Aero 9-5 ostamassa
Aero 9-5 ostamassa
Moro.
Eli hankinnassa olisi aero saabi. Miljoona kertaa kysytty kysymys, mitä asioita huomioon? Kokemuksia sekä havaintoja olisi kiva saada. Edellinen auto oli 2.3t joten samaan palaan! Myytävä auto näyttää nätiltä, enkä kovin huonoa ole näistä kuullut.
Täällä on porukkaa joka osaa kertoa mitä ottaisi huomioon sekä tarkistaisi. Kiitos etukäteen!
Myytävä auto:
http://m.nettiauto.com/saab/9-5/7063498?vifAdCount=4
Eli hankinnassa olisi aero saabi. Miljoona kertaa kysytty kysymys, mitä asioita huomioon? Kokemuksia sekä havaintoja olisi kiva saada. Edellinen auto oli 2.3t joten samaan palaan! Myytävä auto näyttää nätiltä, enkä kovin huonoa ole näistä kuullut.
Täällä on porukkaa joka osaa kertoa mitä ottaisi huomioon sekä tarkistaisi. Kiitos etukäteen!
Myytävä auto:
http://m.nettiauto.com/saab/9-5/7063498?vifAdCount=4
Saab 9-3 TiD -08
Saab 9-5 Aero -05
Saab 9-5 Aero -05
Re: Aero 9-5 ostamassa
Ihan tosi ettet löytäny?
Ei missään nimessä jos ei työkalut pysy kädessä
Ei missään nimessä jos ei työkalut pysy kädessä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Aero 9-5 ostamassa
^Miksei olisi?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Aero 9-5 ostamassa
Jaa luulin että Aeroissa on vakiovarusteena sähköpenkit. Taisin olla väärässä. Itse asiassa täällä Seinäjoellakin on myynnissä yksi Aero: http://www.nettiauto.com/saab/9-5/7149984 jossa on manuaalipenkit.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Aero 9-5 ostamassa
Suomi-Aeroissa ei useinkaan ole otettu Pilot-pakettia , missä sähkötuolit on mukana - Ruotsissa ja Saksassa ym käytännössä aina.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Aero 9-5 ostamassa
Onko tämö Kosonen Saab guruja? Jos ei, niin miten lie tuo mainittu optimointi tehty (kenen värkkäämä softa)? Eikös "täydellinen huoltokirja" ollut syy olla ostamatta? Eli jos on menty pitkillä vaihtoväleillä...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Aero 9-5 ostamassa
Ei kyllä vaikuta Aerolta, mistään kohtaa.Jonni Peura kirjoitti:Jaa luulin että Aeroissa on vakiovarusteena sähköpenkit. Taisin olla väärässä. Itse asiassa täällä Seinäjoellakin on myynnissä yksi Aero: http://www.nettiauto.com/saab/9-5/7149984 jossa on manuaalipenkit.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Aero 9-5 ostamassa
Mun femma airossa on manuaalipenkit valitettavasti .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Aero 9-5 ostamassa
[/quote]Ei kyllä vaikuta Aerolta, mistään kohtaa.[/quote
Voisiko joku selventää millä eron Aero- ns. Perusversioon tunnistaa?
Voisiko joku selventää millä eron Aero- ns. Perusversioon tunnistaa?
Saab 9-3 TiD -08
Saab 9-5 Aero -05
Saab 9-5 Aero -05
Re: Aero 9-5 ostamassa
Varmiten VIN-koodin viidennestä merkistä. Aerossa se on G tai H riippuen siitä, onko autossa matkustajan airbagia (G = bagi kuskilla, H= bagi molemmilla). Tuon kyseisen auton VIN-koodi on YS3EG55G933025933, eli kyllähän se näyttäisi olevan Aero yhdellä bagilla.
VIN: YS3EG55G933025933
Model: Saab 9-5 (9600)
Model Year: 2003
Body type: 5-door (5D)
Engine: B235R 4-inline, Turbo, PETROL, TURBO (B235 R)
Gearbox: 5-speed manual / Front wheel drive
Plant: Trollhattan, Sweden, line A
Market: Model series IV, Driver airbag
Serial number: 025933
VIN Checksum: Valid
Tuolla on selitetty VIN-koodin merkitystä: http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=41483
Tuolla saa avattua koodista ylleliittämäni listan: http://saabvin.com/
...ja VIN-koodin näkee vaikka Bilteman sivuilta lykkäämällä sinne auton rekkarinumeron.
Edit: Viggen tarkoittikin näköjään Seinäjoen autoa todetessaan ettei näytä Aerolta. No, tuota...
YS3EH58G913019426
Eli Aero sekin on, tosin kahdella airbagilla.
VIN: YS3EG55G933025933
Model: Saab 9-5 (9600)
Model Year: 2003
Body type: 5-door (5D)
Engine: B235R 4-inline, Turbo, PETROL, TURBO (B235 R)
Gearbox: 5-speed manual / Front wheel drive
Plant: Trollhattan, Sweden, line A
Market: Model series IV, Driver airbag
Serial number: 025933
VIN Checksum: Valid
Tuolla on selitetty VIN-koodin merkitystä: http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=41483
Tuolla saa avattua koodista ylleliittämäni listan: http://saabvin.com/
...ja VIN-koodin näkee vaikka Bilteman sivuilta lykkäämällä sinne auton rekkarinumeron.
Edit: Viggen tarkoittikin näköjään Seinäjoen autoa todetessaan ettei näytä Aerolta. No, tuota...
YS3EH58G913019426
Eli Aero sekin on, tosin kahdella airbagilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Aero 9-5 ostamassa
Kuis vaikee homma tommonen manuaalipenkin vaihtaminen sähköpenkkiin olis? Eli jos kävis purkuautosta hakemassa kuskin penkin muisteilla, niin onko ns. "Plug and ride" vai onko enemmänkin tekemistä?
Ei oo itellekään Airoa tai isoa T:tä tarttunu. Miten toi topicin auto tuntuu musta kalliilta kun oon näitä vähän aikaa katellu. Raumalla ois kanssa manuaali-airo manuaalipenkeillä ja samoilla kilsoilla mut pesemättömänä 2,5k€ halvempi...
Ite olisin jo hakenu pois jos ois automaatti ja automaattipenkit
Ei oo itellekään Airoa tai isoa T:tä tarttunu. Miten toi topicin auto tuntuu musta kalliilta kun oon näitä vähän aikaa katellu. Raumalla ois kanssa manuaali-airo manuaalipenkeillä ja samoilla kilsoilla mut pesemättömänä 2,5k€ halvempi...
Ite olisin jo hakenu pois jos ois automaatti ja automaattipenkit
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Aero 9-5 ostamassa
Ainakin vanhemmissa vaatii pientä säätöä..McStadey kirjoitti:Kuis vaikee homma tommonen manuaalipenkin vaihtaminen sähköpenkkiin olis? Eli jos kävis purkuautosta hakemassa kuskin penkin muisteilla, niin onko ns. "Plug and ride" vai onko enemmänkin tekemistä?
Uudemmista en tiedä, onko jo jotain johtosarjaakin valmiina.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: Aero 9-5 ostamassa
Itse keskityn kyllä femman ostossa enemmän muuhun kuntoon kuin siihen heiluuko penkit sähköllä vai ei ja onko airon logoja vai ei. (ainakin meidän taloudessa tarvitsee melko harvoin penkin säätöihin koskea). Ei sillä, onhan varusteita oltava ja onhan ne mukavia, mutta jos auto on muuten priimaa ja hinta kohdallaan niin ei oma ostos penkkien heilumistavasta jäisi kiinni.
Alustanhan näihin joutuu kuitenkin melko useasti rakentamaan uudestaan (puslat, iskarit, jouset) kun harvoin löytää juuri laitetulla alustalla, joten silloin sen epäaironkin saa muutettua helposti alustaltaan airoa vastaavaksi. Turbo, jakopää ja muuten autolla ajetut ajosuoritteet öljynvaihtojen suhteen antaa vähän osviittaa mitä on luvassa.
Itsekin kävin taannoin katsomassa yhtä farkkua mitsun ahtimella hintaan 5600e. Mitsu puski öljyä läppäkotelon päälle ihan huolella, jakopää vonkui korvin kuultavasti yli 10m päähän, pakoputki oli hapan koko matkalta, huulilasi oli rikki, IMMu vaikutti melko vanhalta, vähän ulkoisia vaurioita ja jopa ruostetta jne. Siitä tuleekin sitten äkkiä yli 8000e auto kun korjauksiin liikkeissä olisi saanut osineen/töineen palamaan helposti kolme tonnia. Jäi ostamatta.
Alustanhan näihin joutuu kuitenkin melko useasti rakentamaan uudestaan (puslat, iskarit, jouset) kun harvoin löytää juuri laitetulla alustalla, joten silloin sen epäaironkin saa muutettua helposti alustaltaan airoa vastaavaksi. Turbo, jakopää ja muuten autolla ajetut ajosuoritteet öljynvaihtojen suhteen antaa vähän osviittaa mitä on luvassa.
Itsekin kävin taannoin katsomassa yhtä farkkua mitsun ahtimella hintaan 5600e. Mitsu puski öljyä läppäkotelon päälle ihan huolella, jakopää vonkui korvin kuultavasti yli 10m päähän, pakoputki oli hapan koko matkalta, huulilasi oli rikki, IMMu vaikutti melko vanhalta, vähän ulkoisia vaurioita ja jopa ruostetta jne. Siitä tuleekin sitten äkkiä yli 8000e auto kun korjauksiin liikkeissä olisi saanut osineen/töineen palamaan helposti kolme tonnia. Jäi ostamatta.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Aero 9-5 ostamassa
Ei aina, kaveri toi ruotsista -04:n farkkuaeron jossa on manuaalinahkajakkarat.HEV kirjoitti:Suomi-Aeroissa ei useinkaan ole otettu Pilot-pakettia , missä sähkötuolit on mukana - Ruotsissa ja Saksassa ym käytännössä aina.
IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko