Virtalukonpohja
Virtalukonpohja
Meni virtalukonpohja isäukon femmasta (2.3t -98). Avain ei palaudu starttiasennosta muutoin kuin käsin.
Tarvikeliikkeestä sain virtalukon pohjan hankittua, "7-nastainen" pohja. Kyseessä Saabin orginaali-osa vaikka tarvikkeena ostinkin. Varaosanumeroa en nyt muista, mutta voin senkin tarvittaessa tarkistaa.
Ihmettyttää vain, kun osa on tarvikemyyjän mukaan ajonestottomaan malliin. Ajonestolliseen ei edes löytynyt osaa valikoimasta. Onko ajonestolliseen ja ajonestottomaan olemassa erilaiset virtalukonpohjat? Olisi hienoa jos joku osaisi tämän selventää... Jos oikea osanumero löytyisi, niin voisin verrata ostettuun osaan.
Myös virtalukonpohjan vaihtoa varten olisi mukava löytää/saada hyvät ohjeet jostain...
Tarvikeliikkeestä sain virtalukon pohjan hankittua, "7-nastainen" pohja. Kyseessä Saabin orginaali-osa vaikka tarvikkeena ostinkin. Varaosanumeroa en nyt muista, mutta voin senkin tarvittaessa tarkistaa.
Ihmettyttää vain, kun osa on tarvikemyyjän mukaan ajonestottomaan malliin. Ajonestolliseen ei edes löytynyt osaa valikoimasta. Onko ajonestolliseen ja ajonestottomaan olemassa erilaiset virtalukonpohjat? Olisi hienoa jos joku osaisi tämän selventää... Jos oikea osanumero löytyisi, niin voisin verrata ostettuun osaan.
Myös virtalukonpohjan vaihtoa varten olisi mukava löytää/saada hyvät ohjeet jostain...
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Virtalukonpohja
Täällä kuvasarja sylinterin irroitukseen, jos sitä hait:
http://saabworld.net/f29/ignition-switc ... 5-a-26395/
http://saabworld.net/f29/ignition-switc ... 5-a-26395/
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Virtalukonpohja
Ajonestolaite on tuo pahka päällä, "transponder" kuvissa.
Re: Virtalukonpohja
Hyvähän tuo sylinterin irroitusohjekin on olemassa, mutta nyt kaivataan ohjetta virtalukon pohjan vaihtoon.
Jos ajonesto löytyy virtalukon pahkasta, niin virtalukon pohja lienee sama oli ajonestoa tai ei?
Jos ajonesto löytyy virtalukon pahkasta, niin virtalukon pohja lienee sama oli ajonestoa tai ei?
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Virtalukonpohja
Virtalukon pohjalla ja ajonestolla ei ole mitään tekemistä keskenään.Femmaa ei löydy ilman ajonestoa. Vaihto-ohjeita löytyy etsi-napilla.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Virtalukonpohja
Näinhän mie sen aattelinki. Ihmetytti vain se varaosamyyjän kommentti, että tämä on "ei ajonestolliseen".suapas kirjoitti:Virtalukon pohjalla ja ajonestolla ei ole mitään tekemistä keskenään.
Ohjeita varmaan haulla löytyy. Aattelin vaan että jos jollaki olis linkkiä mieluusti kuvitettuun ohjeeseen...
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Virtalukonpohja
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Virtalukonpohja
Manuaali kyseessä tässä tapauksessa... Kuvasta päätellen vänkärin penkin irroittaminen ei ole välttämätöntä?
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Virtalukonpohja
Muutama ruuvi oli niin hauskasti siellä sivulla että tyydyin poraamaan verhoukseen reiät joista ruuvimeisseli meni läpi. Ei tarvinnut purkaa verhouksia niin paljoa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Virtalukonpohja
Se verhoilu antaa myös periksi sen verta että pääsee räikällä vääntämään auki ne pahimmat paikat. Vaatii vain hieman viduduksen sietoa.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Virtalukonpohja
Manuaalivaihteisessa pitää koko keppihässäkkä irroittaa.
Eli keskikonsolin muovit irti, nelonen päälle ja tiukka lukitustappi vaihdetangon ja alumiinikehikon reikään.
Samoin tiukka tappi vaihdelaatikon lukitusrööriin.
Itse tein sen virheen, että lukitsin osat vähän sinnepäin tiukasti, kasatessa ei sitten pakkilukko antanut irroittaa avainta ilman kepin vänkäystä toisella kädellä
Vaihdetangon irroitus laatikon vivustosta vaatii joko nälkäkurjen ruumiinrakennetta tai reilu puolimetristä jatkovartta + niveltä hylsn kaverina, että pääset sohimaan tangon pooriakselin lukituspultin auki. Ei ole WISsiä nyt käytössä, mutta olikohan 13 millin kannalla?
Sitten koko vaihdehässäkkä kytiin ja vaikka ruuvipenkkiin ylösalaisin. Pakkilukon hilut pois, niin virtalukon pohjan torxit ovat näkösällä (laita lukitetta niihin, molemmissa vaihtamassani pohjassa ruuvit olivat löysällä). Sen pakkilukon peltilevyn ruuvin alta tipahtaa outo silikoonilta vaikuttava knööli sinne virtalukon pohjan viereen, laita se takaisin peltilevyn ja rungon väliin.
Sitten kasaus käännetyssä järjestyksessä. Suosittelen mielenterveyden kannalta hankkimaan kaverin apuun siinä vaiheessa, kun vaihdetankoa ujutetaan haitarikumin läpi laatikon vivustoon.
Onnistuin sen yksinkin tekemään, mutta oli se pirunmoinen savotta
Ekakerralla nyppäsin väkärin jakkaran taaemmas:
Eli keskikonsolin muovit irti, nelonen päälle ja tiukka lukitustappi vaihdetangon ja alumiinikehikon reikään.
Samoin tiukka tappi vaihdelaatikon lukitusrööriin.
Itse tein sen virheen, että lukitsin osat vähän sinnepäin tiukasti, kasatessa ei sitten pakkilukko antanut irroittaa avainta ilman kepin vänkäystä toisella kädellä
Vaihdetangon irroitus laatikon vivustosta vaatii joko nälkäkurjen ruumiinrakennetta tai reilu puolimetristä jatkovartta + niveltä hylsn kaverina, että pääset sohimaan tangon pooriakselin lukituspultin auki. Ei ole WISsiä nyt käytössä, mutta olikohan 13 millin kannalla?
Sitten koko vaihdehässäkkä kytiin ja vaikka ruuvipenkkiin ylösalaisin. Pakkilukon hilut pois, niin virtalukon pohjan torxit ovat näkösällä (laita lukitetta niihin, molemmissa vaihtamassani pohjassa ruuvit olivat löysällä). Sen pakkilukon peltilevyn ruuvin alta tipahtaa outo silikoonilta vaikuttava knööli sinne virtalukon pohjan viereen, laita se takaisin peltilevyn ja rungon väliin.
Sitten kasaus käännetyssä järjestyksessä. Suosittelen mielenterveyden kannalta hankkimaan kaverin apuun siinä vaiheessa, kun vaihdetankoa ujutetaan haitarikumin läpi laatikon vivustoon.
Onnistuin sen yksinkin tekemään, mutta oli se pirunmoinen savotta
Ekakerralla nyppäsin väkärin jakkaran taaemmas:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Virtalukonpohja
Tein samoin tuon -98 femman remontissa.Mertmi kirjoitti:Muutama ruuvi oli niin hauskasti siellä sivulla että tyydyin poraamaan verhoukseen reiät joista ruuvimeisseli meni läpi. Ei tarvinnut purkaa verhouksia niin paljoa.
Antoi periksi uudemmassa, mutta ei tuossa vanhemmassa.Makwe kirjoitti:Se verhoilu antaa myös periksi sen verta että pääsee räikällä vääntämään auki ne pahimmat paikat. Vaatii vain hieman viduduksen sietoa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Virtalukonpohja
Miten tässä alkoi yhtäkkiä tuntumaan, ettei olekaan ihan pikkuhommasta kyseTermos kirjoitti:Manuaalivaihteisessa pitää koko keppihässäkkä irroittaa.
Netin syövereistä olen koittanut jotain kuvallisia ohjeita kaivaa, mutta vielä ei ole vastaan tullut...
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Virtalukonpohja
Huomioi alimmassa kuvassa olevat asennustarvikkeet,alumiinitölkki ja halko. Tölkin merkillä ja puulajilla ei liene merkitystä...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Virtalukonpohja
Arveleppa kun mie otin tuon auki kahdesti peräkkäin ja aikaa oli jotain kuukausi väliä. Ekalla kertaa uusin ne kepin alapään holkit ja vivuston konehuoneesta. Piti saada välykset kuriin vaihdevivustosta, kun kakkonen pomppi pois päältä.toni1976 kirjoitti:Miten tässä alkoi yhtäkkiä tuntumaan, ettei olekaan ihan pikkuhommasta kyseTermos kirjoitti:Manuaalivaihteisessa pitää koko keppihässäkkä irroittaa.
Netin syövereistä olen koittanut jotain kuvallisia ohjeita kaivaa, mutta vielä ei ole vastaan tullut...
Tokalla kertaa virtalukonpohjan takia, josta oli se palautusjousen nipukka poikki. Avain ei palautunut starttiasennosta. Tässä jupakassa muuten uusittiin starttimoottorikin, kun rouva ajoi starttipäällä. Oli kuulemma nykässyt oudosti 1,5km ajon jälkeen. Siinä vaiheessa vissiin oli startti saanut tarpeeksi jenggaa. Sisuskalut oli muuten ihan rautajauhoa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01