Kumpaan suuntaan kuuluu virtauksen olla kaasuläppäkotelon ja venttiilikopan välisessä letkussa? Löysin elämäni ensimmäiset smetanat tänään öljytikun putkesta, ei paljoa, mutta yhdellä laidalla vähän. En edes tiedä liittyykö nämä asiat toisiinsa, mutta muuta en ole siellä suunnalla tehnyt kuin vaihtanut takaiskun ja nyt mietin menikö se oikein päin.
Edit: Kai joku noin sadasta viestinkatselijasta tietää kumpaan suuntaan se kuuluu virrata?
Kyseessä siis tämä hopeinen takaisku:
Edellinen asentaja oli laittanut huilaamaan sen kaasuläpältä pois päin. Tein samoin, vaikka omaan järkeen istuisi paremmin, että öljyhuurut menisivät kaasuläpälle päin.
Venttiilikopan ja kaasuläppäkotelon välisen takaiskun suunta
Re: Venttiilikopan ja kaasuläppäkotelon välisen takaiskun su
No ihan maalaisjärkikin sen sanoo, kuten itsekin huomasit, että virtaus on venttiilikopasta kaasuläpälle päin. Tarkoitus on imeä huohotuskaasuja pois venttiilikopasta, ei suinkaan paineistaa venttiilikoppaa ahtopaineella.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Venttiilikopan ja kaasuläppäkotelon välisen takaiskun su
Kiitti! Taas toivotaan, ettei vahinkoja ole sattunut.
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Venttiilikopan ja kaasuläppäkotelon välisen takaiskun su
Kun räpläät sitä venttiiliä oikein niin tarkista samalla että letkunipat on auki.
Siis muovisessa v-kopan haarassa ja siellä imusarjan päässä. 3m/m reikä.
Meillä kaksi tapausta jossa jompikumpi on ollut tukossa.
Koneen käydessä ei öjyntäyttökorkin aukosta pidä leijua ilmaan mitään vaan
imeä koneeseen. Smetanat häipy lähes saman tien, kun reijät avattiin.
Siis muovisessa v-kopan haarassa ja siellä imusarjan päässä. 3m/m reikä.
Meillä kaksi tapausta jossa jompikumpi on ollut tukossa.
Koneen käydessä ei öjyntäyttökorkin aukosta pidä leijua ilmaan mitään vaan
imeä koneeseen. Smetanat häipy lähes saman tien, kun reijät avattiin.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: Venttiilikopan ja kaasuläppäkotelon välisen takaiskun su
Juu, ne pitäisi olla auki, autossa uusi kaasuläppäkotelo ja samoin tuo muovinen liitin venttiilikopalle.
Tutkin äsken tarkemmin vanhaa väärinpäin ollutta takaiskua, sehän on täysin pilli eli kaksisuuntainen. Eli onkos tässä käynyt niin, että venttiilikoppa on ollut paineissa ties kuinka kauan, mutta vesihöyryjen kuivatus loppui samantien kun laitoin uuden takaiskun väärinpäin?
Eihän tuo Motonetin diesel-takaisku vain ole liian jämerä tähän käyttöön? Vähän menee posket lommolle kun imemällä sen aukaisee. Minkälainen alipaine tuohon tulee tyhjäkäynnillä ja moottorijarrutuksessa?
Tutkin äsken tarkemmin vanhaa väärinpäin ollutta takaiskua, sehän on täysin pilli eli kaksisuuntainen. Eli onkos tässä käynyt niin, että venttiilikoppa on ollut paineissa ties kuinka kauan, mutta vesihöyryjen kuivatus loppui samantien kun laitoin uuden takaiskun väärinpäin?
Eihän tuo Motonetin diesel-takaisku vain ole liian jämerä tähän käyttöön? Vähän menee posket lommolle kun imemällä sen aukaisee. Minkälainen alipaine tuohon tulee tyhjäkäynnillä ja moottorijarrutuksessa?
Re: Venttiilikopan ja kaasuläppäkotelon välisen takaiskun su
Juurikin niin siinä lienee käynyt, että alipaineella on tuulettunut ja ahdoilla paineistunut. Ja nyt ei sitten tuuletu ollenkaan, mutta paineistuu kyllä.
Herkkyydestä en osaa sanoa, mutta esim. PCS:ltä saa kyllä tilattua takaiskun letkuineen jos se mietityttää. Eikä se muistaakseni paljoa maksa.
Herkkyydestä en osaa sanoa, mutta esim. PCS:ltä saa kyllä tilattua takaiskun letkuineen jos se mietityttää. Eikä se muistaakseni paljoa maksa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Venttiilikopan ja kaasuläppäkotelon välisen takaiskun su
Täytyy ajaa takaisin Ouluun puolisen tuhatta kilsaa tällä Motonetin takaiskulla ja katsoa tuleeko smetanaa vai kuivattuukoo. Tänne yläperälle ei taida edes PCS saada tavaraa ennen sunnuntaita.
Edit: Motonetin diesel-takaisku imee tyhjäkäynnillä hyvin.
Edit2: Smetanat hävis samoin tein.
Edit: Motonetin diesel-takaisku imee tyhjäkäynnillä hyvin.
Edit2: Smetanat hävis samoin tein.
Viimeksi muokannut pmj, La Huhti 25, 2015 16:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Venttiilikopan ja kaasuläppäkotelon välisen takaiskun su
Laitoin uudempaan järjestelmään my07 takaiskun putkineen ja maksoi 42e. Takaisku on niin herkkä, ett tarvi kuin hieman henkästä niin tukkoon menee. Itse en uskaltanut 30e säästää.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420