Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
Nyt auto hauettuna huollosta. Eihän siellä oikein oltu tehty mitään muutakuin tarkastuksia. Seuraavia huomioita:
1. Kytkimen kunto: Tuntuma ok!
2. Virtalukon patruuna ei palaudu aina ylös: kaukolukitus ei siksi aina onnistu
3. Jarruneste huonoa
4. Huohotinjärjestelmä vanha
5. Jarrulevyt ja palat hyvät.
6. Pintaruostetta takaosassa autoa
7. Auto ajettu kiville: vas. takana runkopalkki painunut 3-5cm 30cm matkalta, tankissa jäljet ja takapönttö lutussa.
8. Takatukivarren pitkittäiset puslat irti
9. Vaidelaatikko ja moottorin jakopäänpuoleinen pää tihkuttanut vähän öljyä.
Uutta aikaa käskivät varaamaan.
1. Kytkimen kunto: Tuntuma ok!
2. Virtalukon patruuna ei palaudu aina ylös: kaukolukitus ei siksi aina onnistu
3. Jarruneste huonoa
4. Huohotinjärjestelmä vanha
5. Jarrulevyt ja palat hyvät.
6. Pintaruostetta takaosassa autoa
7. Auto ajettu kiville: vas. takana runkopalkki painunut 3-5cm 30cm matkalta, tankissa jäljet ja takapönttö lutussa.
8. Takatukivarren pitkittäiset puslat irti
9. Vaidelaatikko ja moottorin jakopäänpuoleinen pää tihkuttanut vähän öljyä.
Uutta aikaa käskivät varaamaan.
9-5 2.0 sedan vm.2002
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
Eiks toi ole ns pienempi huolto eli öljyn ja suodattimen vaihtoa. Loput tarkastuksia. Aikamoinen lista.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
Ethän oo tuonikäistä ja kuntoista ruoskaa merkkihuoltoon viemässä?!
Eti joku pajaukko ja lista sille ja hommaat ite osat...
Eti joku pajaukko ja lista sille ja hommaat ite osat...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
en oikein tajunnut, tuliko noista joku yllätyksenä vai?
Re: Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
Öljysihti piti vaihtaa, mutta joku oli öljypoistoruuviksi keksinyt jonkun oman virityksen, joka oli jotenkin hitsattu kiinni. Eivät uskaltaneet sitä avata, kun ei ollut uutta tulppaa olemassa. Kun ei sitten öljyjä saanut pois jäi paljon tekemättä. Ilmeisesti olivat todenneet sitten, että jätetään muutkin remontit tekemättä ja tehdään pelkkä tarkastus. Ajattelin tämän huollon teettää merkkikorjaamossa, koska ostin auton juuri ja haluan hyvän ja kattavan huollon.
9-5 2.0 sedan vm.2002
Re: Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
Pyöreäksi nylpättyyn öljyproppuun oli hitsattuna kiinni mutteri tai knööliä otteen parantamiseksi? Olisi sen huoletta voinut avata, vaikka työkaluksi olisi pitänyt hakea joku muu kuin se puolen tuuman tai 13 mm avain. Mikäs se sellainen korjaamo on, jossa ei ole ulottuvilla uusia proppuja samalle päivälle millään konstilla? Jos kertoisit missä päin Suomea korjaamopalveluita tarvitset, saat todennäköisesti ehdotuksia vaihtoehtoisista laittajista.
Virtalukkosylinterin kunnostuksen (mm. putsaus, uudet haitat) tekee osaava lukkoseppä noin 50 eurolla. Mm. Auto-Avain Helsingissä palvelee vaikka postitse, jos ei satu olemaan reviirilläsi.
Virtalukkosylinterin kunnostuksen (mm. putsaus, uudet haitat) tekee osaava lukkoseppä noin 50 eurolla. Mm. Auto-Avain Helsingissä palvelee vaikka postitse, jos ei satu olemaan reviirilläsi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
jus kirjoitti:Jos kertoisit missä päin Suomea korjaamopalveluita tarvitset, saat todennäköisesti ehdotuksia vaihtoehtoisista laittajista.
Veikkaan Tamperetta, jolloin esim. nimim. Coltti ja vesa67 korjaamoineen voivat auttaa. He tuskin yrittävät päästä öljysihtiin käsiksi öljypropun reiästä.Puolesta kirjoitti:Vien auton huomenna 150 000km huoltoon Metro-autoon. Täytyy siellä puhua myös tästä.

-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
- Paikkakunta: Tampere City
Re: Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
Puolesta kirjoitti:Ajattelin tämän huollon teettää merkkikorjaamossa, koska ostin auton juuri ja haluan hyvän ja kattavan huollon.



#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (HA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t Aut. -04 (PR->KA)
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (HA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
SAAB 9-5 Wagon 2.0t Aut. -04 (PR->KA)
Re: Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
Onko Metro-auto sitten mielestänne huono huolto paikka.
9-5 2.0 sedan vm.2002
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 12:15
- Paikkakunta: Nokia
Re: Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
On, jos merkkihuoltoon haluat Nokialla M.Takala on 100 kertaa parempi paikka.Puolesta kirjoitti:Onko Metro-auto sitten mielestänne huono huolto paikka.
Re: Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
Ihan miten vaan, mutta itse veisin johonkin pajalle, saat varmasti viat kuntoon todella paljon halvemmalla, nuo tuollaiset nyt korjaa kuka vaan.Puolesta kirjoitti:Onko Metro-auto sitten mielestänne huono huolto paikka.
mitään leimoja et tarvitse tuon ikäiseen ja juo säästyneillä rahoilla ne merkkihuollon tarjottavat kahvit ja 2 kpl Marianne karkkeja kotosalla.
Porukka varmaan tietää Treen suunnalta hyviä pajoja, jossa auto saadaan asiallisesti kuntoon!
tai sitten juuri yv:tä noille nimimerkeille!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
Metro-Autossa ei todellakaan ole hinta / laatusuhde kohdillaan.
Jos hiukan viitsisit lukea tätä foorumia niin löydät aika pian ne nimimerkit jotka osaavat femman laittaa kuntoon (joilla on siis tarjota riittävät korjaamopalvelut).

Jos hiukan viitsisit lukea tätä foorumia niin löydät aika pian ne nimimerkit jotka osaavat femman laittaa kuntoon (joilla on siis tarjota riittävät korjaamopalvelut).

Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
Öljysihdin nyt ajattelin metrossa vaihdattaa ja kysäsen virtalukkoa. Täytynee sitten kaikki muut remontit teetättää coltilla ja jatkossa taidan luottaa asiantuntemukseenne saab-harrastajina. 

9-5 2.0 sedan vm.2002
Re: Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
Onko se rikki, kun se pitää vaihtaa? Yleensä puhdistus riittää.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=122145
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=122145
Re: Saab 9-5 2.0 2002 150 000km huolto
Joo ei sitä tiedäkään, onko se niin huono, että vaihtaa täytyy, mutta valmistaudun siihen henkisesti. 

9-5 2.0 sedan vm.2002