lämpötila anturi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
antoun
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Touko 05, 2014 16:01

lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja antoun »

elikkäs OBD lukija antaa lampötila anturin vikaa koko ajan. Anturi vaihdettu ja sama homma vielläkin =/ lämmöt on pysyny tosi alhaalla koko ajan
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Onkos mulla sama vika?

P0110 Intake Air Temperature Circuit Malfunction

Onko se se imuputkessa oleva anturi?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
antoun
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Touko 05, 2014 16:01

Re: lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja antoun »

eiku se on lohkos kii. Jos vaihat sen nii sielt reiäst valuu koko ajan jäähdytin nestettä
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Olen vuoden aikana saanut samaisen vikakoodin kolmesti ja vaihtanut anturin yhtä monta kertaa. Luulin ensin, että vika oli tarvikeanturissa. Mutta originaalillakin temppuili heti vaihdon jälkeen samalla tavalla. Nyt suurimmat epäilyt kohdistuvat anturin töpseliin eli liittimeen ja siellä huonoon kontaktiin.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Saab.96 kirjoitti:Onkos mulla sama vika?

P0110 Intake Air Temperature Circuit Malfunction

Onko se se imuputkessa oleva anturi?
On imuputkessa oleva anturi.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
mrvilho
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 09:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja mrvilho »

Vissiinkin vikakoodia P0116 pukkaa? Itsellä kanssa tämän kanssa ongelmia...
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Jos lämmöt pysyy alhaalla niin myös termari vaihtoon. Toimiva ja kohtuu hintainen termari löytyy merkkiliikkeen tiskiltä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
mrvilho
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 09:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja mrvilho »

suorsa kirjoitti:Jos lämmöt pysyy alhaalla niin myös termari vaihtoon. Toimiva ja kohtuu hintainen termari löytyy merkkiliikkeen tiskiltä.
Itse vaihtanu kesällä termarin 88 asteen ja sen jälkeen pariin kertaan nesteetkin ja lämmöt ei nouse ajossa yli 50-60 asteen ellei ole pahvi keulassa vaikka pakkastakaan ei olisi kun 5 astetta. :cry:
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
antoun
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Touko 05, 2014 16:01

Re: lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja antoun »

joo itelläki sama ongelma ettei lämmöt nouse ellei oo pahvi edes...enkä edes jaksakäyttää pahvii.
Vaihdan suoraan noi tulpat sit keväällä jos hajalle menevät ja kylmämoottori nostattaa vaa bensankulutusta.
anturin liittimen vaihdoin ja johdon mutta ei. Sama juttu vielläki ei auta mikään >.< termarii nyt turha vaihtaa jos se itkee moottorin lämpötila anturista
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Kyllä on jotain häikkää autossa, jos 9-5 tarvii pahvia keulalle. Itsellä ei ole kokemusta kuin -38 asteen kelistä, mutta silloin ei vielä tarvinnut pahvia. Toki saattoi hieman hitaammin nousta lämpö normaaliin.

Tyhjäkäynnillä nousee hitaasti lämmöt
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kun nyt puhutaan lämpötila-anturin viasta, niin onko tämä lämpöjen alhaisuus todettu muutenkin kuin tuon mahdollisesti viallisen lämpötila-anturin avulla? Eli ovatko lämmöt oikeasti alhaiset, vai näyttääkö anturi alhaisia lämpöjä?

Viallisen lämpötila-anturin ei pitäisi aiheuttaa koneen todellisen lämpötilan muutosta normaalista, koska termostaatti on ihan perinteistä mallia, eikä ohjaudu tuon anturin mukaan.

Jos koneen todelliset lämmöt jää alhaisiksi ja auto antaa vikakoodia lämpötila-anturista, on autossa todennäköisesti kaksi erillistä vikaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Lisänä vielä edellisiin niin eikös joillain ole herjannut anturivikaa kun termari on ollut kokonaan auki ja lämmöt ei ole nousseet (eli auto luullut että anturivika kun lämmöt niin matalat)...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
mrvilho
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 09:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja mrvilho »

j0ne kirjoitti:Lisänä vielä edellisiin niin eikös joillain ole herjannut anturivikaa kun termari on ollut kokonaan auki ja lämmöt ei ole nousseet (eli auto luullut että anturivika kun lämmöt niin matalat)...
Toi kuullostaisi jokseenkin loogiselta vialta kun anturihan on heti termarin jälkeen ja vikakoodi tulee kun moottorin lämpötila ei nouse tietyssä ajassa siihen mihinkä anturi vaatisi ? http://www.dtcsearch.com/P0116/ tuosta ainakin ymmärsin näin. Tosin minun englannin taitoni on huono, niin voinu ymmärtää väärinki :D
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja AZP »

Termostaattihan on helppo testata hellalla, joten jos epäilee kaiken johtuvan termarista, ei muuta kuin kattila liedelle ja termostaatti irti. Jos aukeaa kuten kuuluukun siinä 90 asteen kintaalla, niin sitten etsimään vikaa muualta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
konTomi
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2007 09:37
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: lämpötila anturi

Viesti Kirjoittaja konTomi »

Minulla ei nouse lämmöt ja ajossa pudotti lämpömittarin alas ja sytytti moottorin varoitusvalon. P0116 näytti oma obd-ritsa ja kun nollasin vikakoodin, mittari nousi vaakasuoraan ja kabiinissa tuli KUUMA. Onko näin, että pelkällä termarin vaihdolla ei nyt selviä vaan myös lämpötila-anturi pitää vaihtaa?
Saab 9-5 Aero Wagon 2,3T vm. -02
Vastaa Viestiin