Moottorin lämpötila
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Moottorin lämpötila
Jos meinaat termaria hommailla niin ota orkkis 92 asteinen niin ei tarvitse enää koneen lämpömittaria kyttäillä.
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Moottorin lämpötila
Onko jollakin tarkahkoa vertailudataa kulutuksesta huonolla/hyvällä termostaatilla?AZP kirjoitti:Kulutukseen ja päästöihin ainakin alkaa vaikuttamaan kun lämmöt on alhaalla.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: Moottorin lämpötila
Jahas, lämmöt jää taas roikkumaan 75-77 asteeseen. Kaksi uutta orkkis termaria oon jo vaihtanut. Ensimmäinen kesti noin kaksi vuotta. Viimeisin ei ole ollut vuottakaan paikoillaan.
Onko ne tosiaan noin surkea laatuisia nuo originaali termarit?
Kaipa tuo tietty takuuseen menee jos kuitti löytyy, mutta vituttaa vähän väliä vaihdella noita.
Onko ne tosiaan noin surkea laatuisia nuo originaali termarit?
Kaipa tuo tietty takuuseen menee jos kuitti löytyy, mutta vituttaa vähän väliä vaihdella noita.
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: Moottorin lämpötila
Marmoritiskin vastaus oli, että ei ole kyllä muilla ollut mitään ongelmia näiden orkkistermareiden kanssa. Voisi kuulemma jopa epäillä, että autossani on jotain vikaa. Mikähän vika se mahdollisesti voisi olla, äkkiseltään en keksinyt mitään...
Ja uudella termarilla on ollut koneen lämmöt normaalit ja riitää kabiinin puolellekkin lämpöä pakkasilla.
Tietysti kaikki ei varmaan jaksa alkaa valittamaan 18€ osan takia vaan käyvät vaan suosiolla uuden kun on tarpeeksi palellut pakkasilla...
Ja uudella termarilla on ollut koneen lämmöt normaalit ja riitää kabiinin puolellekkin lämpöä pakkasilla.
Tietysti kaikki ei varmaan jaksa alkaa valittamaan 18€ osan takia vaan käyvät vaan suosiolla uuden kun on tarpeeksi palellut pakkasilla...
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Moottorin lämpötila
Jantteri kirjoitti:Marmoritiskin vastaus oli, että ei ole kyllä muilla ollut mitään ongelmia näiden orkkistermareiden kanssa. Voisi kuulemma jopa epäillä, että autossani on jotain vikaa. Mikähän vika se mahdollisesti voisi olla, äkkiseltään en keksinyt mitään...
Ja uudella termarilla on ollut koneen lämmöt normaalit ja riitää kabiinin puolellekkin lämpöä pakkasilla.
Tietysti kaikki ei varmaan jaksa alkaa valittamaan 18€ osan takia vaan käyvät vaan suosiolla uuden kun on tarpeeksi palellut pakkasilla...
Onko nesteet vaihdettu? Jos järjestelmässä pyörii jotakin töhnää mikä jumittaa termostaatin.
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Moottorin lämpötila
Mulla on kyllä kokemusta heikkolaatuisista orkkistermareista.
Vaihdoin Aeroon kesällä 2012 uuden orig. termarin samalla kun putsasin systeemin ja vaihdoin nesteet.
Samana syksynä joulun alla alkoi koneen lämmöt roikkua alakantissa.
Mitään muuta vikaa ei keksitty kuin susi termari - ja vaihtamalla asia korjaantuikin.
Vaihdoin Aeroon kesällä 2012 uuden orig. termarin samalla kun putsasin systeemin ja vaihdoin nesteet.
Samana syksynä joulun alla alkoi koneen lämmöt roikkua alakantissa.
Mitään muuta vikaa ei keksitty kuin susi termari - ja vaihtamalla asia korjaantuikin.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 162
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
Re: Moottorin lämpötila
Täällä sama ongelma 02- Aerossa. Vuoden ajettu alkuperäisellä termarilla ja taas on lämpötila alkanut roikkumaan alle 80 asteessa...
#2005,
9-5 Aero Wagon -03
9000 Aero -95 USA
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
9-5 Aero Wagon -03
9000 Aero -95 USA
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Re: Moottorin lämpötila
Järjestelmä huuhdeltu ja nesteet vaihdettu uusiin ensimmäisen termarin vaihdon yhteydessä. Tämän jälkeen toimi sen pari vuotta. Tämän jälkeen vain uusi termari ja toimi vuoden.
Eli taitaapi olla vaan kehnoa laatua nuo orkkis termaritkin.
Eli taitaapi olla vaan kehnoa laatua nuo orkkis termaritkin.
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: Moottorin lämpötila
Mulla hiipui aikanaan myös OG-kolkin marmorilta hankittu termari n. kahdessa vuodessa tuonne 80 asteen tuntumaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Moottorin lämpötila
No hemmetti, meillä Femmassa kanssa pientä hiipumista. Pitänee ottaa taas listalle. Ärsyttää kyllä huono orkkisosan vaihto, vaikkei tuo ihan mahdoton savotta olekaan. Onhan se siellä jo muutaman vuoden ollut, olisko pari kolme vuotta.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Moottorin lämpötila
Saman ilmiön olen huomannut myös.. Viime talvena vaihdettiin termari ja nyt on jo moottorin käyntilämpötila alentunut. Nykyään orkkistermari taitaa olla 89c mikäli webshoppia on uskominen..
http://webshop.saabparts.com/9-5-1998-1 ... rmostat561
Tämä seuraava on sitten ihan arvailua: Tehtaan konkurssin jälkeen, ainakin joidenkin alkuperäisosien toimittaja on voinut vaihtua. Otan hatusta ihan puhtaan esimerkin näistä termostaateista. Termostaatti on ennen ollu esimerkiksi vaikka Behr merkkinen, mutta nyt se voisi olla Gates.. On ihan luonnollista että Saabparts/orio hakee uusia toimittajia orkkisosille jos vanhat eivät joko pysty jatkamaan yhteistyötä - syystä tai toisesta.
Esimerkiksi termarissa joka meni femmaan viime talvena, orkkispaketista, oli samat tekstit stanssattuna kuin Gates:in termarissa.. Hintakin on sama esim. erään kotimaisen varaosaketjun myymän gatesin kanssa kuin webshopissa orkkisosan.. Seuraavaksi jos termari tarvitsee tässä talven aikana vaihtaa niin täytyy laittaa se Behr merkkinen.
http://webshop.saabparts.com/9-5-1998-1 ... rmostat561
Tämä seuraava on sitten ihan arvailua: Tehtaan konkurssin jälkeen, ainakin joidenkin alkuperäisosien toimittaja on voinut vaihtua. Otan hatusta ihan puhtaan esimerkin näistä termostaateista. Termostaatti on ennen ollu esimerkiksi vaikka Behr merkkinen, mutta nyt se voisi olla Gates.. On ihan luonnollista että Saabparts/orio hakee uusia toimittajia orkkisosille jos vanhat eivät joko pysty jatkamaan yhteistyötä - syystä tai toisesta.
Esimerkiksi termarissa joka meni femmaan viime talvena, orkkispaketista, oli samat tekstit stanssattuna kuin Gates:in termarissa.. Hintakin on sama esim. erään kotimaisen varaosaketjun myymän gatesin kanssa kuin webshopissa orkkisosan.. Seuraavaksi jos termari tarvitsee tässä talven aikana vaihtaa niin täytyy laittaa se Behr merkkinen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Moottorin lämpötila
Jos haluaa alkuperäis "laatua" niin silloin kiertää kaukaa kaiken maailman taervikkeet joihin Gates kuuluu.
http://www.motoradusa.com/
http://www.motoradusa.com/
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Moottorin lämpötila
Niin.. Gatesin termostaatissa lukee Motorad.. Ainakin niissä joita olen katsellut.. kuten myös siinä orkkispaketissa olleessa termarissa joka meni viime talvena femmaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Moottorin lämpötila
Ja suosiolla tuo suurempi 92 asteinen.
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Moottorin lämpötila
Siis Gates ja MotoRad ovat täysin eri yhtiöitä.
Se termostaatti on siis jomman kumman tekemä / teettämä.
Ja niin kuin sanottua jos siis haluaa alkuperäis "laatua" niin valtsee sen MotoRad version.
Se termostaatti on siis jomman kumman tekemä / teettämä.
Ja niin kuin sanottua jos siis haluaa alkuperäis "laatua" niin valtsee sen MotoRad version.
Saab 9-5 2.0t 1998