Hirshiä ostamassa
Hirshiä ostamassa
...
Viimeksi muokannut tturku, Ma Heinä 06, 2015 23:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: palautettu otsikko aiheeseen
Syy: palautettu otsikko aiheeseen
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
- Paikkakunta: Kotka/Vantaa
Re: Hirschiä ostamassa
Itse ostin -05 hirschin tos viimevuoden syksyllä, eipä siinä ole eroa periaatteessa ku ne hirschin varusteet mitä on laitettu ja ecu:n softa. Muutenhan toi on ihan sama ja huollot yms on saman hintasia.
Mulla hirschin ecu 280hp/400nm, hirschin ratti, hiilikuitu jäljitelmä paneeli ja pakoputki, jousitus ja vissiin noi jarrutki. En nyt muista oliko muuta hirschin osalta vaihdettu näin heti ku tosiaan ½ vuotta ollu ehkä toi auto mulla nyt niin ei oo täysin perehtyny ihan kaikkeen.
Pakoputkessa pitäs lukea hirsch performance. mulle yritettiin open sid laittaa ecuun niin ku se revittiin irti siinä oli hirschin teippi et se paljasti et omani pitäs olla ihan aito kaiken varusteiden lisäksi. Mutta open sid ei onnistunu ku oli checksum suojattu hirsciltä
Omani oli syksyllä 170tkm ajettu ja maksoin 11 tonnia niin tosta pitää kyl tinkiä alas vähän varsinki ku tosta puuttuu ilmastoidut penkit ja vissiin takapenkin lämmitinki? Tosin yksityiseltä omani ostin.
Olisin kyl aika skeptinen ton auton suhteen et onko aito hirsch.
Niin ja onko siinä hirschin metalliset jarru ja kaasu polkimet?
Mutta voi olla et joku viisaampi osaa kertoa tarkemmin. Itse ainaki isolla varauksella ostasin ku tosta puuttuu niin paljon mitä minulla on ja ku vertaa hintoja niin jos halvemmalla saa niin ehkä sitten.
Mulla hirschin ecu 280hp/400nm, hirschin ratti, hiilikuitu jäljitelmä paneeli ja pakoputki, jousitus ja vissiin noi jarrutki. En nyt muista oliko muuta hirschin osalta vaihdettu näin heti ku tosiaan ½ vuotta ollu ehkä toi auto mulla nyt niin ei oo täysin perehtyny ihan kaikkeen.
Pakoputkessa pitäs lukea hirsch performance. mulle yritettiin open sid laittaa ecuun niin ku se revittiin irti siinä oli hirschin teippi et se paljasti et omani pitäs olla ihan aito kaiken varusteiden lisäksi. Mutta open sid ei onnistunu ku oli checksum suojattu hirsciltä
Omani oli syksyllä 170tkm ajettu ja maksoin 11 tonnia niin tosta pitää kyl tinkiä alas vähän varsinki ku tosta puuttuu ilmastoidut penkit ja vissiin takapenkin lämmitinki? Tosin yksityiseltä omani ostin.
Olisin kyl aika skeptinen ton auton suhteen et onko aito hirsch.
Niin ja onko siinä hirschin metalliset jarru ja kaasu polkimet?
Mutta voi olla et joku viisaampi osaa kertoa tarkemmin. Itse ainaki isolla varauksella ostasin ku tosta puuttuu niin paljon mitä minulla on ja ku vertaa hintoja niin jos halvemmalla saa niin ehkä sitten.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Re: Hirschiä ostamassa
Mitä suurimmassa määrin ihan normi aero, johon laitettu hirsch-ecu ja catback. Jonkun jälleenmyyjän asentamana.Siinä konehuoneessa on varmaan lätkä hirsch-performance...
Ja laput löytyy hanskalokerosta. Ainakin pitäisi löytyä.
Kallis tuo on joka tapauksessa
Ja laput löytyy hanskalokerosta. Ainakin pitäisi löytyä.
Kallis tuo on joka tapauksessa
9-5 troll-r,
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Hirschiä ostamassa
Hirvi palikoita on tainnut saada tilattua ihan yksitellen. Tuo 280hv/400 nm on ymmärtääkseni vain ohjelmamuutos. Sitte se isohirvi 305hv, vaatii jo isommat jarrut. Niissä on muistaakseni turbo ja täydellinen pakoputkisto muutos minimissään. Sisusta on on sitten lompakon mukaan. ..
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Hirschiä ostamassa
Juttelin kuopiossa hirvi saabistin kanssa, hän kertoi juurikin noista isoista jarru ista, ett ovat kiven alla. Ja järkyttävän kalliit kapistukset.
http://www.hirsch-performance.ch/
http://www.hirsch-performance.ch/
Viimeksi muokannut Henkka poika, Pe Huhti 03, 2015 09:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: La Syys 27, 2014 22:29
- Paikkakunta: Kotka/Vantaa
Re: Hirschiä ostamassa
En oo saabi expertti mutta mitä ymmärssin niin garretti kai on noissa 9-5 saabeissa vissiin normaalisti? Mulla on ainaki mitsu omassa ja tosiaan mitä ymmärsin niin jarutki vaihettu, pelotti vaan toi 800€ hinta et pitää kyl selvittää mitkä siinä nyt on ku ne oli vasta vähänaikaa sitten vaihdettu ku ostin ton auton.
ai niin hirschin esitteen mukaan ne jarrut tosiaan pysäyttää 100km/h vauhdista 0km/h 2.5 sekunnissa että on kyl helvetin järeet.. pitää varmaan testata omia pääseekö lähellekkään tota kuhan kesärenkaat saa alle
Mutta joo sisäkuvat tosta on kyl niin jotenki ihmeen suttaset ettei näy esim polkimet, voihan se olla et tossa on vain ja ainoastaan hirschin softa mutta ei se mun mielestä tollasta hintaa kyl voi pyytää sellasesta. Ihmeen hyvin muuten näkyy kuvissa kaikkia mut just noi polkimet on oudot suttasen näköset vai johtuuko ettei valoteho riittäny kamerasta.
Mut voihan sitä aina käydä koeajamassa ja jos hinnan saa oikeaksi niin miksei ehkä ostaa siinä tapauksessa, mutta tossa ei kauheena taida olla muuta ku se hirschin ohjelmisto, putkea tossa ei nää oikeen et onko sitä vaihdettu ja sit onko mitä muuta mitä ei näe jos on ees vaihdettu mitään muuta.
Kyl tollanen perus aero on aika hyvä et siihen saa lisättyä tehoa aika helposti jos haluaa niin voi olla jopa halvempaa ku ostaa suoraan hirschi. Eriasia on sit tietenki mitä auton varusteet on ja mitä erikoisuuksia siinä voi olla.
ai niin hirschin esitteen mukaan ne jarrut tosiaan pysäyttää 100km/h vauhdista 0km/h 2.5 sekunnissa että on kyl helvetin järeet.. pitää varmaan testata omia pääseekö lähellekkään tota kuhan kesärenkaat saa alle
Mutta joo sisäkuvat tosta on kyl niin jotenki ihmeen suttaset ettei näy esim polkimet, voihan se olla et tossa on vain ja ainoastaan hirschin softa mutta ei se mun mielestä tollasta hintaa kyl voi pyytää sellasesta. Ihmeen hyvin muuten näkyy kuvissa kaikkia mut just noi polkimet on oudot suttasen näköset vai johtuuko ettei valoteho riittäny kamerasta.
Mut voihan sitä aina käydä koeajamassa ja jos hinnan saa oikeaksi niin miksei ehkä ostaa siinä tapauksessa, mutta tossa ei kauheena taida olla muuta ku se hirschin ohjelmisto, putkea tossa ei nää oikeen et onko sitä vaihdettu ja sit onko mitä muuta mitä ei näe jos on ees vaihdettu mitään muuta.
Kyl tollanen perus aero on aika hyvä et siihen saa lisättyä tehoa aika helposti jos haluaa niin voi olla jopa halvempaa ku ostaa suoraan hirschi. Eriasia on sit tietenki mitä auton varusteet on ja mitä erikoisuuksia siinä voi olla.
9-5 aero 2.3T 2005 hirsch
Re: Hirschiä ostamassa
Mitsun ahdin löytyy myös Aerosta ja isosta T:stä.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Hirschiä ostamassa
Näyttää olevan Aero jossa hirschin 280 hv softa ja muutkin tavarat varmaan jos on ollut Sveitsissä rekisterissä 280 hv:nä. Pakoputki näyttää myös olevan hirchin putki sillä se on tollainen ovaalin muotoinen.
Ei vissiin ole rekisterikatsastettu Suomeen Hirschiksi kun ilmoitukseesa 250 hv:nä.
Varusteiden puolesta ei tota voi heikoksi sanoa kun on tuuletetut penkit ja org.navi,kääntyvät peilit, xenonit,lämmitettävä takapenkki,as3 radio ym...
Itsellä oli juuri vastaava aikoinaan kylläkin vielä kattoluukulla.
2004 vuonna kaikki sisustan hirsch ehotus piti ostaa erikseen ja maski ym. ulkoiset hirsch kamat myös.
Vanteet /jarrut piti myös ostaa erikseen sillä 280 hv pakettiin ei ne kuulunut.
Muistaakseni Hirschin 280 hv pakettiin kuului v.2004
softa,välijäähdyttin,isompi imuputki ja rosteri pakoputkisto.
Hintapyyntihän on aika kova mutta jos vaihtoa menossa tekemään niin väliraha siinä ratkaisee ei hp.
Aito Hirsch on aika häilyvä käsite sillä tietääkseni aitoja ei ole vaan kaikki asennettu jälkikäteen joko maahantuojan tai jälleenmyyjän toimesta.Tietysti Hirsch:in oma paja muutti noita myös. Omani oli muuttanut jälleenmyyjä Berliinissä.
Olen myös lukenut että Ruotsissä olisi tehdas asentanut Hirschinä ostetut aerot niin että juuri valmistunut aero otettu tehtaan pajalle ja muutettu ennen toimitusta asiakkaalle. Tehtaan linjalta ei valmistunut Hirschejä.
Ei vissiin ole rekisterikatsastettu Suomeen Hirschiksi kun ilmoitukseesa 250 hv:nä.
Varusteiden puolesta ei tota voi heikoksi sanoa kun on tuuletetut penkit ja org.navi,kääntyvät peilit, xenonit,lämmitettävä takapenkki,as3 radio ym...
Itsellä oli juuri vastaava aikoinaan kylläkin vielä kattoluukulla.
2004 vuonna kaikki sisustan hirsch ehotus piti ostaa erikseen ja maski ym. ulkoiset hirsch kamat myös.
Vanteet /jarrut piti myös ostaa erikseen sillä 280 hv pakettiin ei ne kuulunut.
Muistaakseni Hirschin 280 hv pakettiin kuului v.2004
softa,välijäähdyttin,isompi imuputki ja rosteri pakoputkisto.
Hintapyyntihän on aika kova mutta jos vaihtoa menossa tekemään niin väliraha siinä ratkaisee ei hp.
Aito Hirsch on aika häilyvä käsite sillä tietääkseni aitoja ei ole vaan kaikki asennettu jälkikäteen joko maahantuojan tai jälleenmyyjän toimesta.Tietysti Hirsch:in oma paja muutti noita myös. Omani oli muuttanut jälleenmyyjä Berliinissä.
Olen myös lukenut että Ruotsissä olisi tehdas asentanut Hirschinä ostetut aerot niin että juuri valmistunut aero otettu tehtaan pajalle ja muutettu ennen toimitusta asiakkaalle. Tehtaan linjalta ei valmistunut Hirschejä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Hirschiä ostamassa
Taitaa näitä saappeja olla +300 hevosilla, ihan pappamallin jarruilla... Laillisuuspuoli onkin sit eri juttu.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Hirschiä ostamassa
Mobile.de ja tarkenee ksi troll, nii sieltä voi katella "palikoita".
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Hirschiä ostamassa
Tämän verran nuo maksaa Saksassa.
http://suchen.mobile.de/auto/saab-9-5-k ... ence=DAILY
sitten verot noin 1.5-2 t€ ja hakukulut ym. 1t€ niin sitten se on Suomessa.
Ruotsissa noita ei paljon näe myynnissä..
http://suchen.mobile.de/auto/saab-9-5-k ... ence=DAILY
sitten verot noin 1.5-2 t€ ja hakukulut ym. 1t€ niin sitten se on Suomessa.
Ruotsissa noita ei paljon näe myynnissä..
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Hirschiä ostamassa
Jees aivan kuten "valtteri" sanoo ettei tehdas muutoksia tehnyt vaan se oli ANA Trollhättan AB joka nämä muutos asennukset trollissa teki.valtteri kirjoitti:Olen myös lukenut että Ruotsissä olisi tehdas asentanut Hirschinä ostetut aerot niin että juuri valmistunut aero otettu tehtaan pajalle ja muutettu ennen toimitusta asiakkaalle. Tehtaan linjalta ei valmistunut Hirschejä.
Samaa toimintaa oli myös muitten paikkakuntien merkkikorjaamoilla. Auton sai myös tilattua niin, että se toimitettiin Hirschille muutettavaksi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Hirschiä ostamassa
Näin. Hircsh on virityspaja, ei varustetaso.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420