Ilmastoinnin jälkiasennus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Puolesta
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 07:37

Ilmastoinnin jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Puolesta »

Millainen homma on asennuttaa ilmastointi 9-5:n. Tuleeko kalliiksi?
9-5 2.0 sedan vm.2002
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ilmastoinnin jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jo pelkästään kojelaudan purkaminen ja ilmanvaihtomodulin vaihto tuplaa auton hinnan koska epäilen että kyseessä on alkuvuosien femma. Lisäksi johtosarjaa, putkistoa ja kenno/kuivain pitää asentaa joten pikkasen on isohko pieti. Harkitse mielummin auton vaihtoa, tuollainen ilmastoimaton on sopiva tehoprojektin aihio.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
pmj
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: Ilmastoinnin jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja pmj »

Näitäkö on saanut ilman ilmastointiakin?
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Ilmastoinnin jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja karg »

Joo ainaskin noita alkupään malleja on tullut muutama vastaan, missä ei oo kylmäkompuraa ollenkaan.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ilmastoinnin jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kyllä femmassa on AC ollut alusta-alkaen, mutta ei ACC:tä. Alla saab parts tietoa ja kompurat.
95 1999–2003 Ac Compressor Fits VIN range up to 33010532
95 2003–2009 Ac Compressor Fits VIN range 33010532 to 43516056

Mutta tietty joku ostajahan on voinut säästää dineroja ja ruksannut poistettavaksi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
eeskola
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue

Re: Ilmastoinnin jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja eeskola »

En tiedä, onko joutunut erikseen ruksaamaan poistettavaksi vai miten päin on mennyt, mutta alkupään autoja on todellakin ilman ilmastointia.

Omakin käyttövessa on juuri noita malleja. Noh, eipä voi sitten ilmastointi hajotakaan.

E
Kersti91
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 18:58
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ilmastoinnin jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Kersti91 »

Kaikkien ilmastoinnin osien hankinta, johtosarja?, uusi kuivain, moniurahihna vaihtoon, uudet kylmäaineet. Hintaa 280-2000 €. Huonolla tuurilla joudut ostamaan toisen auton varaosiksi. Josset itse osaa hoitaa hommaa niin kyllähän sen liikkeessä saa 2000-5000 €. Paljos oli Saabilla hintaa?
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Ilmastoinnin jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Termos »

core2 kirjoitti:Kyllä femmassa on AC ollut alusta-alkaen, mutta ei ACC:tä. Alla saab parts tietoa ja kompurat.
95 1999–2003 Ac Compressor Fits VIN range up to 33010532
95 2003–2009 Ac Compressor Fits VIN range 33010532 to 43516056

Mutta tietty joku ostajahan on voinut säästää dineroja ja ruksannut poistettavaksi.
Jaaha, meinaatko tosissasi, että kuvan lämmönsäätöhanikoista pitäisi kabiiniin saada ulkoilmaa viileämpää puhallusta :lol:

Eipä vielä 10 vuoden yhteisen taipaleen aikana niin ole käynyt kertaakaan. Kompurankin joku pitkäkyntinen on tieten käynyt noukkimassa konehuoneesta, kun itse en sitä esmes apulaitehihnaa vaihtaessa löytänyt.

Kuva
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ilmastoinnin jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja core2 »

Termos kirjoitti:
core2 kirjoitti:Kyllä femmassa on AC ollut alusta-alkaen, mutta ei ACC:tä.
Jaaha, meinaatko tosissasi, että kuvan lämmönsäätöhanikoista pitäisi kabiiniin saada ulkoilmaa viileämpää puhallusta :lol:

Eipä vielä 10 vuoden yhteisen taipaleen aikana niin ole käynyt kertaakaan. Kompurankin joku pitkäkyntinen on tieten käynyt noukkimassa konehuoneesta, kun itse en sitä esmes apulaitehihnaa vaihtaessa löytänyt.
Kysäsinpä jannulta joka näitä jälleenmyyjien autotilauksia trolliin välitti saabin pääkonttorilta, hän kertoi jotta kyllä niitä AC:n poisruksauksia oli yllättävän paljon sanoi jotta, jos oli vaikka 150 auton päivittäistilaus eri puolille maailmaa niin AC poisruksauksia oli pohjoismaihin noin 10 prossan luokkaa ja taas muualle mualimaa AC:n tilalle ruksattiin ACC jotenkin loogista.
Tuo sun pirssisi taitaa olla juuri näitä (pihdattuja femmoja).

AC mallissahan on vain tämä AC-nappula jossa lukee AC-ON ja AC-OFF, mutta säädöt on tehtävä manuaalisesti muista nappuloista ei Auto toimintaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ilmastoinnin jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Loogisin ja simppelein tapa on kyllä hommata se ilmastointi autoa vaihtamalla...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin