaa kannata autoonsa työntää" (E85), kuulemma lähes päivittäin näkee niitä viinalla tuhottuja koneita pajallansa (?). Kyseinen korjaamo on lähestynyt saabisteja Etelä-Suomen alueella mainoskirjeellä ja kuulemma saabisteja käy PK-seudultakin runsaasti autojaan korjauttamassa siellä. Em. henkilöllä oli kuitenkin todella kriittinen kanta etanoliseoksella ajeluun, jonka väitti siis pohjautuvan vankkaan kokemukseensa näkemiensä viina-saabbien kohdalla. Kirjoitan tämän nyt tähän ketjuun sikäli mikäli jotakuta kiinnostaa esimerkiksi ottaa tuonne Autonomiin yhteyttä ja haastatella ITSE sitä korjaajaa siellä.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Meinaan saa olla tosi varovainen kun lähtee ohittamaan tai jos on pientä kiihdytyskisaa vaikka valoista lähtiessä ettei takana tuleva aja perään kun ihmettelee miksi se saabbi-kuski "löi jarrut pohjaan".
Äkkiä sitä tosin oppii kantapään kautta kiihdyttämään puolikaasulla, ettei tule tuota totaalipysäystä kesken kaiken. Tietysti tuntuu vähän hukkaan heitetyiltä potentiaalilta auton (aeron) 260-280 hevosta + 3" viriputkisto, kun ei uskalla niitä tehoja käyttää!?! Etanolin käyttöhän siinä sitten mahdollistuu, tosin Lahdessa Saksalassa näitä saabbejakin rassaava heppu (Autonomi, Lahden Autohoito. Sillä on itsellään 9-5 aero) sanoi ettei "sitä paskaa kannata autoonsa työntää" (E85), kuulemma lähes päivittäin näkee niitä viinalla tuhottuja koneita pajallansa (?). Kyseinen korjaamo on lähestynyt saabisteja Etelä-Suomen alueella mainoskirjeellä ja kuulemma saabisteja käy PK-seudultakin runsaasti autojaan korjauttamassa siellä. Em. henkilöllä oli kuitenkin todella kriittinen kanta etanoliseoksella ajeluun, jonka väitti siis pohjautuvan vankkaan kokemukseensa näkemiensä viina-saabbien kohdalla. Kirjoitan tämän nyt tähän ketjuun sikäli mikäli jotakuta kiinnostaa esimerkiksi ottaa tuonne Autonomiin yhteyttä ja haastatella ITSE sitä korjaajaa siellä.
Viimeksi muokannut Raser, To Joulu 25, 2014 00:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Biopower softa
Voin itse ihan sanoa, että Suorsa on kyllä muutamat softat vääntäny. Ei tarvi pelätä että mennään perse edeltä puuhun.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Biopower softa
Vaikea sanoa mikä Raserilla vikana, mutta mahtaako olla ensin laitettu softa autoon ja sen jälkeen vaihdettu 3" putkisto? Fuel cuttiin astihan ahtojen ei pidä päätyä.
Pitkään aikaan ei olekaan ollut juttua viinan vaarallisuudesta. Liikenteeseehän se ei kuulu muuta kuin moottorin juottamiseen. Se on totta, että etanoli liottaa moottorin sisälle kertynyttä karstaa, joka taas tukkii aikanaan öljyn imusihdin. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että tuho tulee ennemmin tai myöhemmin myös bensalla ajaessa mikäli karstaongelma on jo olemassa.
Ensimmäiset oireet tästä ovat usein hajonnut ahdin ja ennen aikojaan loppuun kulunut jakopää. Seuraava oire onkin usein kiinni leikannut kiertokangen laakeri. Tästä syystä suosittelen jokaiselle vm.98-03 trionic7-koneisen Saabin omistajalle öljyn imusihdin puhdistusta ajaa sitten bensalla tai viinalla. Valitettavan usein siltikin kuulee lausahduksia "en aja viinalla, kun en viitsi puhdistaa öljypohjaa" tai laakeririkon yhteydessä "oli viimeisen vuoden niin kiire ettei ehtinyt avata öljypohjaa".
Ne jotka ovat T7-koneisten saabien kanssa touhunneet pitkään tietävät, että moottoreita on hajonnut tuosta syystä jo kauan ennen kuin oli edes RE85:sta Suomessa myynnissä ja toisaalta tänä päivänäkin tulee konevikaisia autoja vastaan, joilla ei ole ajettu metriäkään RE85:lla. Tähän asti täydelliseen moottoririkkoon on ennätys -02 auto 204tkm pelkällä bensalla.
Pitkään aikaan ei olekaan ollut juttua viinan vaarallisuudesta. Liikenteeseehän se ei kuulu muuta kuin moottorin juottamiseen. Se on totta, että etanoli liottaa moottorin sisälle kertynyttä karstaa, joka taas tukkii aikanaan öljyn imusihdin. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että tuho tulee ennemmin tai myöhemmin myös bensalla ajaessa mikäli karstaongelma on jo olemassa.
Ensimmäiset oireet tästä ovat usein hajonnut ahdin ja ennen aikojaan loppuun kulunut jakopää. Seuraava oire onkin usein kiinni leikannut kiertokangen laakeri. Tästä syystä suosittelen jokaiselle vm.98-03 trionic7-koneisen Saabin omistajalle öljyn imusihdin puhdistusta ajaa sitten bensalla tai viinalla. Valitettavan usein siltikin kuulee lausahduksia "en aja viinalla, kun en viitsi puhdistaa öljypohjaa" tai laakeririkon yhteydessä "oli viimeisen vuoden niin kiire ettei ehtinyt avata öljypohjaa".
Ne jotka ovat T7-koneisten saabien kanssa touhunneet pitkään tietävät, että moottoreita on hajonnut tuosta syystä jo kauan ennen kuin oli edes RE85:sta Suomessa myynnissä ja toisaalta tänä päivänäkin tulee konevikaisia autoja vastaan, joilla ei ole ajettu metriäkään RE85:lla. Tähän asti täydelliseen moottoririkkoon on ennätys -02 auto 204tkm pelkällä bensalla.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Biopower softa
Ootko raser ikinä kattonu mitä Pinl näyttää näiden kilpa-ajojen aikana? Itellä ainaki tuli ilmi juuri sopivasti softauksen jälkeen imuvuoto jonka takia ahdot(Pinl) piikkas ~2400 = fuel cut = tuntuu kun auto pysähtyis seinään..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Biopower softa
Ööö...eikös homma menekkään niin, että jos moottori on karstasta puhdistettu ja ajelee RE85:lla, niin mitään karstaongelmia ei ilmaannu? Olen luullut, että karstaa muodostuu alkupään koneisiin vain bensalla ajettaessa (jos öljyvaihtovälit venähtävät pitkiksi).suorsa kirjoitti:Vaikea sanoa mikä Raserilla vikana, mutta mahtaako olla ensin laitettu softa autoon ja sen jälkeen vaihdettu 3" putkisto? Fuel cuttiin astihan ahtojen ei pidä päätyä.
Pitkään aikaan ei olekaan ollut juttua viinan vaarallisuudesta. Liikenteeseehän se ei kuulu muuta kuin moottorin juottamiseen. Se on totta, että etanoli liottaa moottorin sisälle kertynyttä karstaa, joka taas tukkii aikanaan öljyn imusihdin. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että tuho tulee ennemmin tai myöhemmin myös bensalla ajaessa mikäli karstaongelma on jo olemassa.
Ensimmäiset oireet tästä ovat usein hajonnut ahdin ja ennen aikojaan loppuun kulunut jakopää. Seuraava oire onkin usein kiinni leikannut kiertokangen laakeri. Tästä syystä suosittelen jokaiselle vm.98-03 trionic7-koneisen Saabin omistajalle öljyn imusihdin puhdistusta ajaa sitten bensalla tai viinalla. Valitettavan usein siltikin kuulee lausahduksia "en aja viinalla, kun en viitsi puhdistaa öljypohjaa" tai laakeririkon yhteydessä "oli viimeisen vuoden niin kiire ettei ehtinyt avata öljypohjaa".
Ne jotka ovat T7-koneisten saabien kanssa touhunneet pitkään tietävät, että moottoreita on hajonnut tuosta syystä jo kauan ennen kuin oli edes RE85:sta Suomessa myynnissä ja toisaalta tänä päivänäkin tulee konevikaisia autoja vastaan, joilla ei ole ajettu metriäkään RE85:lla. Tähän asti täydelliseen moottoririkkoon on ennätys -02 auto 204tkm pelkällä bensalla.
Re: Biopower softa
Jos moottori on puhdas (ei ole koskaan karstoitttunut tai on kunnolla puhdistettu) niin silloinhan ongelmaa ei ole.
Yleisesti puhutuun ongelmista vuosimallien 98-03 yhteydessä. Olen kuitenkin nähnyt omin silmin karstaongelmaisen vm.05 moottorin. Siinä oli venakopan luota huohottimen takaisku poikki (suht yleinen vika vm.04->). Myös muita saman ikäluokan moottoreita on mennyt vaihtoon, mutta niistä en tiedä onko syynä ollut karstan aiheuttamat ongelmat vai mikä.
Yleisesti puhutuun ongelmista vuosimallien 98-03 yhteydessä. Olen kuitenkin nähnyt omin silmin karstaongelmaisen vm.05 moottorin. Siinä oli venakopan luota huohottimen takaisku poikki (suht yleinen vika vm.04->). Myös muita saman ikäluokan moottoreita on mennyt vaihtoon, mutta niistä en tiedä onko syynä ollut karstan aiheuttamat ongelmat vai mikä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Biopower softa
Mulla oli n. 60% sihdistä tukossa kun syyskuussa avattiin, ens viikolla avataan uudestaan varmuuden vuoksi kun oli niin älyttömän karstanen, long-life ohjelmalla menty ennen mun omistusaikaa..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Biopower softa
Tervehdys... Ja rauhallista Joulunaikaa...
Satatonnia menty jo viinalla...Eikä ongelmia...
Yli 4 sataatuhatta pahamaineisella t7:lla ja bensalla ... ei juurikaan karstaa,
mutta ei myöskään "longlife öljynvaihto välejä"
t.A
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Satatonnia menty jo viinalla...Eikä ongelmia...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Yli 4 sataatuhatta pahamaineisella t7:lla ja bensalla ... ei juurikaan karstaa,
mutta ei myöskään "longlife öljynvaihto välejä"
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
t.A