Tuli tossa aamupäivän askareina laitettua uusi moottori siipineen (Laakkosella 282euroa) Aeroon. Noin tunnin jopi, huollossa arvio vaihdosta oli satanen.
Kekäleet oli vanhassa lopussa, lähti huonosti pyörimään.
Autolla on ajettu 191 521 km, ja siinä on ollut uudesta Webasto joka selittää kulumisen.
Ainoastaan eniten ihmetyttää autossani suuri saaressa tehtyjen osien määrä, tonnaristani en ole epähuomiossa löytänyt British made- osia
eli ilmeisesti ei ollut mikään paha rasti? Itselläni on tuo puhaltimen vaihto myös edessä, pakkaa hieman tärisemään suuremmilla nopeuksilla, kun viime kesänä tuli kaivettua sieltä lehtiä pois jo sain samalla puhaltimesta pienen palan irti, eli on varmaan hieman epätasapainossa. Mahtaako johtua noista hiilistä, kun pari kertaa ollut että ei puhallin ole lähtenyt päälle kun vasta pienellä viiveellä
Samat oireet, täräyttämällä lähti heti käyntiin. Vaihto-ohjeet löytyi pdf muodossa foorumilta hakemalla.
Jos olisi ollut V***on pintakova alusta, niin varmaan olis toiminut pitempään
Ansis kirjoitti:Samat oireet, täräyttämällä lähti heti käyntiin. Vaihto-ohjeet löytyi pdf muodossa foorumilta hakemalla.
Jos olisi ollut V***on pintakova alusta, niin varmaan olis toiminut pitempään
Pörinää pitää tuo moottori vähän minullakin. Lienee sitten vaihto edessä. En löytänyt tuota ohjetta, voitko laittaa linkin?
Vai onkohan tuo vähän äänekkäämpi rupelin ääni merkki lämppärin moottorin hajoamisesta? Kun laittaa sisäilman kierron päälle niin ratin alta alkaa kuulua niinkuin potkurilentokoneen ääni..
Jos meteli kasvaa sisäkierrolla, niin epäilen kotelossa olevan lehtiä tms.
Mullakin oli siivottavaa akvaariossa jo pirusti, ja näissä 9-5 filtteri on vasta puhaltimen jälkeen, kuten vissiin kaikissa "nykyautoissa".
Ansis kirjoitti:Jos meteli kasvaa sisäkierrolla, niin epäilen kotelossa olevan lehtiä tms.
Mullakin oli siivottavaa akvaariossa jo pirusti, ja näissä 9-5 filtteri on vasta puhaltimen jälkeen, kuten vissiin kaikissa "nykyautoissa".
Kyllä tonnari on hyvä pirssi
Se on tavallaan parempi kuin 9-5.. Ainakin maantiellä vakaampi kulkija. Semmonen möhkö ministeripirssi. Ja niinpä takanakin mahtuu istumaan.
Jaa että ei se lämppäri olekaan sitten rikki? No pitää avata ja putsata näin aluksi. Lentokonetehtaan tuotteesta pitääkin vähän lähteä pörinää..
Minulla lämppärin moottorista kuuluu pientä kitinää. Ei tasaista, vaan piipityksen tapaista ihan kuin joku siipi joka kierroksella ottaisi kiinni. Ei mitenkään haittaa itseäni eikä kuulu, kun radio on päällä. Mutta kun auton sammuttaa niin 1-2 sekuntia kuuluu ääni ja sama kun joskus tyhjäkäynnillä ilman radiota laittaa tuulettimen off-asentoon, niin ääni sammuu. Onnistuukohan joku kikka tällaiselle ei auton tekniikasta mitään tietävälle asian korjaamiseksi. Auto on 4 kuukautta vanha ja takuuta tietysti jäljellä ja voin korjauttaa sen seuraavassa huollossa, kun en viitsisi työaikaa käyttää huoltokäntiin. Merkkikorjaamotyöajat kun näyttää olevan virka-aikoja. Toinen asia on jarrujen vinkuminen liikkeelle lähtiessä, josta on ollut puhetta jossain aikaisemminkin ja hoituisi jollain voitelulla. Huollon lykkääminen ei ilmeisesti vahingoita jarruja?
Ansis kirjoitti:Jos meteli kasvaa sisäkierrolla, niin epäilen kotelossa olevan lehtiä tms.
Mullakin oli siivottavaa akvaariossa jo pirusti, ja näissä 9-5 filtteri on vasta puhaltimen jälkeen, kuten vissiin kaikissa "nykyautoissa".
Kyllä tonnari on hyvä pirssi
Syksy on viheliästä aikaa... eli itselläni lämppärissä oli viimeksi tosi pieni koivun lehti, joka piti hirveää älämölöä niin sisälle kuin ulos. Kolmas puhdistus riitti minulle -> ostin itikkaverkkoa, leikkasin sopivaan kokoon ja liimasin suojakanteen ilmanottoritilöiden alapuolelle. Toivottavasti puiden lehdet pysyy jatkossa ulkopuolella.
Tätä olen itsekin suunnitellut, kunhan ilmat lämpiää senverran että ulkona viitsii tuollaisia puuhastella. Autoni paikka taloyhtiön pihalla on suuren koivun alla, joten voi sitä roskan määrää. Puhumattakaan sitten kesäpäivinä puusta tippuvasta sokeriliemestä.
Musti
Itselläni on aivan sama tilanne, auto aina hienossa kunnossa ja saa oikein urakalla puunata että nuo tahmeat pisarat irtoavat, kunnon vahapinta hieman helpottaa asiaa.
Täytyypi itsekkin virittää tuota mustaa itikkaverkkoa sinne ritiloiden alle