Käsijarrun korjaus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Käsijarrun korjaus
Tarkoitus olisi jarrulevyjen vaihdon yhteydessä laittaa kässärin kengät ja vaijerit uusiksi.
Levyt otin jo irti ja kattelin hieman maisemia.
Kovin ahtaalta näyttää tuon "rummun" sisällä.
Kässäri on ollut pitkään jo jumiutuvaa mallia, mitäs kaikkea kannattaa rasvata ja herkistää?
Levyt otin jo irti ja kattelin hieman maisemia.
Kovin ahtaalta näyttää tuon "rummun" sisällä.
Kässäri on ollut pitkään jo jumiutuvaa mallia, mitäs kaikkea kannattaa rasvata ja herkistää?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Käsijarrun korjaus
Käsijarruvaijeri kannattaa tarkistaa ettei jumi ja linkut voidella , jos laitat uuden vaijerin niin voitele se jo heti uutena automaattivaihteisto öljyllä niin toimii auton iän. Monessa uudessa vaijerissa ei ole juuri nimeksikään mitään sisällä ja ovat jo uutena jäykkiä käyttää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käsijarrun korjaus
Uudet vaijerit on, toi niiden voitelu on hyvä vinkki.
Oikean puolen linkku on ainakin täysin jumissa.
Täytyy ne herkistää kunnolla.
Oikean puolen linkku on ainakin täysin jumissa.
Täytyy ne herkistää kunnolla.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Käsijarrun korjaus
Tarkista, että linkun/vaijerin palautusjousi on tallessa. Muutenkin vaihtoehto jumittavien/kuluneiden linkkujen tilalle on uudet osat.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2#p1054932
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=136133
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=24913
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2#p1054932
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=136133
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=24913
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käsijarrun korjaus
No eihän siellä ollu kun toisella puolella se linkun palautusjousi paikallaan ja sekin kiinni vain linkussa.
mihin sen jousen toinen pää kuuluu kiinniittää?
Pitää tilata noi uudet palautusjouset kun toinen puuttui kokonaan ja toinen on rikki...
mihin sen jousen toinen pää kuuluu kiinniittää?
Pitää tilata noi uudet palautusjouset kun toinen puuttui kokonaan ja toinen on rikki...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Käsijarrun korjaus
Samalla kun vaihdat vaijerit, niin kaiva vanhasta Saabisti lehdestä se OG femman käsijarrun vaijerin korjaus vinkki. Ajanoloon kun niihin menee vesi sisään, niin talvella vähän kettumainen kun ei uskalla kahvaan koskea . Siinä oli joku muoviletku viritys klemmareilla kiinni, ettei vesi pääse sisään jäätymään.
Uudessa vaijerissa tuota ongelmaa ei luultavasti ole, mutta kannattaisiko tuo tehdä jo varuilta?
Uudessa vaijerissa tuota ongelmaa ei luultavasti ole, mutta kannattaisiko tuo tehdä jo varuilta?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käsijarrun korjaus
Kyllä sw mielessä kävi että sen patentin sinne virittäisi.
Miten kässärin vaijereiden päihin pääsee käsiksi kun ne sukeltaa sinne pakoputken päälle?
Joutuuko puken irroittaa?
Miten kässärin vaijereiden päihin pääsee käsiksi kun ne sukeltaa sinne pakoputken päälle?
Joutuuko puken irroittaa?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Käsijarrun korjaus
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Käsijarrun korjaus
Kyllä ne uudetkin vaijerit rupeaa äkkiä jäätymään, jos niihin ei uita sisään jotain ohutta öljyä tai glykolia ja/tai suojaa niitä päitä. Ainakin kahdet ate:n periaatteessa-kai-ihan-hyvät tarvikevaijerit on tehneet noin viimeistään parin talven jälkeen etelän eestaaskurapakkassuolavesisadekeleissä.
E
E
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Käsijarrun korjaus
Ei ole pakko ottaa putkea pois. Lämpöpeltiä irti ja pujottelee pellin pois tieltä. Ahdasta vähän siellä on, mutta noin olen ainakin kaksi kertaa onnistunut vaihtamaan vaijerit.Saab.96 kirjoitti: Miten kässärin vaijereiden päihin pääsee käsiksi kun ne sukeltaa sinne pakoputken päälle?
Joutuuko puken irroittaa?
E
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Käsijarrun korjaus
Jotain tuollaista ajattelin ja pelkäsineeskola kirjoitti:Ei ole pakko ottaa putkea pois. Lämpöpeltiä irti ja pujottelee pellin pois tieltä. Ahdasta vähän siellä on, mutta noin olen ainakin kaksi kertaa onnistunut vaihtamaan vaijerit.Saab.96 kirjoitti: Miten kässärin vaijereiden päihin pääsee käsiksi kun ne sukeltaa sinne pakoputken päälle?
Joutuuko puken irroittaa?
E
Miten oot tehnyt niille lämpöpellin ruuveille?
Ne näyttää siltä että jokainen katkeaa ku niihin koskee
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Käsijarrun korjaus
Kyllä ne pellien ruuvit on tainneet mulla aina irti lähteä. Tosin noihin on (kuten monessa muussakin autossa) kasatessa joutunut laittamaan vähän prikkaa ja muuta ruuvin ja pellin väliin pitämään peltejä paikallaan.
E
E
Re: Käsijarrun korjaus
Taannoin kun vaihdoin ex femmaan käsijarruvaijerit, huomasin että kannatinkumeja oli lyhennetty uusissa. Olisko jopa yritetty vähentää pussia joka vaijeriin jää (vedelle otollinen "kuoppa" alimmassa kohtaa)?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01