tehot vaihtelee

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
viggen36
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Su Maalis 10, 2013 19:03
Paikkakunta: Vaasa

tehot vaihtelee

Viesti Kirjoittaja viggen36 »

Tehot vaihtelee merkittävästi eri ajokerroilla, välillä tuntuu että vetäisi kuin vakio tehoisena ja välillä aivan perkeleesti paremmin (normaalisti). Kyseessä ei voi olla imuilman lämpötiloista johtuva ilmiö, koska tekee tätä olosuhteista riippumatta. 2 omistusvuoden aikana samalla, kun autoa on tullut piristettyä/huollettua niin on vaihtunut suuttimet, mitsu, softa (jc 300hp flexifuel), 240mm sachs, 3"dp, immu, by-pass, pa suodatin, evapin takaiskuja, kaasuläppäkotelon tiivisteet... Ja sama ilmiö silti säilynyt. Kyseessä siis entinen 2.3pikku t malli.
9-5 aero, 900S
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: tehot vaihtelee

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Catbackista et maininnut mitään. Onko sinulla vakio pakoputki katalysaattorin jälkeen? Minulla oli vähän vastaavia oireita jotka hävisivät kun vaihtoi vakion catbackin pois, oli ilmeisesti tukossa tai muutenvain ei virtaus riittänyt. Catbackin vaihto autooni aiheutti myös softan puukotustarpeen, kun ahdot rupesivat piikkailemaan fuelcutille asti.

Ilmiö voisi liittyä imulämpöihin sillätavalla että kun imulämpö on korkeampi ahtopainetta tarvitaan enemmän pyydettyyn ilmamäärään. Tällöin loppuosa putkesta ei hengitä tarpeeksi. Minun femman vakio catback ei hengittänyt edes 280heppaa etanolilla..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
viggen36
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Su Maalis 10, 2013 19:03
Paikkakunta: Vaasa

Re: tehot vaihtelee

Viesti Kirjoittaja viggen36 »

Pitkään on ollu ostoslistalla 3'' catbakki, mutta edelleen on se vakio 300tkm ajettu. Fuelcueja ei oo mulla tullu. Imeisesti imuvuoto ainakin on, koska kiekat pikkasen pomppaa kytkimen nostettua vedon jälkeen, mutta se tuskin aiheuttaa tehojen arpamaista luonnetta. En oo ainakaan itte mitään tekijää keksiny mikä vois sen satunnaisuuden siinä tehojen katomisessa aiheuttaa, liioittelematta voimat varmaanki puolittuu silloin.
9-5 aero, 900S
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: tehot vaihtelee

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Pääsiskö antamaan nakuja et sen takia softa pudottais ahtoja ja myöhästää sytkää..niin no viinasoftalla ei kyllä luulisi nakuttavan..pääsetkö lukemaan livedataa vedoista..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: tehot vaihtelee

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kun on kerta vakio catback ja noinkin paljon ajettu niin itse en vikaa hakis muualta.. Omien kokemusten mukaan vakio catbackin kanssa on turha edes haaveilla lähellekkään 3:lla alkavia teholukemia.

Mulla oli tosiaan sitä vaivaa ettei pyydetty ilmamassa vain täyttynyt, ahtopaine ei noussut tarpeeksi jo sillä 280hepan versiolla. Ainoa muutos mitä tehtiin oli se catback jonka jälkeen massat alkoivat täyttyä. Tuskin siinä vakio catbackissä mikään muu ahdistaa kuin se kammiotakavaimennin. Keskipönttö on läpivirtaava jo vakiona.

Jos open-sid:issä on sellainen parametri kuin ECMS niin siitä voi katsoa että mikä rajoitin on aktiivisena. Onko esim. naku.. TCS... jne..
http://www.saab-tuners.com/t7-suite-sid-info
Tuolta alhaalta löytyy ECMS parametreille tulkinnat.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
viggen36
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Su Maalis 10, 2013 19:03
Paikkakunta: Vaasa

Re: tehot vaihtelee

Viesti Kirjoittaja viggen36 »

Ei löytynyt tuota ECMS:ää opensidistäni. Mutta ahdot ja massat täyttyy normaalisti, eikä nakuja kerry. Pelkkä catbakki ei voi selittää niin isoja tehovaihteluja. Luulisi, että kuristava putkisto rajoittaisi kokoajan

Silloin kuin tehot ovat kateissa niin kiihdyttäessä kuulee että kone tavallaan "jyrisee" enemmän?

Pahoittelut pitkistä vastaus ajoista, puolustusvoimat ja metsissä larppaaminen syö tehokkaasti ajat.
9-5 aero, 900S
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: tehot vaihtelee

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ettei sytkäkassu olisi tiensä päässä..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin