Alustan puslat

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
petriky
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Joulu 14, 2014 05:07
Paikkakunta: Hamina

Alustan puslat

Viesti Kirjoittaja petriky »

Tarkoituksena on mennä keväällä Saabiantille vaihdattamaan etu / takatukivarsien, apurungon ja vakaajien kaikki puslat. Foorumilla on ollut juttua alustan puslista, mutta olisko jollakin tietoa / käytännön kokemusta mitkä puslat kannattaisi vaihtaa Powerflexiin ja mitkä originaali kumipusliin.
Ja kummat koneen ja vaihdelaatikon pusliksi :?: Tulisi sellainen koottu lista , mistä voisi olla iloa muillekin , kun noi puslat taitavat olla vähän sellaista kulutus tavaraa :?
Tarjouspyynnön jo lähetin Saabiantille ja vastauskin tuli, missä oli eroteltuna kaikkien puslien hinnat, sekä työn osuus. Kaikki puslat oli hinnoiteltu originaaleihin, mitkä nekään ei ihan halpoja ole. Saisi suunnilleen samalla rahalla Powerflexit, jos netistä tilaisi.
Originaali puslien hinta Saabiantilla n. 450 euroo ( 18 kpl )
Auto siis MY05 Aero
9-5 AERO -05
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Alustan puslat

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Normaalisti vaihtoa kaipaavat femman alustan puslat on seuraavat:

Taka poikittaistukivarsien uloimmat puslat 4kpl, Lemförder 32e/kpl 3v takuulla
Taka pitkittäistukivarsien etupuslat 2kpl, näihin kannattaa laittaa powerflex n. 80€/pari
Etuapurungon ja korin väliset puslat 6kpl, tosin pelkästään takimmaisen parin vaihto riittää ja ei tartte apurunkoakaan irrottaa, polyuretaaniset ~60€/pari.
Jos etuapurunko käytetään kentällä, niin silloin kannattaa toki kaikki 6kpl polyuretaaneja vaihtaa ja katsoa tarkasti vakaajan runkokumeja.

Muita puslia femma juurikaan ei syö edes 400tkm ajosuoritteella, joten kaikkien alustan puslien vaihtoa just-in-case en katso tarpeelliseksi, paitsi tietysti jos on normaalista poikkeavaa kulumaa puslissa.

Yllämainittujen puslien vaihto Suomihinnoilla 200€ + 80€ + 50€.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Alustan puslat

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Vaihdoin apurungon puslat uretaanisiksi ja meteli auton sisällä kasvoi selkeästi. Fiksua olisi varmaan ollut päivittää taaimmaiset uretaaniin ja muut jättää kumille.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
asillanp
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Tammi 16, 2010 22:36
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Alustan puslat

Viesti Kirjoittaja asillanp »

Meteli tosiaan lisääntyi. Uretaanin asennus apurunkoon on kaiketi helpompi kuin alkuperäisen, kun apurunkoa ei tarvitse ottaa kokonaan irti. Tosin etupäähän tuli alatukivarren molemmat puslat uretaaniset samalla apurungon puslien kanssa. Silmin nähden tukivarsien puslissa ei moittimista ollut.
"pitkittäistukivarsien etupuslat 2kpl, näihin kannattaa laittaa powerflex" Minä vaihdatin kumisia vuoden välein kahdesti. Nyt on uretaania ja vuosi alkaa olla takana. Kumit tuli kokeiltua..
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Alustan puslat

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Alustaremppaa suunnittelen ja tarkoitus on vaihtaa taakse nuo 4 poikittaistukivarsien puslaa ja etupuslat, nämä uretaanisiin. Samalla asennan viimeinkin jo ajat sitten hommatun sporttialustan, kannattaako vakaajiin laittaa urtsipuslat vai laitanko kumiset?
Ja onko Skruvatin myymät urtsipuslat toimivia??
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Alustan puslat

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Etu alatukivarsiin en laittaisi uretaania. Itsellä aivan väljät etummaiset heloitukset vuoden ajosuoritteen jälkeen.
Samoin on vakaajan uretaaniset korinhelat edessä väljistyneet alle parin vuoden.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Alustan puslat

Viesti Kirjoittaja mikan »

Vaihdelaatikon vääntötukeen laitettiin powerflex. Tyhjäkäynnillä D päällä tuli selvästi enemmän värinää, mutta eipä sitten moottorikaan heilu niin paljoa. Tehokkaammissa femmoissa myös tuo kannattaa vaihtaa jäykempään.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Tumtum
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 22:34
Paikkakunta: Tuusula

Re: Alustan puslat

Viesti Kirjoittaja Tumtum »

Itellä tuli just toi lootan pusla powerflexi kun oli kuminen nii et oli 1cm klappia :D
Ex- Saab 9-5 2.0t -99 Biopower stage 1 By Nappe
Yamaha FZR600 Streetfighter
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Alustan puslat

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Pitäis kanssa uusia tuo laatikon tuki (manuaali), mistä kannattaa tilata? :)
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Alustan puslat

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Procar serviceltä tilaat
http://www.pro-carservice.com
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
^petee^
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Syys 03, 2014 08:35
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Alustan puslat

Viesti Kirjoittaja ^petee^ »

Minullakin pitäisi laatikon tukipuslat vaihtaa, mutta käykö nuo powerflexin uretaaniset alkupään femmaan?
#6907
Saab 9-5 2.3t -99 (Mitsu + Hirsch performance)
Vastaa Viestiin