9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
Elikkä otsikon mukainen auto tuli tässä jokusenviikkoa takaperin hommatuksi, kiva vehje kyllä! Mutta vähän ongelmaa pukkaa kun tuntuu ahdistelevan liikaakin...
Eli SE:stä tehty aero, mitsun ahdin ja 3" putkisto turbolta asti vedettynä.
Ahdot vähän tykkäävät karkailla, ongelma ilmeni vähän reilumman, varalaskupaikalla tehdyn, polkaisun jälkeen mutta katosi sitten mutta nyt alkanut ilmetä aikalailla jatkuvasti.
Aluksi kovassa vedossa rupesi pätkimään ja vilkutteli check engineä, hiljentelyn jälkeen kuitenkin katosi minkäänlaiset valot eikä vikakoodejakaan antanut.
Nykyään heittää kiihdyttäessä ahdot yli 1.3bar ja pätkäisee. Vieläkään ei vikakoodiä näy. Valoa ei myöskään vilkuta kuin jos antaa pätkiä pidemmän aikaa.
Kylmällä koneella ei päästä ahtoja karkailemaan, eikä magneettiventtiilin vaihto auttanut.
Softasta ei tarkempaa tietoa muuta kuin se että perässä on BSR:n lätkä ja OpenSID tuntui löytyvän.
Senverran voisi sanoa että peräpönttö voisi periaatteessa olla tukkoinen, ainakin sieltä vähän karvoja paistaa ulostuloon.
E85:lla liikkuu ja ainakin sen seossuhde näyttäisi olevan oikea..
Eli olisiko kenelläkään vinkkejä tuohon? IMM:n vaihtoa itse ajattelin kokeilla..
Eli SE:stä tehty aero, mitsun ahdin ja 3" putkisto turbolta asti vedettynä.
Ahdot vähän tykkäävät karkailla, ongelma ilmeni vähän reilumman, varalaskupaikalla tehdyn, polkaisun jälkeen mutta katosi sitten mutta nyt alkanut ilmetä aikalailla jatkuvasti.
Aluksi kovassa vedossa rupesi pätkimään ja vilkutteli check engineä, hiljentelyn jälkeen kuitenkin katosi minkäänlaiset valot eikä vikakoodejakaan antanut.
Nykyään heittää kiihdyttäessä ahdot yli 1.3bar ja pätkäisee. Vieläkään ei vikakoodiä näy. Valoa ei myöskään vilkuta kuin jos antaa pätkiä pidemmän aikaa.
Kylmällä koneella ei päästä ahtoja karkailemaan, eikä magneettiventtiilin vaihto auttanut.
Softasta ei tarkempaa tietoa muuta kuin se että perässä on BSR:n lätkä ja OpenSID tuntui löytyvän.
Senverran voisi sanoa että peräpönttö voisi periaatteessa olla tukkoinen, ainakin sieltä vähän karvoja paistaa ulostuloon.
E85:lla liikkuu ja ainakin sen seossuhde näyttäisi olevan oikea..
Eli olisiko kenelläkään vinkkejä tuohon? IMM:n vaihtoa itse ajattelin kokeilla..
Re: 9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
Pitäis tietää paljonko softa pyytää ilmamassaa ja verrata toteutumaa ja ahtopainetta. Opensidistä näitä voi katella eli mReq, mAir ja Pinl. Mitä arvoja noissa näkyy kun vedätät? IMM:n vaihto voi auttaa, jos mAir jää paljon jälkeen mReq:stä samalla kun ahtopaine on liian kova. Softan tarkistus vois myös olla paikallaan.
CE-valo jos vilkkuu vedossa, niin syynä on useimmiten sytytyshäiriöt.
CE-valo jos vilkkuu vedossa, niin syynä on useimmiten sytytyshäiriöt.
Re: 9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
CE-valo jää tosiaan vilkkumaan vedätyksen päätteeksi, rauhoittuen hetken kuluttua.karg kirjoitti:Pitäis tietää paljonko softa pyytää ilmamassaa ja verrata toteutumaa ja ahtopainetta. Opensidistä näitä voi katella eli mReq, mAir ja Pinl. Mitä arvoja noissa näkyy kun vedätät? IMM:n vaihto voi auttaa, jos mAir jää paljon jälkeen mReq:stä samalla kun ahtopaine on liian kova. Softan tarkistus vois myös olla paikallaan.
CE-valo jos vilkkuu vedossa, niin syynä on useimmiten sytytyshäiriöt.
Re: 9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
Kokeilin nyt noita arvoja, mReq on kaasu pohjassa 1300, mAir käy n.1500 ja tipahtaa sitten n.1000:aan. Pinl käy n.2450 ja tipahtaa siitä sitten 2000 pintaan.karg kirjoitti:Pitäis tietää paljonko softa pyytää ilmamassaa ja verrata toteutumaa ja ahtopainetta. Opensidistä näitä voi katella eli mReq, mAir ja Pinl. Mitä arvoja noissa näkyy kun vedätät? IMM:n vaihto voi auttaa, jos mAir jää paljon jälkeen mReq:stä samalla kun ahtopaine on liian kova. Softan tarkistus vois myös olla paikallaan.
CE-valo jos vilkkuu vedossa, niin syynä on useimmiten sytytyshäiriöt.
Nuo 3-> vaihteilla, alemmilla ahdot jäävät 1 bar pintaan.
Olisiko Pohjois-savon tai Oulun alueella ketään kuka tuota softaa osaisi tarkastella?
Re: 9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
Kuulostais äkkisältään siltä että ilmamäärämittari on sökö. Eli immu mittaa väärin, softa pyytää lisää painetta toteuttaakseen pyydetyn massan. Kun menee laihalle, niin alkaa missfire jonka merkkinä se Ce-valo mitä todennäköisimmin vilkkuu.
Lähtisin ratkomaan ongelmaa uusimalla ilmamäärämittarin, ja osta vain ja ainoastaan alkuperäinen ilmamäärämittari.
Lähtisin ratkomaan ongelmaa uusimalla ilmamäärämittarin, ja osta vain ja ainoastaan alkuperäinen ilmamäärämittari.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
Aivan, no hyvä jos olisi tietysti noin helpolla selvitettävissä. Joskus tuohon se on jo vaihdettu mutten tiedä vaikuttaako ilmansuodatin joka siihen on laitettuna sitten.Pakari kirjoitti:Kuulostais äkkisältään siltä että ilmamäärämittari on sökö. Eli immu mittaa väärin, softa pyytää lisää painetta toteuttaakseen pyydetyn massan. Kun menee laihalle, niin alkaa missfire jonka merkkinä se Ce-valo mitä todennäköisimmin vilkkuu.
Lähtisin ratkomaan ongelmaa uusimalla ilmamäärämittarin, ja osta vain ja ainoastaan alkuperäinen ilmamäärämittari.
IMM:n ehdin onneksi jo tilata kokeeksi niin joskohan lauantaina pääsisi vaihtamaan.
Onko noita tarvikkeena oikein mistään saatavanakaan? Motonetissä näyttäisi jokin olevan mutta 50€ orkkista kalliimpi niin vähän vaikea edes harkita :p
Re: 9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
Eihän vain ole ns. "vapaavirtaussuodatin"? Se on aika tehokas ilmamäärämittarin tappaja... Jos on niin orkkista tilalle siihenkin, siinä ei lopu kapasiteetti isommillakaan tehoilla.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: 9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
http://i.imgur.com/kiz5iIx.jpg3J kirjoitti:Eihän vain ole ns. "vapaavirtaussuodatin"? Se on aika tehokas ilmamäärämittarin tappaja... Jos on niin orkkista tilalle siihenkin, siinä ei lopu kapasiteetti isommillakaan tehoilla.
Sellainen sieltä löytyi, tuskin mikään juuri oravaa pienempi pysähtyy.
Re: 9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
ihan ekana kannattaa vaihtaa toi tukkiutunut takapönttö. ei ihme jos arvot on päin per****JP_89 kirjoitti:
Senverran voisi sanoa että peräpönttö voisi periaatteessa olla tukkoinen, ainakin sieltä vähän karvoja paistaa ulostuloon.
jos pakokaasut ei pääse ulos kunnolla
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: 9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
Joo pistähän orkkis filtteri uuden IMMun kaveriksi niin kestää hieman pitempään.
Jos ei nyt jotain imuääniä lasketa eduksi, niin mitään muuta ei noilla "virtaavimmilla" suodattimilla saavuteta. Haittapuolena sitten tuo IMMun vikaantuminen.
Jos ei nyt jotain imuääniä lasketa eduksi, niin mitään muuta ei noilla "virtaavimmilla" suodattimilla saavuteta. Haittapuolena sitten tuo IMMun vikaantuminen.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: 9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
Vakiosuodattimellakin saa puhinaa ja pihinää kuuluville, kun murjasee siihen keskireikään esmes 2-komponentti pakkelipurkista sen muovikannen ja truuttaa jotain liimaa varmistukseksi.
Sitten kun leikkaa tuuninkiverkosta sen kotelon pohjan mallisen läpäreen ja ruuvaa rojut kasaan, niin avot, johan tulee pitkiä katseita lippispäiltä kaasua tallatessa.
Nimimerkillä Vanhaa kääkkää lapsetti aikoinaan
Ps. Isot lätäköt kannattaa sitten kiertää suosiolla
Sitten kun leikkaa tuuninkiverkosta sen kotelon pohjan mallisen läpäreen ja ruuvaa rojut kasaan, niin avot, johan tulee pitkiä katseita lippispäiltä kaasua tallatessa.
Nimimerkillä Vanhaa kääkkää lapsetti aikoinaan
Ps. Isot lätäköt kannattaa sitten kiertää suosiolla
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
Hah, ei oikein enää kauheammin lippispäiden katselut niin jaksa kiinnostaa niin eiköhän sinne ihan vakiomallinen uppoaTermos kirjoitti:Vakiosuodattimellakin saa puhinaa ja pihinää kuuluville, kun murjasee siihen keskireikään esmes 2-komponentti pakkelipurkista sen muovikannen ja truuttaa jotain liimaa varmistukseksi.
Sitten kun leikkaa tuuninkiverkosta sen kotelon pohjan mallisen läpäreen ja ruuvaa rojut kasaan, niin avot, johan tulee pitkiä katseita lippispäiltä kaasua tallatessa.
Nimimerkillä Vanhaa kääkkää lapsetti aikoinaan
Ps. Isot lätäköt kannattaa sitten kiertää suosiolla
Jonkun edellisen omistajan jäljiltä tuo on ja vaikkei kuvasta näy niin aika pölyinen oli. Vaikka noita mainostetaan "ikuisina" niin ei se ihan huoltovapaata tarkoita..
Tuo menee huomenna testiin, kokeilen ihan vain nappaamalla koko takapöntön irti ja katsomalla muuttuuko mihinkään. Saa vähän kuvaa että mikä tuollaista aiheuttelee.jusa_71 kirjoitti:ihan ekana kannattaa vaihtaa toi tukkiutunut takapönttö. ei ihme jos arvot on päin per****JP_89 kirjoitti:
Senverran voisi sanoa että peräpönttö voisi periaatteessa olla tukkoinen, ainakin sieltä vähän karvoja paistaa ulostuloon.
jos pakokaasut ei pääse ulos kunnolla
Edit. Senverran että yhden vikakoodin tuohon sain näkymään: OpenSidissä Fcod 768. Hävisi tosin uudelleenkäynnistyksen yhteydessä..
Ja onko foorumilla mitään konsensusta öljysuosituksesta?
Niiiiiin ja tietääkö kukaan mahdollisesti onko Aerossa ja SE:ssä samankokoiset jarrukilvet? Mahtaisiko 308mm levyt mahtua tuonne kivuttomasti vai miten paljon sitten lie vaatisi muokkausta.
Re: 9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
Ja sitten uusi suodatin ja peräpönttö irti, ei auttanut... Sain kuitenkin vikakoodin kiinni ja näytti 4864.
Ja parrotin bluetooth härpäkekkin, vaikuttaisi aika näppärältä.
Ja parrotin bluetooth härpäkekkin, vaikuttaisi aika näppärältä.
Re: 9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
Niin siis vaihdoitko myös sen immun ja olihan se orkkis?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: 9-5 -00 SE-Aero ahtaa liikaa
Hakuun P1300 niin löytyy keskustelua asiasta. Voisiko olla alipaineletkut? Ne voisi myös tarkistaa, reititys ettei ole ranetettu letkut väärin ja että on letkut ylipäätään kunnossa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.