Työsylinterin vaihto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Jälleen kerran ruikkas työsylinteri mehut laatikkoon, joten pääsee repiin laatikkoo irti.. onhan edelliskerrasta jo melkein vuosi :)

Muistan nähneeni tääl jonkun keskustelun, mis laatikko oli ujutettu apurungon väistä pois, mut en löydä sitä mistään. Kuinka se kuuluis tehdä.. mikäli on edes mahdollista?

Oon kyllästyny jo pudottaan apurunkoo pois, joten vaihtelu virkistäis :)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Olikos se kepakok joka noin kehui tehneensä...

Mikä työsylkkä ja paineasetelma ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Orkkis sylkkä ja SRE:n asetelma.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Auto nosturille ja apurunko pois on ainut oikea vaihtoehto :).
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Niin se varmaan on, mut tolla toisella tavalla voisin tehdä operaation omalla tallilla ku ei välttämättä tarvis nosturia ja sinne olis huomattavasti lyhempi matka hinailla toi porsimus-maximus.. muuten tarvis viedä se Nokialle.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ajaminen onnistuu myös ilman työsylkkyä.
Vaihde päällä startilla liikkeelle ja vaihdot välikaasun kanssa ;).
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

On muuten täyttä tuskaa ja arpapeliä... en tiedä johtuuko se tuosta laatikosta.
Eilenkin kun sylkky hajosi, niin en saanut kolmosta pois silmästä muutaku sammuttamalla auton. Tuossa särkän mäenpäällä jouduin pysähtyyn punasiin ja siitä ykönen tupaan ja autokäymään, mut kakkoselle ei menny sitte millään. Sama homma oli viimekesänä ku edellinen työsylinteri hajos.

Opelilla ajelin kuitenkin kakspäivää ilman kytkintä, eikä siinä ollu mtn ongelmaa.

Tuo kykäsylinterin porsiminen myös ihmetyttää, eli tapahtumaketju on sama kahdella edelliskerralla:
1. Lähdet liikenteeseen rauhaksiin ykkösvaihteella.

2. Vaihdat normaalisti kakkoselle ja oikeaan jalkaan iskee kamala kramppi, jolloin kierrokset nousee hallitsemattomasti ja vetopito pyörältä loppuu :D Tämän seurauksena olet vasemmallakaistalla ja ohitat valoissa rinnaltakarannutta kanssa-autoilijaa kumi sauhuten (ei lukollinen laatikko).
Kierrokset kiipeää n.7000rpm ja survaset kytkimen pohjaan vaihtaaksesi kolmoselle. Kytkin tuntuma on normaali, mut kolmosvaihde ei vaan mene tupaan vaan rutisee vastaan. Painat uudestaan kytkintä ja huomaat tuntuman olevan erilainen ja poljinvaste alkaa vasta liikkeen puolivälistä. Kolmonen menee rutisematta päälle.

3. Palatessa rampautuneena takaisin vasemmalle kaistalle koitat painaa kytkintä, mutta siellä ei ole enää ketään kotona. Nilkutat pettyneenä hieman rauhaisampaan paikkaan parkkiin ja auton alle kurkatessa valuu nesteet purona laatikosta.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Se on sitä motorsporttia..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja suapas »

Jäykempi ? asetelma,raju polkaisu, kumi pettää... 8)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Asetelma on ollu sama jo vaik kuinka kauan. Laatikko on vaihtunu ainakin neljä tai viiskertaa.

Työsylintereitä on hajonnu kolme.. yksi 2012 kesänä ja nyt tuon laatikon aikana kaksi joista edellinen viime heinäkuussa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Työsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Gm sylkky? Joutuuko race- version kehittelemään sylinteristä, joku muu sylkky + painelaakeri -yhdistelmä modattuna?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin