Lämmityslaitteen korjaus
Lämmityslaitteen korjaus
Eli vinkkejä kysyisin miten kuljettajan puolelle vaihdetaan alumiininen vipu muovisen hajonneen tilalle lämpötilan säätömoottorin alle kun se keltainen osahan pitäisi saada poistettua....t.jäsen nro 744.
Re: Lämmityslaitteen korjaus
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Lämmityslaitteen korjaus
Tuon linkin kyllä löysin mutta tuossa ei poisteta tuota keltaista muovi osaa joka pitää minun mielestäni saada pois että tuo alumiinivarren holkki pääsee menemään paikoilleen...
Re: Lämmityslaitteen korjaus
Mistä kohtaa se vipstaaki on hajonnut? Jos akseli (eli se keltainen jos oikein käsitin) on poikki, niin sen akselin pitäisi mennä alumiiniholkin sisään. Onko se nyt hajonnut jotenkin niin, että holkkia ei voi työntää keltaiseen akseliin?
Re: Lämmityslaitteen korjaus
Se katkennut osa akselia piti kaivaa pois reiästä. Meillä se vaati melkoista voimaa, kun oli ahdasta... Muistaakseni se piti työntää sinne tavallaan ilmakanavaan ja repiä sitten alas. Kai tästä jotain tolkkua sai?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Lämmityslaitteen korjaus
Joo eli rikki on se valkoinen muovi vipu joka tulee tuohon keltaiseen kiinni eli kiinnityskohdastaan murtunut kahteen osaan , itse keltainen osa on ehjä.
Re: Lämmityslaitteen korjaus
myllypa kirjoitti:Joo eli rikki on se valkoinen muovi vipu joka tulee tuohon keltaiseen kiinni eli kiinnityskohdastaan murtunut kahteen osaan , itse keltainen osa on ehjä.
Helpoin tapa korjata vika on hankkia pelkästään uusi kääntövipu. Saa sekä alumiinista kuin myös tietysti muovista valmistettuja. Taatusti helpoin korjaus!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Lämmityslaitteen korjaus
Kääntövipu kannattaa uusiakin heti, koska se toimii stopparina moottorille.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Lämmityslaitteen korjaus
Joo nyt on korjattu ja alumiininen korjausosa löytyi Joensuusta Hartikaiselta josta sain tiedon täältä foorumilta tulleen vihjeen perusteella , hienoa että löytyy porukkaa joka laittaa tietonsa jakoon. Sain holkilla varustetun vivun asennettua paikoilleen vaikka oli vähän ahdastakin. T.jäsen nro 744
Re: Lämmityslaitteen korjaus
Lainaan tätä topiccia, eli onko kellään muulla hajonnut speedpartsilta peräisin oleva korjauspalikka? Siis se missä on akseli ja rajoitin. Jokin aika sitten lakkasi taas puhaltamasta lämmintä, tänään sain sitten aikaseksi avata sen mekanismin kuskin puolelta uudestaan. Sieltähän tipahti saman tien se muovinen rajoitinvarsi kahtena kappaleena ja se akselin oli ottanut vauriota. Onneksi oli ylimääränen toppari varalla nii sai korjattua mutta saa nähä kauanko kestää.
Re: Lämmityslaitteen korjaus
Muovinen korjausosa hajosi useampaan otteeseen. PCS ei enää myy alumiinista, mutta myllypan viestistä voi lukea, mistä alumiinisen voi vielä mahdollisesti löytää. Jos joku tietää mistä muualta alumiinista vielä saa, niin voi toki kertoa tähän.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Lämmityslaitteen korjaus
Ittellä hajos myös tuo PCS:n korjasvipu. Elikkä se rajoitin meni poikki ja kun en heti sitä kerennyt korjaamaan reissun päällä, niin sehän murjo koko kamppeen atomeiksi, sitä lämmityksen säädön vivun tynkää myöten.. Nooh, alku järkytyksen jälkeen kysyin PCS:ltä takuuosaa ja he lähetti varaosan. Ensimmäiseksi liimasin rajoitin vivun kiinni muovitankoon. Enää ei ollut kuin mielenkiintoisin skenaario edessä, elikkä tuo tyngän liimaaminen takaisin paikolleen Yllättävää kyllä, onnistuin liimaamaan sen ilman yhtään viipalointia ja purkamista. Laittaa vaan kuskin penkin makuuaseentoon ja mahd. taakse. Sen jälkeen kytkinpoljin hirttää pohjaan, että näät sinne koloseen, minne se vipu pitäisi laittaa. Sen jälkeen se akselin pätkä ja korjausakseli liittää keskenään pömpelin sisällä. Pysyy yllättävän hyvin se pätkä siinä korjausakselissa. Sen jälkeen ei muuta kun liimaa maltilla sitten tuohon pompelin puolelle muoviosaan ja osat kohistella paikalleen. Täytyy sanoa, että ei kyllä paljoa isompi pää tuonne tilaan enää mahdu. Elikkäs jos tartte asennusapua/henkistä apua tämän kanssa, niin Oulusta löytyy ainakin yksi tarpeeksi pieni päinen
Ex-Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98
#6963
#6963