viina-softaa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Esa Elonen
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Helmi 28, 2015 19:23

viina-softaa

Viesti Kirjoittaja Esa Elonen »

en jaksanu ettiä joten onko raumanseudun lähellä ko palvelua.
pitäis varmaa tehdä jotain tuohon omaani.
ainiin.. edelleen dvd kartta hakusessa jos löytyis täältä suomesta
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2135
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja Termos »

Esa Elonen kirjoitti:en jaksanu ettiä joten onko raumanseudun lähellä ko palvelua.
pitäis varmaa tehdä jotain tuohon omaani.
ainiin.. edelleen dvd kartta hakusessa jos löytyis täältä suomesta
En sitten minäkään jaksanut ettiä, mutta myyntipalstalla kaupattiin hiljattain karttapäivityksiä.
Ei tartte jaksaa kiittää :lol:
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
petriky
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Joulu 14, 2014 05:07
Paikkakunta: Hamina

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja petriky »

Viina hommissa en voi auttaa, mutta navi DVD:n hankin vasta joku aika sitten itelle Hollannista, hyvin pelaa ja s:postilla ja englannilla homma hoituu muutamassa päivässä.
Laita yv:tä jos kiinnostaa , voin antaa yhteystiedot tai hankkia, ostaa itse DVD:n ja lähettää sulle.
9-5 AERO -05
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

Esa Elonen kirjoitti:en jaksanu ettiä joten onko raumanseudun lähellä ko palvelua.
pitäis varmaa tehdä jotain tuohon omaani.
ainiin.. edelleen dvd kartta hakusessa jos löytyis täältä suomesta
Kannattaako sitä, jos kuitenkaan sitten ei välttis jaksa. Sori, oli sen verran flegu kysymys. Ehkä kantsil mainita kulkuneuvo mihin viinaa aiot tankata.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1627
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja suapas »

Minun mielipide on, että viinasoftaa ei kannata laittaa vanhempiin vehkeisiin. Eikä ehkä uudempiinkaan. Polttoainekuluissa säästö on niin pientä,tai plusmiinusnolla. Ja kun otetaan mahd.viat ja muut häiriöt huomioon, homma voi lyödä perseelleen remonttikuluissa. Mut jokainen voi tehdä autolleen, niinkuin haluaa. :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 761
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Lisääntynyt alavääntö on jotain mitä bensamies ei ymmärtää voi :D
Raumasta en tiedä, mutta jcarlson vaikutta Vaasassa. Häneltä löytyy viinahommiin apu.
Lähempänä tosin taitaakin olla Kangasala ja vesa67. Myös hän auttaa viinamäen miehiä.
Viimeksi muokannut Jonenii, La Maalis 14, 2015 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 -88
9-3 Cab -00 RE85
9-3 TTID SC -10
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10748
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ja se viinasoftan olemassaolohan ei sitä auton moottoria riko.
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1627
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja suapas »

Jonenii kirjoitti:Lisääntynyt alavääntö on jotain mitä bensamies ei ymmärtää voi :D
Mulla noissa sigun molemmissa viinasofta, ja en tuota eroa perstuntunmalta huomaa. Oli tankissa kumpaa vaan... Tosin vanha perse on jo sen verran tunnoton.... :D
Se on totta, et ei se softa autoa riko... :wink:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 761
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

^joko softasi on huono tai olet ehkä ajellut vain yhden tankin kokeilun viinalla (etanolipitoisuus alhainen) jos eroa et huomaa. Takamukseesi en ota kantaa.
900 -88
9-3 Cab -00 RE85
9-3 TTID SC -10
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3354
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Olen samaa mieltä jonenii:n kanssa.
9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -10 (KA), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1013
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja Raser »

suorsa kirjoitti:Olen samaa mieltä jonenii:n kanssa.
Heh, no mun äänet menee taas nimimerkille suapas.

Tuskimpa tota eroa oikeesti kukaan sokkotestissä huomaisi!?! Se on sama efekti kuin ralliratin asennus, meinaan kun tankkaa etanoliseosta, heti tuntuu siltä että tuli ainaki viiskyt heppaa tai nyyttöniä lisää :lol:
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 618
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Ite huomasin vaihdon bensalle kokolailla heti, koneesta katoaa alavääntöä senverran reilusti.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Goldberger
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
Paikkakunta: Kotka/Vantaa

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja Goldberger »

Jos nyt kysyy että jos ei rahalla ole väliä et kumpaa tankkaa niin kumpi on parempi? Eli onko viinasta mitään muuta hyötyä ku se että hieman halvempi ajaa vai onko se jopa bensaa parempi? Sen mitä oon lukenu niin paska lähtee pois et periaatteessa puhtaampi vaihtoehto koneelle mitä oon ymmärtäny mutta jos bensaa ja viinaa muuten vertaa niin onko koneen kestävyyden yms kannalta mitään merkitystä?

Se hyväpuolihan on et molempia voi tietenki käyttää ku muutoksen tekee mutta oon tässä puntaroinu sitä suoraan auton kestävyyden kannalta et onko siinä mitään järkeä. Bensalla kuitenki ajettu todella isoja kilometrejä ja kone on kestäny jos on vaan viittiny huoltaa säännöllisesti.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4433
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Bensalla on ajettu isoja kilometreja koska etanolia ei ole kovin pitkään ja laajalti ollut saatavilla.
Lisäksi useimpia ihmisryhmään kuuluvia pelottaa muutokset joten ajetaan sillä mitä ennenkin on käytetty.

Bensakäyttöisiä moottoreitahan ne jatketun tehdastakuun kattaneet koneetkin olivat ja niitä korjailtiin ja vaihdettiin kokonaisia alakertoja 2000-luvulla aika paljon enemmän kuin nyt etanolikäytön aikana rikkoontuneita jo valmiiksi karstoittuneita on mennyt.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, ng9-3 1.8tA -03, Opel Ampera -12

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1424
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: viina-softaa

Viesti Kirjoittaja 3J »

Raser kirjoitti: Heh, no mun äänet menee taas nimimerkille suapas.

Tuskimpa tota eroa oikeesti kukaan sokkotestissä huomaisi!?! Se on sama efekti kuin ralliratin asennus, meinaan kun tankkaa etanoliseosta, heti tuntuu siltä että tuli ainaki viiskyt heppaa tai nyyttöniä lisää :lol:
No ei ehkä 50, mutta laskettuna noin +25hp ja +30Nm on aika lähellä, ainakin tässä 2.3t:ssä. Kyllä sen jo huomaa. Vai oikeastiko väität ettei tuota huomaisi sokkotestissä? Varsinkin kun on ajanut monta tankkia etanolia ja tankkaa vaihteeksi bensaa, siinä se parhaiten tuntuu. Ohitus vitosella 80 alueella ero on myös huomattava, bensalla ei liiku mihinkään vaan vaatii nelosen.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Vastaa Viestiin