Virtaa on, ei starttaa..

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
zaappi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2012 10:22

Virtaa on, ei starttaa..

Viesti Kirjoittaja zaappi »

Vanhuus / laiskuus iskee... Varmaan on monta topicia mutta kysyn kuitenkin.

Eli tänään sattui niin , että ei pyörittänyt starttia , mutta kun työnnettiin autoa nelonen silmässä puoli metriä, lähti käyntiin kuin palmun alta.

Ihan tuttua touhua nuoruudesta, taunuksien, yms., ajalta, mutta perheen ykkösauto pitäisi nyt kuitenkin saada varmuuteen toimivuudesta....

Startin johtojen hapettuminen/kiristys, solenoidi....????

Autolla, 2002 9-5 2.0 farkku , olin syvällä , paljon pohjakosketuksella olevalla lumisella metsätiellä....

???? :?: :?: :?: :?: :?:
MLE
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 19:15
Paikkakunta: Akaa Kylmäkoski

Re: Virtaa on, ei starttaa..

Viesti Kirjoittaja MLE »

Moi,
Jos vikaa ei löydy startin päästä, niin tarkista kuskin jalkatilasta startin rele ja sieltä voi myös mitata toimiiko virtalukonpohja. Itsellä vika oli virtalukonpohjassa.

Marko
9-3 2.8TS Aero SC -06
9-3t coupe SE -99
TECH 2
asillanp
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Tammi 16, 2010 22:36
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Virtaa on, ei starttaa..

Viesti Kirjoittaja asillanp »

Juuri sateessa asian kanssa painiessa, vika löytyi lopulta 10mm pultin alta johon ilmeisesti herätysjohto solenoidille menee. Samassa ryppäässä sartilla on myös 13 ja 12mm pultit. Huonosti näkee imusarjan ja muun roippeen haitatessa näkyvyyttä.
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Virtaa on, ei starttaa..

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Ainakin 9-3:ssa startille pääsee alapuolelta kohtuu hyvin.
homosaabiens
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Elo 19, 2009 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virtaa on, ei starttaa..

Viesti Kirjoittaja homosaabiens »

Itselläkin tätä samanlaista ongelmaa kuin monessa topicissa on jo käsitelty. Eli välillä pyörittää starttia heti, välillä saa käännellä kauan avaimesta ennenkuin tapahtuu mitään. Mittasin starttireleeltä että sinne tulee virta joka kerta kun avaimesta vääntää, joten virtalukon pohjan pitäisi olla kunnossa. Testasin relettä ja se vetää ja kytkee kun annoin akulta suoraan virtaa. Tuolta releeltä ainakin virtakaavion mukaan menee kytkentä suoraan startin solenoidille, eikö niin? Startti vaihdettu vuoden sisään pari kertaa, mutta ongelma palannut aina. Onko nyt siis ainoa vaihtoehto että startti taas sökö, tai että herätevirta vuotaa maahan jossain starttireleen ja startin välissä? Kuinka vaikea homma on tuon releen ja startin välisen johdon vaihtaminen? Auto on manuaali, ja ajoneston ledi sammuu kun avaimesta kääntää. Olisiko vinkkejä miten tästä eteenpäin? Täytyy varmaan mitata tuleeko virta startille asti, mutta nyt auto ei liiku mihinkään ja hiekkapihalla sen nostelu ja alle meneminen hieman hirvittää.
9-5 Wagon 2,0t E85 -04
homosaabiens
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Elo 19, 2009 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virtaa on, ei starttaa..

Viesti Kirjoittaja homosaabiens »

Sen verran päivitystä, että heti starttas kun käytin releen tilalla hyppylankaa. Eli jostain syystä rele ei vedä vaikka akulta suoraan virtaa antaessa vetää ja kontakti syntyy 30 ja 87 pinnien välille. Muidenkin kannattanee tsekata toi relehomma, vaikka ilmeisen harvinaista että ne hajoavat. Nyt pitäis vaan löytää vaihtorele Pk-seudulta.
9-5 Wagon 2,0t E85 -04
Vastaa Viestiin